JEPS Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 jepp, jeg bare lurer på hva som må byttes? har en kasse fra en 740 som jeg tenkte å bruke, er det kun infestinga til mellom axlingen jeg må bytte? den ser helt annerledes ut så, jeg antar den må byttes, å er det i såfall bare å tærsje den av? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 til m47 er det vertfall innfestinga til girstanga du må bytte , så er det klart for montering... vettkje om det er noe mer spess for m46 men...og klart innfestinga t mellomakslingen. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 du må ha speedometergiver i bakakselen, for det er det ikke på 740-kassa Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Har du speedo uttak på kassa? Eller kjører du elektrisk? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 tror du må sette på spaksetll fra 240. er lenger spakstell på 740. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Juni 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 ja, det med spakestillinga er forsåvidt greit, det jeg er mest usikker på er utgående axling å mellomaxel festet. er det bare å tærsje av den gamle som står på 245en å sette det på den fra 740en? altså bare festet til mellom axlingen? ellers så bruker jeg nå mekanisk speedometer, men har 91 bakaxling å den er det så vidt jeg husker el speedometer på, er vell en ganske smal sak å fikse dette. forøvrig så vil 245en bli mer kose bil framover, er veteran nå, så nu vurderer jeg 855 t5 eller 945 ft.. Takk for svar!! Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 det feste på utgående er bare å løsne mutter og terce av.... eller hammer :D hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 har du hardykobling? (gummidings med tre skruer i girkassen og tre i mellomakslingen.. ta gjerne noen bilder av hva du har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 Medbringeren (på utgående aksel) sitter med en mutter. Men for å komme til den må du snakka stygt til et lokk som sitter på den. Mutteren pleier det å gå bra å løsne.. Selve dingsen pleier å like seg godt der den er, vil altså ikke løsne.. Kan bruke avdrager eller slegge for å få den av. Så må du ha mellomaksel og medbringer som passer sammen og som er til 240. Pass på at det ikke er hakk i den du setter på da dette vil spise opp tetningsringen... Spakstellet taes fra 240 med M46 også må du bytte "clutcharmen" med mindre du bygger om til hydr utløser. Samt at braketten til girkassefestet må taes fra M46 til 240. Gummien kan byttes ut med et motorfeste for 140rally (stivt). Mye skrot og dårlig forklaring men det er vel det grøvste som må gjøres... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg