Gå til innhold

Restaurering - maa bilen bli original?

Ranger emnet


Brede

Anbefalte innlegg

Tenkte paa ny lakk og og skinn og tepper i bilen min (1970 Lincoln), men lurte paa foelgende:

Vil bilen bli mye mindre verdt om jeg velger uoriginale farger og loesninger?

Hvor stor er prisforskjellen mellom en stroeken original bil og en stroeken en med helt feil farger, kanskje litt senking og andre hjul?

Har ganske sterke meninger om hvordan jeg vil at den skal se ut.

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir detta bra bør det vel egentlig ikke ha så mye å si. På en slik bil tror jeg utfallet med fet lakk og felger er positivt for prisen sin del, viss jobben er bra utført. Men er bilen direkte pen og strøken i orginalstand, så kan dette være en litt mindre god ide. Men som jeg alltid sier, jeg har selv kjøpt og betalt for bilen og gjør hva jeg vil med den, har den ikke for å gjøre hva alle andre sier. Har selv en 66 Lincoln Continental 4door sedan som skal få gjennomgå på samme måten. Har du noen bilder av den forresten? er det en continental eller en mark serie?

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besikningsmannen fra forsikringsselskapet var enig med deg. At jeg kan velge fargekombinasjon selv uten at det har noe aa si, bare jeg ikke slenger paa en stygg, moderne farge. Ikke kamelon-lakk eller noe teit. :puke

Det er en Mark III, 460cid.

Har desverre ikke noe bilde for tiden.

Tenkte paa en pen, mellomblaa lakk og hvit topp og hvitt skinn. :cool:

1999 Ford F250 m. 2003-2005 lykter og grill

2003 Chevrolet Trailblazer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var godt å høre...

 

jeg har en vw karmann ghia cab (objekt) som har en aldeles GRUSOM original farge, trur den kalles for sjøgrønn (eller noe) det er som en blanning av grønn & turkisjerkoff

grått interiør.

lakken er ikke noe å spare på siden bilen ble rust sveiset (norsk bil;) )

interiøret har tørket/sprukket og musa har lagd reir i cab'en..

 

det blir litt å ta igjen når bilen har vert ett prosjekt siden sent 70 talldrunk

 

er det noen som har moralske motfårestillinger når det gjelder å bytte til en annen original farge?

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår