Zetec Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Har en Dynamo som har ett såkallt frihjul, som kobler ut dynamoen regner jeg med alt ettersom om bilen trenger den strømmen eller ikke, vettafaen. Dynamoen min kvitrer litt og mercedesverkstedet trodde kanskje det var dette hjulet som koblet inn og ut støtt og stadig. Noen som vet åssen dette fungerer? går det f.eks å feste dette helt fast, f.eks sveise slik at det ikke kan koble ut? Ny dynamo (orginal 120A) kostet 6500kr så det ble uaktuellt for å si det sånn. Så da blir det evt en moddet eller brukt om jeg må ha en "ny" dynamo. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Har en Dynamo som har ett såkallt frihjul, som kobler ut dynamoen regner jeg med alt ettersom om bilen trenger den strømmen eller ikke, vettafaen. Dynamoen min kvitrer litt og mercedesverkstedet trodde kanskje det var dette hjulet som koblet inn og ut støtt og stadig. Noen som vet åssen dette fungerer? går det f.eks å feste dette helt fast, f.eks sveise slik at det ikke kan koble ut? Ny dynamo (orginal 120A) kostet 6500kr så det ble uaktuellt for å si det sånn. Så da blir det evt en moddet eller brukt om jeg må ha en "ny" dynamo. Ta en prat med "Matador" her på forumet.. Virker som om han har en del peiling på dynamoer!.. :) Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Faderen fikk feil på dynamohjulet. En S60 D5. Der er frihjulet brukt til å unngå raske svingninger i hastigheten på dynamoen. Det som ble gjort var å skifte bare hjulet, intet annet.. så det bør jo være mulig på din bil også. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 joda, men de hadde aldri solgt bare hjulet, og mente på at de ikke kunne skaffe det, sikkert for å selge meg en hel dynamo, men får jo se da :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 har byttet maange dynamohjul på mercedes-personbiler så det høres veldig rart ut at du ikke skal få tak i reimhjul til en vito. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg