Gå til innhold

Diverse spørsmål om E36 coupe

Ranger emnet


Suzuki Ac-50

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en 1996 e36 316coupe. (ska prøve å få tatt noen bilder)

 

Lurer på et par ting angående denne

 

1) Sentrallåsen virker ikke på førersiden, men går an å låse samtlige dører fra de andre dørene. Vrir jeg nøkkelen på førersiden så skjer ingenting. Da er det vel ikke motoren til låsen men gjerne låsekasse eller bare et stag som er hoppet av? Er det vanskelig å få av dørtrekk og holde på inni dørsiden? (har ikke prøvd ennå)

 

2) Har et luftfilter liggende, vil dette gå an å bruke? Er et universalt filter, men ikke sånn bilxtra opplegg. Eller bør jeg kjøpe filter som er beregnet til akkurat min bil?IMG_0496copy.jpg

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg en 1996 e36 316coupe. (ska prøve å få tatt noen bilder)

 

Lurer på et par ting angående denne

 

1) Sentrallåsen virker ikke på førersiden, men går an å låse samtlige dører fra de andre dørene. Vrir jeg nøkkelen på førersiden så skjer ingenting. Da er det vel ikke motoren til låsen men gjerne låsekasse eller bare et stag som er hoppet av? Er det vanskelig å få av dørtrekk og holde på inni dørsiden? (har ikke prøvd ennå)

 

2) Har et luftfilter liggende, vil dette gå an å bruke? Er et universalt filter, men ikke sånn bilxtra opplegg. Eller bør jeg kjøpe filter som er beregnet til akkurat min bil?IMG_0496copy.jpg

 

Er nok bryteren i førerdøra som er ferdig, eller så kan det være noe som har hoppet av.

 

Luftfiltere kan du vell bruke så lenge du finner et adapter som passer luftmengdemåleren og røre til filteret. Så må du få plass til det.

2001 BMW 316I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da litt av et filteropplegg! Dersom det er noen "no-name"-luftfiltre som sitter på, ville jeg heller kjøpt et ordentlig singelfilter av et kjent merke. Uten at jeg har noen som helst vitenskapelig forankring for å si dette vil jeg tro at endel av de billige filtrene som selges rundt omkring ikke alltid filtrerer like bra...

 

Gratulerer med ny bil! :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Snakket med karene hos bmw og de mener at siden sentrallåsen virker ellers så er det ikke motoren, men et stag eller låsekassen, men får se på det imorgen eller mandag.

Filtrene er fra hks, er egentlig til japansk bil dette. Mulig det blir konfilter istedet.

Er er iallefall et bilde av nybilen. Av orginalt utstyr er el-vindu,tak og speil, m-tech understell, sportsstoler i delskinn, og skinn/gir i skinn, samt lakkerte sideskjørt og baklukelist

IMG_1825.jpg

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil, ingen 6èr, men fungerer vell! :p

 

Er ikke helt sikker på va du mente med "Er det vanskelig å få av dørtrekk og holde på inni dørsiden?"

 

 

åja..nei visste bare ikke hvordan det så ut inni der, noen som antydet at det mye greier inni trekket.

 

er mekaniker selv, så regner vel med det skal gå greit...vi får se til uken..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordnet forresten sentrallåsen idag.

 

Har litt skjevt ratt, men bil går beint og hjulstilling virker ok. Kan noen forklare om det er enkelt å "rette" opp rattet. Har 3-eiket skinnratt.

Hadde håpet på kun kun å løsne mutteren på splines'ene og flyttet det noen hakk, uten å demontere airbag og deksler alle veier..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

airbag sitter jo framfor splines så vis du får til å flytte rattet på splines uten å demontere let me know! ;) gi faen i å flytt rattet, få deg heller en firhjulskontroll, tviler på at du er kompitabel til å "se" om dine hjulvinkler er innen for mål. :)

 

 

høhø...kanskje jeg får ta en forhjulskontroll imorgen tidlig da.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet mitt sto skvær skeivt etter firehjulskontroll... Verkstedet hadde oversett en foring som hadde detti ut slik at alt ble justert for å kompansere for det. Nekta til og med for at de hadde oversett det etterpå...

 

Fått bytta foringer og tatt firehjulskontroll på et annet verksted så nå står det dønn rett igjen.

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår