Gå til innhold

F'n'F "3" Tokyo drift

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg synes de skulle legge 4'ern til Norge, og ta med alle som klager i denne tråden på handling, kvalitet og bilvalg. Så hadde det nok blitt tidenes film med mange 6'ere fra kritikerne.

 

NOT

 

Jeg er lei folk som kritiserer denne filmen. Den er kun en underholdningsfilm. Om de hadde laget en film om Ludo og lagt ned like mye ressurser/filtriks/musikk, etc så hadde det blitt en like kul film.

 

Ikke se filmen om du kan svare ja på ett av spm nedenfor :

 

Er du die-hard fan av gammalbil med V8?

Tror du alt som er på film?

Er ukelønna di 80 spenn ?

Du liker ikke rice-biler?

 

kommer ikke på flere, men bare legg til om dere kommer på noe.

 

Btw : Har ikke sett filmen enda, men skal se den. Kommer til å kjøre til kinon med bil-venner, se filmen og spinne, sladde som faen etterpå.

 

Koz dere med filmen

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Jeg synes de skulle legge 4'ern til Norge, og ta med alle som klager i denne tråden på handling, kvalitet og bilvalg. Så hadde det nok blitt tidenes film med mange 6'ere fra kritikerne.

 

NOT

 

Jeg er lei folk som kritiserer denne filmen. Den er kun en underholdningsfilm. Om de hadde laget en film om Ludo og lagt ned like mye ressurser/filtriks/musikk, etc så hadde det blitt en like kul film.

 

Ikke se filmen om du kan svare ja på ett av spm nedenfor :

 

Er du die-hard fan av gammalbil med V8?

Tror du alt som er på film?

Er ukelønna di 80 spenn ?

Du liker ikke rice-biler?

 

kommer ikke på flere, men bare legg til om dere kommer på noe.

 

Btw : Har ikke sett filmen enda, men skal se den. Kommer til å kjøre til kinon med bil-venner, se filmen og spinne, sladde som faen etterpå.

 

Koz dere med filmen

 

Damn right ;)

 

Legger til:

 

Hvis...

Du er filmkritiker som ikke liker annet en franske filmer fra rivieran.

Du vet ikke annet en at det er masse forskjellige farger på bilene i filmen.

Du er blind..

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt ressursene så skulle jeg lagd en ordentlig bil film..Manuset ligger klart =). Ikke noe sånn amerikansk dritt..dem skal over drive med allt, og det er kun nye biler som gjelder..tafatte amerikanske folk altså.

Bedre å se en 3000Gt VR4 i full 4 hjuls sladd eller en god gammel ae86, som er drifte bil nr 1. Enn en tung og sliten 350z som må slurres for å få ræva ut i svingene.

 

Ro deg ett par hakk ned.. Se for eksempel BMI Drift Bible. Hvis du ser der, slipper ikke AE86 akkurat veldig lett. Det er en original Corolla Levin AE86, etter det jeg husker. Drifting med såkalt "low-powered cars", som Levin går under (med 165 bhp, turboutgave, NA rundt 130), innebærer mye brekksladd og mye teknikk. Det at AE86 er verdens beste driftebil, det er tallibull og tulliball. En S14 eller ER34, er for eksempel langt enklere å drifte godt med.

Riktignok veier 350Z litt mer (1525 kg), men den har til gjengjelds en 3.5 liters Renault-bygget V6er under panseret, som gir den rundt 280 bhp. Hvis du gir en lettet 350Z til en profesjonell, mot en stock AE86 (de på superfilm kjører jo vanligvis med fullt interiør), tror jeg kanskje, bare kanskje at personen ville foretrukket en 350Z.

Hvordan kan man forresten kalle en ny bil sliten, og stille den opp mot en 20 år gammel bil? Alle Corolla Levin og Sprinter Trueno som er laget er sikkert beholdt akkurat som da de rullet ut av fabrikken. Jada..

 

Du kan jo starte med rånerne på Esso når du skal lage en film. Så går du over til Carinaer med aluvinge og Vectraer med Altezza-lykter. Deretter kan du prøve å finne 3000GT VR-4er, eller kanskje en GTO. Neppe. Så kan du jo jage Ferrarier og Porscher på bane med din Prelude med firehjulsstyring. Hvis du får lov til å filme bilene, selvsagt. Jepp, Norge er verdens midtpunkt, og Norge har langt bedre bilpark enn USA (jeg er ingen USA-elsker, men har respekt for bilparken der, og de har tross alt endel erfaring med biler. Japan er jo selvfølgelig også gøy, men i motsetning til filmer, er det ikke mange gamle Evoer og Levin/Truenoer i Japan.. Mange er eksportert eller skrotet, fordi det Japanske skattesystemet gir nye biler en fordel, og gamle biler koster mer å eie).

 

Jeg har ikke sett Tokyo Drift ennå, og kommer heller ikke til å se den før den havner på DVD. Og jeg er seriøst lei av japanske biler med plast, vinyler og aluvinge. De ødelegger japanske bilers rykte, og gir frupperne i Norge, som foretrekker HEMI power, istedenfor 3 sylinder turbobiler, og vil ha stor bart og være Amerikansk bonde. Bønder er vi jo uansett, høhøhø.

Ja, jeg liker Initial D - The Movie, av den grunnen at det er en clean Sprinter Trueno, samt en original Mitsubishi Lancer Evolution III GSR, i motsetning til hva vi finner i The Fast and the Furious 2 (a.k.a. 2 Fast 2 Furious), hvor vi finner en Lancer Evo VII, merkelig nok med Lancer-lykter (skjønner ikke at det kan være noe annet, hvorfor), DAMD bodykit (det ser jo litt bra ut, i det minste, finnes mindre pene), og en aluvinge. Selvfølgelig.

Gi meg en kjørefilm, som ikke tenker så mye på drifting generelt, men flere typer kulturer. Gi meg noen amerikanske biler, f.eks. en Shelby GT500, samt noen japanske biler, gjerne en gammel STi, Evo II, 83 Skyline RS1800, osv, i tillegg til ett par cleane eurostyle biler, gjerne en 205 GTi, en cleen Dub av ett slag, f.eks. en Mk I eller III, har du en ekte bilfilm. Hvis man i tillegg kunne spare seg tragiske slagsmål (les Tyrese Gibson mot Paul Walker i scenen utenfor Derbyen og husvognen i Barstow, Arizona), men heller la folk spille på lag, japanske mot euro mot amerikanske, side om side, men ett annet problem (purk, kjeltringer, mafia, noe annet enn bil som problem, les Transporter/Transporter 2), blir det i tillegg en god film. Da kunne jeg stolt si, til folk (kanskje til og med uten spesiell bilinteresse) som har sett filmen, jeg er bilgal!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik, jeg skjønner ikke hvor du tar det fra. Veldig bra skrevet. Jeg vet det tidligere har vært oppe om en film som dro sammenligninger mot fnf, men med typiske euro biler. Det var en tysk film husker jeg å mene.. *søker for harde livet etter hva den heter*

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gammel topic, men kinoene i nord henger litt etter de i sør.

 

Grei "kaste tid" film. hadde pen musikk og nydelige biler. (synd disse fete bilene får fjortisfaktor etter "kidsa" har sett filmen.

 

Det er en ting jeg ikke kan skjønne at ingen har nevt, nemlig måten de driftet på i filmen. De var flink til å power-slide/ breisladde, men driftingen manglet. Skal se en proff drifter vinner løp uten bruk av overstyr-clutch teknikken.

Correct me if i'm wrong, men breisladding er ikke drifting. greit det ligger under "driftekategorien", men ekte drifting fåregår med å overstyre bilen- fyre cluthcen ned mens man bygger turtall før man slipper cluthcen og sklir ut av svingen med spinnende bakdekk. Greit begge deler funker, men breisladd er breisladd, og drift er drift. iallefall etter min mening.

 

Les mer her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Drifting_%28motorsport%29

Hand-brake or Emergency brake drift - The hand-brake is pulled to induce rear traction loss. This is generally the most common technique used to lock up the rear wheels in a FWD vehicle by inexperienced drivers, attempting to "drift". Also, this technique is used heavily in drift competitions to drift large corners.

 

 

Synes også diverse andre ting var for teit til å være morro.

Skulle likt å se noen "droppe in" en S15 motor i en 67mustang på en kveld.

 

Likte også hvordan "triple x" karen fra den første filmen skulle drifte med den svære amerikaneren på slutten.

 

En ting er sikkert, 350z hadde griseeid mustangen ned den løypa i virkeligheten.

 

 

Fin film, men F'n'f filmene har ødelagt så mange pene biler. Hater slike fjortissjenter som elsker skyline pga den var i en film. Spør dem om hvilken som helst annen bil, så er den "blå". Håper ikke det samme skjer med silvia..

 

Elsket musikken, og scenene var nydelig!

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier "så dårlig med bare riskokere! Amrikanere er best! Jippi!!!": Hvis dere hater riskokere og digger amcars så kan dere jo egentlig la hver å se filmen?!

Jeg liker både am- og jpn-ske biler, så jeg driter i hvordan biler de kjører..

 

 

Til dere som sier at du trenger mange hk for å "drifte" og "ligge bredt": Jeg kjører Fiat polski 650 som er "trimma" til 16-17? hk! Den har jeg LIGGI BREDT med!! Hehe, god bil!!

 

Pis, Spiritus..

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår