Gå til innhold

Porsche 944 Turbo (S) -86

Ranger emnet


tigem

Anbefalte innlegg

Jeg fant et 50mm plastikk endelokk i baderomsavdelingen på OBS. Boret et hull i denne og limte på en ventil. Festet lokket i intercoolerrøret som kommer etter turboen. Koblet dekk-kompressoren på ventilen og startet den opp. Kompressoren er ikke allverdens rask så det tok et par minutter før den bygde opp nok trykk til at jeg kunne høre lekkasjer.

Den ene lekkasjen jeg fant på spjeldhuset var på staget som går tvers gjennom spjeldhuset. Det er denne selve spjeldet er festet til. Lekkasjen var på den siden av staget som er koblet til gassvajeren. Den andre lekkasjen var som sagt fra toppen av spjeldhuset gjennom skruen som brukes for å justere tomgangshastigheten.

Jeg kjøpte et overhalingskit her ( http://www.arnnworx.com/951_tb_kit.htm ) og byttet alle pakninger/o-ringer. Det hjalp betydelig.

I tillegg fjernet jeg mye av venturi-systemet under innsuget. Denne modifikasjonen gjorde Porsche i 1988 så det er allerede gjort på din motor.

Jeg har også byttet ut alle de svarte silikonslangene med nye fra Lindsey. De gamle er stein harde og har en lei tendens til å hoppe av.

Det er en sjanse for en av disse har hoppet av på din motor. Sjekk at ingen av de henger å slenger i løse lufta. Jeg har også installert en "vakuum-manifold" på innsuget. Denne har 5-porter. De gjorde at jeg kunne fjerne alle T- og Y-ledd i vakuumsystemet og heller kjøre en separat vakuumslange til hver av enhetene som skal ha vakuum.

 

Edit: Ser at du har nye silikonslanger (blå).

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mye smart å høre =)

 

meste av vakumslanger er bytta til lindsey slanger, men bruker yledd der der var fra før.. kan være no lekkasje med cycle valve greia da, men den skal bort og bytte inn skal manuell controller. men hva kan det komme av at den trekker falsk luft når den er kald og ikke varm? har du en formening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISV? (idle stabilizer valve).

Befinner seg under innsuget mellom runner 1 og 2. Er beryktet for å lekke. Kan du høre noe fra den?

Å finne lekkasjene kan være litt tidskrevende men å sjekke alle vakuumslangene at de sitter ordentlig fast er vel punkt nr.1.

Kan være noe så banalt som en pakning mellom innsuget og toppen.

Hvis du tør kan du sprøyte litt startgass rundt omkring i motorrommet mens

motoren går. Øker/endrer turtallet seg har du sannsynligvis funnet en lekkasje.

(OBS! Dette gjør du på eget ansvar. Jeg erstatter ikke bortbrente øyenbryn!).

 

En annen feilkilde kan være TPS (throttle position sensor).

Hva skjer hvis du trekker ut kontakten på denne mens motoren går?

Endrer turtallet seg?

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

bilen står i garagen..

har fått motet opp og skal fortsette

men tror ikke jeg trekker om alt interiør i år.. får se

 

men skal i allefall oppgradere wastegate og få på en greedy elektronisk boostcontroller så jeg får riktig trykk hele tiden

 

og så kjøper jeg en pakke fra revline, med chip mappet for motoren min og mafen min, og kjøper med litt større dyser i samme slengen

 

da håper jeg motoren skal være fin en stund fremover

 

 

fargen ja =) den er fin i sollys men liker den ikke når det er mørkt.. jeg skal hjelpe en lakkerer med litt småting mot at han lakkererer bilen min bra grundig og billig..

så skal få en litt annen nyanse\rødfarge

har tenkt litt på candy rød..

skal i allefall bli en med litt mer rødt i, ikke porsche rød, skal være metallic farge =)

 

så det er nærmeste planene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort =) savner den sorte NAen jeg hadde nå ja ;P

 

nei ikke gjort noe med interiør ennå

 

men om det skal gjøres så skal tak og dører og sånn trekkes i sort skinn.. og alle tepper byttes til sorte.. og beige seter, bakseter, dash og midtkonsoll beige. alcantara og skinn.. beige sømmer.. og beige matter

 

så bilen skal bli spesiell =) om pengene rekker til ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
@ Yndis , hvilken bil er det du har ? farge ?

 

den er svart den :P

titt på 944 forumet, der liger en tråd om den. eller klikk på linken i signaturen min..

 

eller klikk her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129248

 

vet du hvor tigem er blitt av ? jeg skulle liksom kjøpe ei 944 haynes bok av han, men han har ikke sendt den eller svart meg på ei good stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår