Gå til innhold

Porsche 944 Turbo (S) -86

Ranger emnet


tigem

Anbefalte innlegg

Lager en liten tråd om bilen min og fremtidige planer

 

Porsche 944 Turbo 86

Bilen har gått 214000 km nå

 

Kjøpte bilen i august 05, hadde da gått 210000 km

 

Oppdaget fort litt små feil som måtte utbedres, motorer bråkte veldig i toppen og drakk olje, lekker vann inn (ennå ikke funnet ut hvor det kommer inn), dårlig i lakken, kontakten til radiator viftene er ødelagt og limt med epoxy til radioatoren..

 

Ting som var gjort på bilen før jeg kjøpte den;

- 968 stabstag foran og bak

- tårnstag foran

- nye skiver og ferodo bremseklosser

- 2,75 eksosannlegg

- gule koni

- Overhalt og strammer wastegate

- Weltmeister chip

- Lindsey Racing resirk bov

- nye drivaksler med kryss

 

her er bilen sånn den ser ut der den står i oppkjørselen og venter på å komme på veien igjen =)

bilen.jpg

 

Så har vi ting som er utført på bilen i år;

- fått i M44/52 -90 turbo S motor, overhalt topp, portet, og gått over bunn og skiftet pakninger ++ gått 113000

- fått på KKK26\8 turbo

- Lindsey Maf 2 kit

- Lindsey Mafterburner

- Lindsey manual boost controller og vakumslanger

- ny Sachs racing clutch

- clutch sylinder byttet

- klare blinklys

- Zeitronix Zt-2 bredbåndslamda som ankom i dag

 

lite bilde av motorrom etter ny motor og maf innstallert, ikke helt ferdig med strømmen til mafen

motor.jpg

 

planene videre for i år;

- få igang bilen etter jeg har montert maf

- bytte radiator og slanger

- finne vannlekkasje

- håper å få trekt om hele interiøret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gamlebilen til Bergfinn-->Jarle-->Thomas?

Den er vel bremset til ~270hk på bakhjulene?

Det burde bli ~310hk på svinghjulet.

Det var vel med original turbo (26/6).

 

Jeg elsker den fargen. Hadde en n/a i samme farge for noen år tilbake (granat rot).

 

Hvorfor er det byttet motor?

"fått på KKK26\8 turbo"

S-motoren hadde 26/8 originalt.

Denne bør vel ha et potensiale på litt over 300hk på bakhjulene.

Hva slags injektorer har du?

Hva er målet med tanke på effekt?

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er gamlebilen til bergfinn ja =)

 

var målt 279 hk og 490 nm på motor som jeg fikk høre, var det på bakhjulene..

 

jeg bytta motor siden jeg fikk grei pris og gamlemotoren var sliten, rasla, sliten topp, brukte alt for mye olje, olja ble kålsvart etter noen mil, og turboen var vel aldri bytta..

 

så jeg fikk i en turbo s med kkk26\8 ja, tror jeg skal opp på 55lb dyser..

 

har egentlig ikke noe mål for i år.. bare få den til å gå fint på 1 bar eller 1,2

og få bilen ordentlig opp å gå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli artig å høre hvor fornøyd du blir med oppsettet fra Lindsey.

Det stod mellom Speed Force Racing, Lindsey eller Vitesse Racing da jeg handlet for et par år siden. Valget falt på Vitesse basert på overveldende gode tilbakemelding på Rennlist.

Har handlet noe småtteri fra Lindsey (bl.a. 3" eksos) og er veldig fornøyd med både produkt og service.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitesse stage 2 turbo (Garrett t04e/KKK hybrid)

Vitesse stage 2 MAF

Vitesse Chip-board

Perfect Power SMT6 piggyback

Siemens 72# injektorer

Tial 38mm wastegate

3" Lindsey eksos m/thermobelegg

Forge resirkuleringsventil

Zeitronix ZT-2 bredbåndslabmda med ladetrykksmåler og eksostemp måler.

 

Gule koni rund baut

FVD fjærer

968 M030 stabstag foran/bak

KLA tårnstag (samme som du har)

Senket 25mm

 

...og sikkert noe annet dill jeg glemmer i farta.

 

Hvem portet toppen din?

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor godt softwaren til Lindsey funker med så store injektorer. Spør Mike/Dave først. Prisforskjellen er ubetydelig.

 

Håper på å få bremset bilen i løpet av sommeren. Andre med samme oppsett rapporterer om mellom 310 og 330 på bakhjulene ved 15psi.

Vi får se. Bilen er i hvertfall meget kjørbar nå. Kanskje bedre enn med originaloppsettet. I 4de gir ser jeg 15psi ved 2930rpm. Feilsøkte en wastegate installasjon og kjørte uten boostcontroll ved en anledning. Ladet 28psi ved 3500rpm. Dette er imponerende spool-up på en relativt stor turbo.

Gikk ganske bra fremover også.........

MAF kalibrereingen er helt fantastisk. Blandingsforholdet er helt perfekt uansett hvilket ladetrykk jeg kjører.

 

Selv om bilen min er en 86-modell har jeg et to-delt crossover-rør. Dette gjør installasjonen av wastegaten litt enklere enn på den som er i en del.

Jeg kjøpte wastegaten av Speed Force Racing og fikk med adapterplater som festes på inn/utgangen og da passet den rett på.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres moro ut =)

gleder meg til å få mappet min ordentlig.. skal snakke med vs motor om dem vil hjelpe meg.. tror ikke jeg får det til selv =)

 

tror jeg satser på dual porta wgen til lindsey hvis jeg skal bytte.. prøve å kjøre lindsey oppsett om jeg får til mafen og det andre som det skal da =)

 

men tror motoren suger falsk luft et sted nå.. står å dumper opp og ned på tomgang.. må gå over å feil søke, men det gir seg når den er varm.. så er ikke lett å finne

 

hvorfor er du ikke å lufter bilen på våler da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde jo vært på Våler, men hadde en forpliktelse jeg ikke kom meg ut av.

 

Det er ikke alltids så lett å finne vakuumlekkasjer når motoren går (mye lyd).

Selv koblet jeg til dekk-kompressoren på intercoolerrøret for å søke etter lekkasjer. Fant en ved utgangen av intercooleren og to på spjeldhuset; en ut av staget som går gjennom huset og en fra tomgangsskruen på toppen.

 

Her har du et bilde av hva jeg gjorde:

intake_pressure1.jpg

 

 

Når det gjelder tuning fikk jeg først en software fra Vitesse hvor jeg måtte finjustere mappingene i piggyback'en. Var en del jobb men bilen gikk tålelig greit til slutt. Fikk ny software nå i våres. Nullet ut alle verdiene i piggyback'en og bilen går strøkent. Bittelitt fett ved WOT men helt greit. En lang strekke og 15 minutter tuning så tenker jeg at jeg plukker opp 10-20HK mer.

Prøver å finne ut hva neste steg blir. Det går jo nesten ikke fremover.....:driving

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår