Gå til innhold

Brensletrykk, spenning til pumpen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Yippi!

Nå har jeg kjørt min tjusiga 383 motor i nesten 15 mil ,alt fungerer strålende (etter litt mekk :- ) noen få ting gjenstår. Kassen (th700) må det gjøres noe med men det tar RATS seg av.

Har ikke kjørt fra fult ennå men en liten forsiktig gassing gav 0-80 på 5,3 sek så potensialet er nokk der :- )

Verre er det med brensletrykket. Jeg har en Mallory return typ brensletrykksregulator å så bruker jeg tbi brenslepumpen som satt der fra før. Jeg kommer ikke under 9-10 psi. dette fungerer foreløpig bra men jeg bør ned i 5-6 psi enligt edelbrock 1400 manualen. grunn til at jeg ikke kommer lavere kan være returen da den er relativt tynn. mallory manualen sier at retur linen skall være like stor som den som er til forgasseren.

 

Kan man redusere spenningen til brenslepumpen? Nå har jeg ca 13,5V ++når motoren går ,hva med å redusere spenningen til brenslepumpen en 2-3V? Lettere en å bytte returlinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg den 383 håper cashen kommer i pluss så da må jeg nok bareha en, når det gjelder bensintrykket ditt, tror du kan senke senke spenningen da vil pumpen jobbe mindre, men som en midlertidig løsning hva med en bypass rundt trykkregulatoren. altså fra røret før trykkregulatoren og til returrøret ditt, jeg har jo bygget om min bil til tpi (større trykk) jeg bruker det orginale retur røret fra t en slapp 283 i bilen og det funger helt fint så at retur røret ditt er for lite tviler jeg på.:shake

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
du tenker på et t-kryss før bensin inn til regulator å til returen?

 

Høres ut som en god ide.

 

Ja, og så setter du på et kobberrør eller slange som du kan minisere etter behov,

Vet ikke men, det ville jeg prøvd.:well

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg opp en ny retur slange, er ikke så mye jobb det da.

 

Gjør det skikkelig med det første du skal gjøre noe ;-)

 

 

Just my two cents :-)

Hvis returrøret taklet tbi trykket på returen takler det trykket fra den samme pumpen selv om han har byttet motor, retur røret er beregnet på at tbi motoren skal stå å gå på tomgang og da er det mange liter som går gjennom røret i minutet og de samme literene er det plass til selv om motoren er byttet;) Jeg bruker original retur røret på 80 camaro til 40-50 psi null problem. Problemet er at han må få en trykkregulator som senker trykket nok før forgasseren, og ikke retur røret. Stepside skal vel også sette på tbi systemet igjen hvis jeg ikke husker feil

:wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det blir et tbi system til vinteren. Mange synes jo tbi er tull men egentligen er det vell omtrent like mye tull som en gasser? Med fordelen et noe redusert bensinforbruk å bedre kontroll hva som skjer. Det blir naturligtvis ikke et orginalsystem. Må vell ha en returline uansett injection type antar jeg......(uten at jeg vet det).

Jobber litt med dette nå, men mest med den dær jæ... bakakselen, finner ikke ut om det er 30 elle "28 tagger",

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Feilet var at brensintanken var tett, eller retter sagt det kom ikke ut luft fra tanken. Det ble altså overtrykk i tanken å bensin gikkk letteste vei som var til forgasseren.

Hmm rart at ingen tenkte på det...........;- )

RArt??? Vi begynner jo å bli gamle:eek: Jeg har jo boret ekstra hull i mitt tanklokk, men det er 6 årsiden, og siden du har hatt tbi synes jeg det er rart at det ikke er hull i tanklokket ditt allerede, (har du byttet tanklokk??)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår