Gå til innhold

SLR E-6 Skedsmovollen...

Ranger emnet


hondakar

Anbefalte innlegg

Lambo kjøpere er dumme, eller hva? SLR er faktisk en ganske ok bil sammenlignet med lambo. Kan heller ikke sammenligne en Murcielago mot en SLR, da mclaren Slr er overlegent bedre mht kjørekvalitet osv.

 

Murcielago solid bil? Tror ikke det, Delene på lamboen er brukte deler, som blir satt på bilen av fabrikken for å spare penger. Når man kjøper en VW Polo får du kun nye deler på bilen, men når man skal betale noen mill forlanger JEG nye deler på bilen. Folkens dette er dokumentert sjekk linken lambounfall.de

2005 Ferrari F430 Coupe Rosso Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I forhold til andre superbiler i "SLR Klassen" er den ikke noe å skryte av.

Med en pris på 5.4 millioner hva er det du betaler for? Hva er spesielt med en SLR i denne klassen?

 

SLR

minus:

- Plast inni,

-liker ikke svinger like godt som konkurrentene*

- ikke veldig ekslusiv. veier mye, alt for mye.

- Du kunne kjøpt et hus eller leilighet

 

Pluss:

+ jeg synes den ser stilig ut (men Zonda og Murcen ser enda bedre ut)

+ Du kan kjøre fra det meste på rett streke, men blir nesten tatt av en Toy aven i svingene.

+ hva slags type er en SLR kjøper? RIK! (og det er vell alt?)

 

Zonda vs SLR

 

ZONDA

En av Raskeste bilene du kan få i svingene. + mer ekslusiv)

 

SLR

Dårlig i forhold i svinger og mindre ekslusiv.

 

Murcielago vs SLR

 

Murcielago

- veier mye den også men den er noe av det mest solide du kan finne og den er så fin og spesiell at det veier opp for vekten + Italiensk.

 

SLR

ikke så solid, har lest om feil på SLR. - Tysk?

 

Carrera GT vs SLR

 

GT

Dyrere med enda råere, frekkere og dette er det bortimot ingen feil på!

 

SLR

Blir et lam i forhold.

 

Mercedes eller Bentley?

Mercedes eller Porsche?

Mercedes eller Lamborghini?

Mercedes eller Ferrari?

Mercedes eller Pagani?

 

Jeg velger ikke mercedes en eneste gang - men i klasser som "SLR klassen" er går det for det meste på hva du liker eller ikke, ytelsene er brutale og alle klarer de seg nesten utmerket på vanlig vei.

 

På racerbanen kommer forskjellene og der taper Mercedes SLR alt! - en ting....

Den vil alltid være den superbilen som tar seg best ut som pynt.

 

(Håper det ble et seriøst innlegg og ikke alt for partisk) :well

 

 

 

Dette var bilbladsammenligning. Jeg tror SLR'en er et monster på rettstrekka og kjører muligens fra Zondaer og Carrera GT og. Og mtp. Top Gear sin banerundetid "liker den svinger".

 

Jeg er ikke forelska i SLR, men si at den er oppskrytt er det latterligste jeg har hørt på leeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avantgarde: "Lamboen" koster vel rundt regnet nesten ca. halvparten og har ytelsen samt komforten vil jeg tippe. Om den er mer solid tror jeg er et diskusjonstema ;)

 

Murcielago solid bil? Tror ikke det, Delene på lamboen er brukte deler, som blir satt på bilen av fabrikken for å spare penger. Når man kjøper en VW Polo får du kun nye deler på bilen, men når man skal betale noen mill forlanger JEG nye deler på bilen. Folkens dette er dokumentert sjekk linken lambounfall.de

 

Vel, jeg leste den siden, litt subjektiv og den bilen etterhva jeg har forstått av å ha lest den, var brukt så jeg tipper vel heller at forrige eier av den har ikke akkurat tatt var på den bilen.

 

I bought the 8 months old Lamborghini Murciélago from a private seller who was the first owner of the car.

It had about 5000km on the odometer and looked like in top condition.

 

Og hvilke "eksperter" er det han henviser til? Det ville vel vært mulig å legge ut en rapport, eller i det minste et bilde av en rapport de hadde laget da han tydeligvis visste så mye av hva de sa. jeg vil tippe. Han viser til masse bilder ang vraka "Murc'er", det er egne sider som legger ut slike bilder av mange sportsbiler, inkl. SLR, Ferrarier, Zondaer, etc.

 

Marquez: LP640 er pen! =)

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så enkelt som at en SLR er en rå sportsbil uten at det har gått utover komfort og følelsen av luksus,og en Zonda eller murcielago ikke engang kan regnes som en bil,kun er et leketøy?

Synes det blir litt teit å lage en diskusjon om hva som er dårlig på en SLR og hva som er dårlig på en Zonda,GT eller Murcielago,når man snakker om såpass bra biler.

Er det ikke så enkelt som at folk har forskjellig smak,ønsker og behov. Hver og en kjøper den eller de bilene de har lyst på og lar de andre stå igjen i butikken så de kan vente på en annen eier som mener det er selve drømmebilen.... Det en person ser på som en bil han/hun ikke ville hatt om de fikk den kastet etter seg kan en annen se som en fin,praktisk kjempebil. Godt er det tenk om vi alle skulle kjøre rundt i like biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en annen spotting jeg hadde i fjor på Hvam like ved Toyota.

Den sto i kø mot rundkjøringa og jeg bare stoppet og knipset et bilde med mobilen med biler bak meg, ingen tutet hehe...de skjønte vel grunnen til at jeg stoppet...

 

Ville ikke lage egen tråd da dette var en gammel spotting...

 

CCR.jpg

 

Rosin i pølsa dette å...(den røde hehe)

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Nickeline!

 

Dette var ment som en "carspotting" av en meget sjelden og ekslusiv bil, og skulle egentlig ikke være en diskusjon om hva som er best/råest/raskest hehe..

 

Forresten solgt 6 slike i norge:

http://n24.no/boers-og-finans/article1355562.ece

 

 

Jeg beklager at jeg startet en off-topic diskusjon, skal ikke gjenta seg ;)

 

Eller's må jeg si at de rike har det godt! =)

Og at etter denne tråden har jeg endret syn på SLR :P

 

EDIT: http://www.worldcarfans.com/news.cfm/country/gcf/newsID/2060620.004/mclaren/mercedes-benz-slr-mclaren-voluntary-recall HVA SIER DERE?

Forspranget Ligger I Teknikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at noen gidder å putte så mye penger i bil, så får vi andre nøye oss med å sikle etter en og annen på gata - eller stå måpende igjen når Stordalen gir flatt jern fra stillestående på 2 meters hold. Det var tøft! :cool:

 

Forskjellen på denne og GT blir helt marginalt og egentlig uinteressant etter norske forhold.

 

...og all form for dissing er dårlig skjult misunnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår