Mazda_GF Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ville vel heller sittet i en bil som ble deformert i en krasj, enn en som ikke får en skramme. Bilene blir jo mos fordi de har deformasjonssoner for å dempe støtet. Enig med du!! Jo mindre energi som blir absorbert i bilen, jo mer energi blir absorbert av fører/passasjerer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Gamle Volvoer krøller seg de når smellen er stor nok. De krøller ikke så lett når det er småskubbing. Angående E30 så var det ikke den mest kollisjonssikre bilen fra BMW for å si det slik. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ville vel heller sittet i en bil som ble deformert i en krasj, enn en som ikke får en skramme. Bilene blir jo mos fordi de har deformasjonssoner for å dempe støtet. Hvor skal du sitte når bilen er flat? Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers. Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvor skal du sitte når bilen er flat? Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers. Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din. Så hvis man legger opp til en kjørestil der man som regel ligger i over 90 km/t, så bør man altså kjøpe seg en volvo :knob: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Bilene blir jo ikke helt flate da. Det er jo bare fronten og hekken som absorberer. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Jeg var med og kjørte en opel vectra 1989 modell inn i siden på en Honda CRX... Opelen vi satt i fikk en liten bulk i fremskjermen, lakken sprakk ikke engang, mens CRXn knakk i to... Side døra kom en halv meter inn i bilen, og ramme regelrett knakk... Så Opel skryter jeg ikke av i prinsipp, men en bil får vaneligvis ekstremt lite skadenår du kjører inn i siden på en annen bil, i forhold til den bilen som får en bil i siden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Så hvis man legger opp til en kjørestil der man som regel ligger i over 90 km/t, så bør man altså kjøpe seg en volvo :knob: Du kjøper ihvertfall ikke en liten japsebil hvis det er sikkerhet du vurderer bil etteralacocaina Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Er en grunn til at folk er redd for Kina-bilene skal rulle på veien. Sikkerheten er fra 60-tallet eller no liksom. Visstnok kommenterte en av testerne hos NCAP at bilene virket som om da var "made from bamboo". :) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Hvor skal du sitte når bilen er flat? Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers. Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din. Ah, så dersom du tar en 240, opp i say 140 km/t, kjører den rett inn i ett tre, så kan du bare gå ut av bilen, gå i bagasjerommet, hente poleringsmiddel, polere den litt, og den er god som ny, kontra en japsebil, der du kanskje overlever i 140 inn i ett tre, og må ha ny bil? Kult, det må jeg prøve ut.. cheers Jeg håper du vet at de fleste som krasjer i over 100 er ganske ille ute. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Denne diskusjonen begynner å bli mistenkelig lik en viss annen en.. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Ah, så dersom du tar en 240, opp i say 140 km/t, kjører den rett inn i ett tre, så kan du bare gå ut av bilen, gå i bagasjerommet, hente poleringsmiddel, polere den litt, og den er god som ny, kontra en japsebil, der du kanskje overlever i 140 inn i ett tre, og må ha ny bil? Kult, det må jeg prøve ut.. cheers Jeg håper du vet at de fleste som krasjer i over 100 er ganske ille ute. Ja prøv det, så skal jeg sitte å le av deg. Edit: Hvor pokker har jeg nevnt 240? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 kan jeg bare få si en ting .. Saab har altid skåret høyere enn volvo i krÆÆÆSJ tester ... det var alt Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 kan jeg bare få si en ting .. Saab har altid skåret høyere enn volvo i krÆÆÆSJ tester ... det var alt Ikke på 80'tallet. Først når 9-3 kom at de lå foran. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Hvis du krasjer i et tre i 140 er du makrell i tomat uansett bil uansett alder. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Hvis du krasjer i et tre i 140 er du makrell i tomat uansett bil uansett alder. cheers :wave så sant så sant. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg