Gå til innhold

BMW viste muskler i dag.

Ranger emnet


"URQuattro"

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ville vel heller sittet i en bil som ble deformert i en krasj, enn en som ikke får en skramme. Bilene blir jo mos fordi de har deformasjonssoner for å dempe støtet.

 

Hvor skal du sitte når bilen er flat?

 

Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers.

Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du sitte når bilen er flat?

 

Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers.

Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din.

 

Så hvis man legger opp til en kjørestil der man som regel ligger i over 90 km/t, så bør man altså kjøpe seg en volvo :knob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med og kjørte en opel vectra 1989 modell inn i siden på en Honda CRX... Opelen vi satt i fikk en liten bulk i fremskjermen, lakken sprakk ikke engang, mens CRXn knakk i to... Side døra kom en halv meter inn i bilen, og ramme regelrett knakk... Så Opel skryter jeg ikke av i prinsipp, men en bil får vaneligvis ekstremt lite skadenår du kjører inn i siden på en annen bil, i forhold til den bilen som får en bil i siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at folk er redd for Kina-bilene skal rulle på veien. Sikkerheten er fra 60-tallet eller no liksom.

Visstnok kommenterte en av testerne hos NCAP at bilene virket som om da var "made from bamboo". :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du sitte når bilen er flat?

 

Deformasjonssoner er fint mellom 30 og 90, sjeldent ellers.

Så hvilken bil som passer, er helt opp til kjørestilen din.

 

Ah, så dersom du tar en 240, opp i say 140 km/t, kjører den rett inn i ett tre, så kan du bare gå ut av bilen, gå i bagasjerommet, hente poleringsmiddel, polere den litt, og den er god som ny, kontra en japsebil, der du kanskje overlever i 140 inn i ett tre, og må ha ny bil? Kult, det må jeg prøve ut.. cheers

 

Jeg håper du vet at de fleste som krasjer i over 100 er ganske ille ute.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så dersom du tar en 240, opp i say 140 km/t, kjører den rett inn i ett tre, så kan du bare gå ut av bilen, gå i bagasjerommet, hente poleringsmiddel, polere den litt, og den er god som ny, kontra en japsebil, der du kanskje overlever i 140 inn i ett tre, og må ha ny bil? Kult, det må jeg prøve ut.. cheers

 

Jeg håper du vet at de fleste som krasjer i over 100 er ganske ille ute.

 

Ja prøv det, så skal jeg sitte å le av deg.

 

Edit: Hvor pokker har jeg nevnt 240?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår