TMB Skrevet Juni 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2006 Nå står det en pen Volvo 760GLE ute i bilparken min. Den er gått 180 000km, og er 85modell. Jeg gav 10 000kr ++ for den. Eneste man finner av rust er typisk 740 rust under dørpakningene i toppen av døra, og litt overflate på den ene hjulbuen. Motoren har slitte kammer, og gående topp pakninger. Så den skal ut sammen med automatkassa. Vidre planer for bilen er nok å få den registrert med B230E og 5trinnskassa. (har bytta til meg ei god 5trinn med mellomaksel i bytte for turbogasseren, trykkboksen og innsuget) Det står ikke skilter på bilen per dags dato. Men skal få den godkjent så fort motorbytte er foretatt. Det som er deilig er at bilen er spekket med godt ekstra tilbehør som: Coilovers Elektriske ruter AC Sentrallås el takluke diff sperre Store bremser osv. Fikk med en B230E motor samt en B230 motor, og M46 med overdrive. Så det blir nok ET så snart jeg får skilter på'n. De som er interisert i å kjøpe motor evt automatkassa se her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1317181#post1317181 Bilder kommer snart... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 artig at det var mye snacks på den da:) lurer på en ting. når man ska ha 4er i en 760..må han bytta travers? eller bare motorfester? har en 82 760 som jeg vil ha b230e neddi. å manuell. PRV sux:P Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 artig at det var mye snacks på den da:) lurer på en ting. når man ska ha 4er i en 760..må han bytta travers? eller bare motorfester? har en 82 760 som jeg vil ha b230e neddi. å manuell. PRV sux:P Du må bytte motorfester ,men du slipper å bytte travers. Mvh Morten Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 man fikk jo 760 med 4'er orginalt og da..? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Du må bytte motorfester ,men du slipper å bytte travers. Mvh Morten takker;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 man fikk jo 760 med 4'er orginalt og da..? ja..760 tic. allså det samme som 740 tic, bare mer elektrisk utstyr som standard. men etter ett vist årstall blei vist 740 tic å 760 tic det samme. men back to topic. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Varianten 760Turbo forekom nok også senere på noen andre markeder, men her hos oss ser den ut til å ha blitt borte ca 1986. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 godkjenne motorbytte fra 2,8l V6'er med 165hk, til en 2,3 B230E med 130hk?? Ser ikke logikken i det der...:) Godkjenne bilen NED i effekt blir for dumt;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 godkjenne motorbytte fra 2,8l V6'er med 165hk, til en 2,3 B230E med 130hk?? Ser ikke logikken i det der...:) Godkjenne bilen NED i effekt blir for dumt;) hehe. Tja. hvem putter inn en rød motor i stede for å bruke den late og dovne v6'ern... hmm. Kanskje noen med overladning i tankene... Skal bare legge til at bilen er nå EU ok for 2 nye år. Er blitt vant til det tunge dråget nå. hehe. Veide bare 1400kg med dama og verktøykassa... Noen bilder av udyret... (grunnen til det blåe tauet var at jeg drev på alene) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hehe, det jeg tenkte på var selve effekten... Det å bytte ut v6'ern skjønner jeg jææævla godt! hehe, men å "godkjenne" bilen med lavere effekt enn orginalt, det er for dumt. JEg ville holdt kjeft om det... og om noen henger seg opp i det, så hadde jeg fortalt dem fakta om at det faktisk SATT en V6'er og 165hk i den... som nå er 130 hk. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 sjekke rammevangene under fører og passasjersetet kan være en idé. pleier alltid å ruste i gulvet rett over og ofte er også vangen oppspist. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 sjekke rammevangene under fører og passasjersetet kan være en idé. pleier alltid å ruste i gulvet rett over og ofte er også vangen oppspist. word! (har hull i gulvet) Tips om hvordan man fikser det? skjære ut den delen av plata i gulvet, sveise inn ny, grunne og tectylere? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 hehe, det jeg tenkte på var selve effekten... Det å bytte ut v6'ern skjønner jeg jææævla godt! hehe, men å "godkjenne" bilen med lavere effekt enn orginalt, det er for dumt. JEg ville holdt kjeft om det... og om noen henger seg opp i det, så hadde jeg fortalt dem fakta om at det faktisk SATT en V6'er og 165hk i den... som nå er 130 hk. hehe. Om det så er såpass som 130hk i den da.. hehe.. Har ikke fått innspruten til å fungere, så ble kun mr. strømberg så lenge. Fikk en kammerat til å ta'n på EU kontrollen. Nesten null hull. hehe. kun skilt belysninga som ikke funka og noe annet småtteri han overså... hehe Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 bruker du hydrauliske motorkudder? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 word! (har hull i gulvet) Tips om hvordan man fikser det? skjære ut den delen av plata i gulvet, sveise inn ny, grunne og tectylere? den platen i gulvet skjærer du lett ut ,husk å borre ut sveisepunktene i rammevangen. Har du rust i rammevangen også slik jeg hadde på den gamle 745'en ,så skjærer du bare ut litt mere i hver ende og så knekker du en "ny" ramme i 3-4mm plate... funker fint som faen. Kan slipes ned eller sveises fra innsiden slik at man ikke ser skjøten... grunne og tectylere er jo greit ,men tectyl er ikke vanntett ei heller grunning. så bør lakkes, enten med arcanol eller por15. por15 herder jo mere vann som kommer på ,men den koster $$$ men den funker da også... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.