v8volvo Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Hei! Har fått et problem med motoren min nå! Tok ut fordeleren for å bytte innsugsmanifold pakning, men da jeg monterte den igjen ville ikke motoren gå helt rent og pent. Tomgangen klarer jeg bla ikke å justere ned lavere enn rundt 1200rpm. Hva er tenningsrekkefølgen, og hvilken sylinder er nr 1?? Finnes det et kart over pluggkablene fra fordeler til pluggene?? Takk for svar! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 18436572 er rekkefølgen, Enern er den lengst frem på motoren, altså den fremste på venstre side. På venstre side har du da 1-3-5-7, på høyre 2-4-6-8. Alle Chevy motorer har den rekkefølgen, enten det er small block eller big block. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet Juli 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Takk for det!! Lurer bare på en ting.. Ser du motoren fra kupeen eller grillen når du sier venstre side foran?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Juli 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Venstre side på bilen. du vil se at venstre side ligger aningen foran høyre på motoren. Det er snakk om 1-1,5 cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet Juli 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2003 Takk for det! Da må jeg nok ut og gjøre noen store endringer i tenninga.. Den er nå justert til at sylinder bak på høyre side er nr1, men det blir jo feil... Derfor den går ujevnt kanskje?? Noen som vet hvor på fordelerlokket rotoren skal være på når sylinder 1 tennes?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Sjekk denne linken: http://www.chevytalk.org/threads/showflat.php?Cat=&Board=UBB64&Number=418441&Forum=All_Forums&Words=hei%20ignition%20order&Match=And&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts&Main=417711&Search=true#Post418441 Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Høy tomgang er jo ofte et tegn på falskluft da... sikker på at pakningen ligger som den skal?? Prøv deg frem med startgass:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet Juli 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2003 Hei, og takk for svar! Byttet en gåen forgasserpakning i dag, og da gikk tomgangen noe ned. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet Juli 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Hei! Lurer på et par ting ang justering av tenning og korrekt montering av fordeler/rotor. Jeg tok ut fordeleren, og merket senere at jeg hadde montert den igjen slik at rotoren peker ett hakk for langt til venstre. Hvis jeg nå skal rette på rotoren vil ikke hakket passe nedi oljepumpa. På linken over leste jeg at jeg da skulle plassere fordeleren nedi hullet slik at rotoren pekte riktig, men at fordeleren ikke går helt ned pga oljepumpa. Kan man da la fordeleren stå slik, mens man kakker på starteren helt til fordeleren treffer sporet på pumpa, og går helt ned?? Er dette skadelig for motoren på noen måte, eller skaper det feil timing på pumpa eller noe annet?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Stikk et skrujern ned i sporet på oljepumpa og sett sporet der du trenger det. Det bør være litt størrelse på det slik at du rekker ned. Pumpa blir drevet av fordeleren så den "henger løst" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Er ikke helt 100% sikker på hvordan det er på SBC men på AMC motoren min gjorde jeg følende: fikk tak i en gammel fordeler som jeg fjernet drevet i fra. Uten drev kan man jo rotere fordeler og oljepumpe uavhengig av kammen(veldig kjekt når man skal prime olje pumpa før oppstart av nymontert motor) kan nok muligens bruke en lang skrutrekker hvis du er forsiktig og hvis du kommer til baki der. er ikke noe spes position som olje pumpa skal stå i, bare den går i inngrep i sporet på fordeler Du jan jo prøve å turne motor for hånd sklik at fordeler roterer og glir ned i sporet på oljepumpa også, bedre det enn å "kakke" på starteren mener jeg hvertfall.. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Hei! Nå har jeg fått plassert rotoren riktig, men har problemer med å justere tenningen riktig.. Når fordeleren står rett framover med merket er tenningen helt feil, men motoren starter greit for det. Jeg vridde fordeleren med klokka, og så at makeringsmerket kom nærmere der det skal være. Mens jeg vridde videre på fordeleren slo det noe jævelig, og det kom flamme opp fra forgasseren.. Har jeg gjort noe feil?? Når merket er ganske nærme er fordeleren helt vridd, og det ser helt unaturlig ut - i forhold til sånn det var før... Kan jeg ha montert fordelerlokket i feil spor?? Hva skal jeg gjøre? Er takknemlig for svar... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.