FireNacho Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Kamerat av meg postet denne linken i ett annet forum, tenkte den måtte vises frem her også. http://folk.ntnu.no/gogstad/files/water_fuel.avi Er dette virkelig fakta? Det virker helt sykt :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 spørs jo litt hvor mye energi som trengs for å konvertere vannet til den gassen han pratet om. Men virker ikke så dumt.. Er jo sikkert bedre å frakte med seg vann enn store batterier hvis du skal ha hybrid. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Jesus kunne, så hvorfor ikke en bil? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 HHO-gass (som nevnes i filmen) er vanlig knallgass. Stort sett alle såkalte hydrogen-biler går på samme prinsipp. Så HHO-gassen er ingen nyhet overhodet. I filmen sies det lite om hvordan de konverterer vann til knallgass. Vanligvis gjøres dette ved å kjøre strøm gjennom saltet vann, da dannes det oksygen ved den ene enden og hydrogen ved den andre. Vanligvis slipper man oksygenet rett ut i lufta og tar vare på hydrogenet (som ikke finnes i gassform i naturen til vanlig), men her så det ut som man tok vare på alt og oppbevarte det som ferdigblandet knallgass (som er mere eksplosjonsfarlig enn selv bensindamp). Problemet med å gjøre om vann til knallgass er at det går med mere energi for å lage knallgassen, enn den energien som man får tilbake når knallgassen forbrennes. Derfor må en bil som fylles med vann også ha en ekstra energikilde for å gi strøm til spalteprosessen. Denne ekstra energien ville blitt bedre utnyttet hvis man brukte den direkte til framdrift av bilen, og ikke gikk omveien om knallgassen. En vanlig elmotor utnytter nemlig myyye mer av inn-energien til bevegelse enn en hvilken som helst forbrenningsmotor. Så at det går an? Jepp, dette var måten man fikk strøm til hele Apollo-programmet (månelandingene). Men at det er en revolusjonerende nyhet? Kun hvis de har funnet på en ny måte å lage knallgassen på, en måte som knapt krever energi i det hele tatt. Men ingenting tyder på at de har gjort akkurat det. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Hvis dette som jeg har funnet nå er riktig, så kan det bety hydrogenbilenes gjennombrudd: I følge en artikkel i det siste nummeret av New Scientist er det nå et par tre ulike forskerteam som hver for seg har utviklet en helt ny måte å utvinne hydrogen fra vann på. Metoden, som går ut på å la grunnstoffet bor binde seg kjemisk til oksygenet i vannet krever i følge forskerne vesentlig mindre energi enn tradisjonell elektrolyse. Mer om saken her. Den kjemiske formelen for vann: Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Får ikke filmen til å funke... Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Får ikke filmen til å funke... 2 måneders gammel tråd,kanskje? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.