King-Nothing Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Finnes det en liste over biler som er galvanisert og fra hvilket årstall dette gjelder?? Er på utkikk etter ny bil, og da er et karosseri som er galvanisert en av mine krav. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg veit at Audi begynte å galvanisere i allefall Audi 80 på den sene delan av 80-tallet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laksen Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Jeg veit at Audi begynte å galvanisere i allefall Audi 80 på den sene delan av 80-tallet Prisklasse? Hadde selv Audi Coupe 1993. Flotters bil :) Siter Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging (x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Prisklasse? Hadde selv Audi Coupe 1993. Flotters bil :) Ca 100k skal jeg handle for. Bilen i signaturen er forresten til salgs. :-) Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Audi S4 2,2 Turbo da :) Får et ok eksemplar til 100k da. Blir 2-seter da.. Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Det funker dårlig. Har en sønn på 1 år, så her blir det st.vogn men ikke 2 seter. :P Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pug405 Skrevet Juni 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2006 Alle peugeoter fra 89-90 --> Siter Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6 X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Fikk bekreftet det fra min lokale peugot forhandler. Har kikket en del på peugot 406. Får de for ca 100k. 98-01 modell. Men de har ofte gått 120-180000. Funnet en 98mod som har gått 130k med alt utstyr for 92k. 150hk har den også. :-) noen erfaringer med disse bilene? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pug405 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 406'en kryr det av så er ikke vanskelig å finne et billig og pent eksemplar. Du får f.eks en 98 modell som har gått rundt 180k fra 45-50.000. Stasjonsvognen noe dyrere. Sjekk http://www.peugeot-sport-club.no , der står det mye om 406'er, eller spør selv ;-) Siter Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6 X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2006 Audi 80/90 var helgalvanisert fra sent 1986. Fra 1985 var de understellsgalvanisert. Audi 100 var helgalvanisert fra 1985. Audi og BMW er de bilmerkene som har tykkest sinklag. Og man får 5 seters S4 :) I dag har vel de fleste bilmerker galvaniserte biler, men tykkelsen på sinklagene varierer sterkt. Leste en rapport fra NAF (i Motor) der de uttalte at sinklaget på en del japanske biler var så tynt at det hadde lite eller ingenting for seg. Om det var bortkastet skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har hatt mange japsebiler og alle har endt sine dager grunnet rust... Her er et annet utklipp fra Motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Bare for å krangle; ingen vanlige biler er galvanisert, de er sprøytet med sink. Galvanisering innebærer oppvarming til 350-400 grader C, dere kan jo tenke dere hvordan en bil ville vri seg, og verdens største sparklejobb før å få noe som lignet på finnish. Endel firma som driver med galvanisering vill ikke engang ta på seg rammer fra 4wd og den slags pga at det har forekommet at de har vridd seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avantgarde Skrevet Juni 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2006 Fikk bekreftet det fra min lokale peugot forhandler. Har kikket en del på peugot 406. Får de for ca 100k. 98-01 modell. Men de har ofte gått 120-180000. Funnet en 98mod som har gått 130k med alt utstyr for 92k. 150hk har den også. :-) noen erfaringer med disse bilene? 150hk! Da er det en 2.0 Turbo. Det er en kjempebil. Turbomotoren er råsterk og meget bra. Synes ikke den er for dyr i forhold til kilometer og motor. Har den klima? Ellers er dieselmotorene glimrende, men strengt tatt er alle motorene godt brukendes. En 2001 modell med 1.8 og 84 000 km: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7635608&sid=8a6IBbAkY928520&pos=2&tot=57 1999 1,9 TD kjørt 107 000 km: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7536383&sid=8a6IBbAkY928520&pos=22&tot=57 1998 2,1 TD kjørt 130 000 km: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7599832&sid=8a6IBbAkY928520&pos=41&tot=57&page=2 Siter Bil er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Den har klima. Den har også el seter med memory, multifunksjonsratt og 8x alu felg for å nevne noe. :-) Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zircon Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Bare for å krangle; ingen vanlige biler er galvanisert, de er sprøytet med sink. Galvanisering innebærer oppvarming til 350-400 grader C, dere kan jo tenke dere hvordan en bil ville vri seg, og verdens største sparklejobb før å få noe som lignet på finnish.Endel firma som driver med galvanisering vill ikke engang ta på seg rammer fra 4wd og den slags pga at det har forekommet at de har vridd seg. Har du da noen tips til hva det koster å helsinke bilen på nytt? Lakkereren pussa nemlig rett igjennom sink" laget på min Audi Coupe som nå har begynt å ruste etter litt over et år siden lakkeringa:wonder Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Har du da noen tips til hva det koster å helsinke bilen på nytt? Lakkereren pussa nemlig rett igjennom sink" laget på min Audi Coupe som nå har begynt å ruste etter litt over et år siden lakkeringa:wonder Sikker fryktelig dyrt? Jotun har en sinkprimer som skal legges på bart stål, ca 60my i et strøk. Dette er ihvertfall utrolig effektivt på skip og offshorekonstruksjoner. Den saken må da være reklamasjon?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.