Gå til innhold

Import fra Sverige (avgifter, skatt elsn.) ?

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig på skolen nå, og tenkte å titte på noen lowridere i Sverige som kunne ha vært gøy å leke seg litt med i tiden når jeg er ferdig for å ikke dø av for lite tidsfordriv.. ;P

Og det er visst i Sverige de har de "spesielle" bilene som er artige, som feks. a-traktorer (ulovlig her dog.) og lowriderne :D

så litt på denne fra spesielle bilannonsetråden ;) og skal jo til sverige i ferien, så kanskje stikke innom å se på den :D

http://www.blocket.se/vi/8274120.htm?ca=2_s

det jeg lurer på da er:

1. Avgift, skatt elsn for å få den til norge

2. er det egentlig sjans for at den blir godkj. til å kjøre på norske veier? -.^

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke avgifter på veteranbiler, men moms slipper du ikke unna = 25% av summen som står i kjøpekontrakten (dvs at du godt kan bli enig med selger om å skrive en langt lavere sum i kontrakten enn hva du faktisk har betalt. For hver 4000 i "avslag" sparer du en tusenlapp på momsen)

Må også betale vrakpant + et eller annet gebyr, ca 4-5000 kr

Er bilen godkjent i sverige med alle ombygginger og alt er i bra stand skal det være mulig å få norske skilt på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgsprisen må være sånn ca realistisk, ellers kan du risikere at tollvesenet tar sin egen takst du må betale moms av...

Ellers klarer jeg ikke å la være å si at det der er noe av det værste jeg har sett innen bilombygging:eek:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12,000,- må vel være noe ikke mistenksomt? ;)

syns den var søt jeg :D med noe 'candy' lakk istedet, så kan det hende litt av det "stygge" forsvinner.. :P

men får se hva som skjer nå... må få noen til å se på den bilen om den i det hele tatt kjører. Og å ha en samtale med en svenske er ikke det letteste.>.<

Noen som vet litt om hvordan hydralikken er bygd på? ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør sette en "ok" pris, og si fra til svensken at hvis noen ringer og spørr, så opplys om prisen som står på kvitteringa. Vet om enkelte bekjenter som har importert fra tyskland, og gått på en smell på nettopp å skrive lavere pris enn faktisk betalt. Veteranbil betaler du 25% moms + 4700 (sånn sirkus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider