Gå til innhold

"Lovlige" smutthull ved import...?

Ranger emnet


Bønna22

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her og vet ikke helt om jeg har postet på rett sted... Det jeg lurer på er om det finnes noen "lovlige" smutthull ved import av bil fra tyskland. Det er utrolig provoserende at staten skal har mer i toll og avgifter enn det du betaler for bilen:deng

 

Er det mulig å spare toll viss du registrerer bilen på en tysk statsborger som bor i norge( en venn)? Hvor lenge må en tysk statsborger eie bilen sin med utendlandske skilt før han kan selge den privat i norge?

 

Takker for alle svar:wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel også mulig å sveise over chassisnr.

Si at du har en sierra 2.0L f.eks og kjøper deg en cosworth i tyskland, så kan du kappe og sveise chassisnr. og vise bilen hos biltils. og få "ombygningen" godkjent! (Uten å nevne det me chassisnr.)

 

Dette er ikke en oppfordring til å gjøre noe sånt, og må kun brukes i utdanningsøyemed! (staving?) Dette er ikke lov!

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det finnes nå BRA lovlie smutthull ang bil der nei. du KAN søke om chassibytte,som ett alternativ. ALTSÅ : du har en bil som er plateskadd,sånn stort sett litt her å der,så finer du en tilsvarende i tyskland(+- 5år forsjell på chassi) betaler mva å du kan bruke noe greier fra den gamle bilen(motor,gear,å bakstilliga fx) så har du en "ny " bil....... du KAN ha en ganske så ny bil (under 12mnd gammel) fx mazda 6....få stor plateskade på den,å kjøpe en SPLITTERNY slik uten avgifter(!!!!!!!) til staten å bruke den som chassibyttebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke betale toll og moms på dele-biler? Har hørt om folk som har delt biler i to,tatt de inn som delebil og sveisa bilen sammen igjen! Vips..så har du ny bil ;) Noen som vet noe mer om dette?

 

Er vel slutt på den da.. Ramme nummer osv må være registrert i norsk register for å godkjenne/få skilt igjen.

 

Å sveise over ramme nummer er vel ikke det smarteste man kan gjøre akkurat. Ikke vanskelig å se at det er "arbeidet" rundt skiltet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en bil i tyskland til 40 000 kr og kjøre på prøve skilter året rundt (for 10 000 kr) Da er det kun ansvar derfor jeg satt 40 000 kr for da dør du ikke om du kræsjer og det er din feil.. OPS. Du må ha et eget firma for å gjøre dette, men hvem som helst kan jo starte et eget firma :P

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke betale toll og moms på dele-biler? Har hørt om folk som har delt biler i to,tatt de inn som delebil og sveisa bilen sammen igjen! Vips..så har du ny bil ;) Noen som vet noe mer om dette?

 

Skal ikke tru på alt du hører vettu..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

årsprøvemerket(metallskilt) koster bare 2800 kr året

Men så må du ha egen forsikring utenom.

Og den er ikke akkurat billig.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en tysker flytter til norge kan han vel ha med en bil uten å betale engangsavgift mener jeg å ha hørt... Du får lure en tysker.. heh.. Om man skal godkjenne ombygging fra sierra 2l til cosworth må man vel betale avgift på effektøkninga?? Man kan ta inn en hel bil(delebil) til norge uten å betale engangsavgift.. Ingen vits å kappe den i to.. Må uansett regges om du skal ha skilter.. Har man har et bilrelatert firma kan man få helårsprøveskilt til ikke en alt for dyr penge..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å se at det er "arbeidet" rundt skiltet osv.

Er ikke vansklig å få dette 100% heller da, om man kan sveise skikkelig, pusse ned sveise"larvene"..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist man kjører en utenlandsregistert bil i over 24 timer i Norge, kan Tollvesenet kreve inn Engangsavgiften på bilen du kjører.

 

Dette er ikke tull, så vist du kjenner en tysker i nabolaget, ikke lån bilen hans.

 

En kamerat kræsjet sin bil før han fikk skilter på og gikk da under den regelen på at den var utenlandregistert. (kjørte uten prøveskilt)... vips 45000kr i bot + 100% tap på bilen som ble kondemnert.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår