Gå til innhold

Litt mer effekt

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Vi diskuterte dette litt på IRC, jeg ble litt klokere, men har enda ikke fått stokka kortene riktig...

Jeg vet dette har blitt tatt opp før, jeg har søkt, undersøkt osv. men jeg vil bare få noen ting på det rene...

Jeg har en Golf uten motor, men jeg skal uansett kjøpe ny Golf så fort som mulig og få kommet i gang med et prosjekt. Har det meste klart av ønsker, eller skal vi si drømmer?

Det jeg ikke har helt klart er motor...

I Golf'en jeg kjøper, hva slags motor burde det sitte i den? (Jada, GTI er bra, men uaktuelt... for dyrt)

Hva slags muligheter er det for en effektøkning i denne motoren? Det som ble sagt på IRC var bl.a. Trimkam, ny topp, filter, effektanlegg, grenrør...

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal spørre om, siden jeg ikke har så god greie på dette enda. Men hva vil gi en effektøkning som er verdt pengene? Filter og effektanlegg kommer uansett, men i tillegg til dette?

Og hvis noen vet priser på delene, så hadde det vært fint. Gjerne hvis dere vet om en online-butikk som selger trimdeler til Golf II

Håper noen kan hjelpe meg å få litt ting på det rene her, så jeg får kommet i gang med et susende prosjekt så fort som mulig. Har 2 år på meg til jeg blir 18, så tid har jeg nok av (håper jeg)

På forhånd takk!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare å begynne å spare penger, og atter mer penger om du har planer om å trimme. har du 2 år på deg og kanskje en jobb? så har du muligens et håp i helvete om litt mer enn 75/90 hk.. men om du sier 112 hk er for dyrt.. da ser det ikke så lyst ut!!

trimming koster penger, så enkelt er det :)

men om du bare har planer om standard-utrustning som luftfilter og eksos finner du slikt på plasser som autospar.no, samt llokale butikker der du er.. (trolig)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke mye oppløftende ut... hehe

Vel, da får jeg kanskje følge "mottoet" til Lupob0y (?) - Fashoin before function - og heller spare til en GTI etterhvert... :)

Men hva med Trimkam? Er da ikke så veldig dyrt det? Hvor mye vil det hjelpe da?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trimkam er bra greier det, men det finnes jo flere forskjellige karakteristikker på kammene som avgjør resultatet.

Pris: 3000.- og oppover for kammen (ny)

Montering på verksted: 3000.- og oppover (tall jeg hentet inn for et år siden)

Etter min mening bør du i tillegg bytte hele eksosen og få på skikkelige forgassere, og da sparer du faktisk penger på å kjøpe deg en GTI.

Minuset med GTI er forsikringen, men der har du et bedre utgangspunkt for trimming.

Correct me if I'm wrong, folkens!

PS: du kan få kjøpe min 83 MK1 GTI 1.8 8v 112hk

send pm hvis du vil vite mer

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Dette hørtes ikke mye oppløftende ut... hehe

Vel, da får jeg kanskje følge "mottoet" til Lupob0y (?) - Fashoin before function - og heller spare til en GTI etterhvert... :)

Men hva med Trimkam? Er da ikke så veldig dyrt det? Hvor mye vil det hjelpe da?

biler er som regel ikke oppløftende.. de er bare et eneste stort verditap og et enda større pengesluk..

og skal du trimme en gammel bil "the mechanical way" (kam, eksos, port&polish topp, ny topp etc) koster det forbanna mange tusenlapper per hestekreft du øker effekten..

sånn er det nok bare!

beklager :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg får vel humpe rundt med svimlende 90 hester, så får jeg spare til en 200sx eller no. :D

Men men, vi får se hva som skjer. Får ta meg av styling og interiør først...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at trimming er dyrt, men hvis en først begynner blir en hektet. En 90 hk Golf 2 går ikke så ille i utgangspunktet synes nå jeg, hadde en 88 mod 1,8 og var godt fornøyd med den. Bilen er lett og artig å kjøre med et godt senkesett. Ingen dum nybegynner bil heller da deler ikke er mangelfullt og dyrt. Hvis du vil begynne å trimme, bør du ha det som mål å beholde bilen en stund, hvis ikke ser du på et verditap som får tåra til å renne! Belive me! Er nok mange her på forumet som kan skrive under på det. Anywho, goood luck!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider