Gå til innhold

Prosjekt Bad ass Kebabbtralle..

Ranger emnet


sp0ky

Anbefalte innlegg

Sånn da var det vell min tur til å lage prosjekt.

 

 

Bilen er jo da en 1991 modell 520 24v.

kjørt 244 000

og hvit og lei seg i lakken. og noen rust flekker.

 

 

slik VAR den

 

Bilderfrakamera013.jpg

 

Og med "lekre" 16" felger..

 

Bilderfrakamera012.jpg

 

så det første jeg gjorde var å sote baklysene. for de orginal var bare DRIIT stygge,

 

Bilderfrakamera160.jpg

 

 

Synes den alerede begynte å se bedre ut.

så måtte jeg ha noe framme også

så sorte angeløyns blei handla

bmw006.jpg

 

så var det nestre prosjekt. bytte av bremser og sette på senkesett.

 

Noe som ikke var lett siden i e34 så må mann ut med baksetet for å komme fram til festet bak.

 

Orginale bremser.

 

Bilderfrakamera206.jpg

 

så kom de nye.

 

Bilderfrakamera228.jpg

 

Bilderfrakamera230.jpg

 

Og selvfølgelig Green stuff klosser

 

Bilderfrakamera226.jpg

 

 

Så når dette var gjort og byttet lager i samme slengene siden de skapte 3er for meg på Eu kontrollen.

så var det tid for prøveskilt. for siden jeg ikke har fått lappen enda så har ikke satt på skilter.

 

så her er ett steminis bilde av bilen med prøve skilt og hvite blink.

 

Bilde044.jpg

 

Bilde067.jpg

 

Bilde068.jpg

 

Hadde ikke på prøveskilt framme enda. for unner ikke bom selskapene en 20 fra meg også.

 

så var vi i Sandnes å kjøpte felger til bilen.. ( av Coaslip Faktiskt )

18" O.Z. supernova.

Og ny framskjerm også på bilen. så testa også en ny farge på bilen. Alpin weis 2 med MASSE perlemor i ( ble ikke noe tess )

 

Bmwm18tommere002.jpg

 

 

Bmwm18tommere007.jpg

 

Bmwm18tommere003.jpg

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var det tid for ommlakkering.

 

jeg stussa lenge på fargen. Det gikk i mellom hvit med perlemor og Lyse knall blå

 

Bilde031.jpg

 

Måtte jo begynne med å ta alt av rust.

 

Bilde041.jpg

 

Har flere bilder av dette. som de vi kappet ut av kanalen og hjulbuen.

 

Så har jeg også Fjernet emblemet på Panseret. da jeg synes at de gir mer helhet på panseret.

 

 

 

 

Og begynte også å pusse videre på bilen

 

Snartklarforlakk001.jpg

 

så var det dags for maskering

Snartklarforlakk015.jpg

 

Og jeg la på svart ton fyller og og begynte å lakkere inni motorrom og inni dører og inni trunk,

 

Medlakk001.jpg

 

Medlakk002.jpg

 

 

 

Ble litt formye støv der syntes jeg, men det er jo bare inni dørene. så er ikke så nøde.

 

 

 

Perleeffekt2.jpg

 

Her ser du fargen slik den ble I motor rommet.

 

Flere bilder kommer

Bare kom med spørsmål. så svare jeg så godt jeg kan

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen angeleyes er det der? Er det ringer du modder inn i lyskasteren eller er det komplett lykt?

 

Hvordan bremseskiver kjøpte du? 850CSI kalippere og skiver forran passer rett på e34.

Bak så kan man bruke 540 skiver og kalippere. Da har du noe av det sykeste innen bremser til den prisen.

 

Få ut no fler bilder av lakkeringen da :) Så fin ut den fargen. Har du bilder av rust kapping og sveising så sleng dem gjerne ut, liker å se / lære mer om slikt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen angeleyes er det der? Er det ringer du modder inn i lyskasteren eller er det komplett lykt?

 

Hvordan bremseskiver kjøpte du? 850CSI kalippere og skiver forran passer rett på e34.

Bak så kan man bruke 540 skiver og kalippere. Da har du noe av det sykeste innen bremser til den prisen.

 

Få ut no fler bilder av lakkeringen da :) Så fin ut den fargen. Har du bilder av rust kapping og sveising så sleng dem gjerne ut, liker å se / lære mer om slikt.

 

Ja det kommer flere bilder. det er bare jeg er litt treeg på den fronten.

Det er noen skiver jeg kjøpte igjennom Motortecnik.

Ventlitert og slisset. kom på 3333kr med klosser. synes det var grei pris jeg.

 

.

 

Ja de er lakka. men de ser kansje slik ut på bilde. men de er pene å se på syntes jeg. men de skal lakkes Signal hvite.

 

.

 

ja har noen motor planer. bare ikke enda. For det kommer helt ann på om jeg får læreplass ( Læreplass=penger:smilbmw ) og da vil jeg borre opp blokka til 2.5 og sette på diesel veiv å få 2.7!

 

Har angel øyns til begge sider. men siden det er så mange klips som er ødelakt. så venter jeg med å kuke med de til jeg får skilter og eu-ok

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan var det med angeleyeslyktene er det komplette lykter, eller er det ringer du har satt i selv? Klipsene koster 10 pr stk på BMW passer rett på inpro/depo lyktene.

 

bremsene, det var 3333,- for 2 skiver og 2 sett klosser? eller for alle 4 hjula?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan var det med angeleyeslyktene er det komplette lykter, eller er det ringer du har satt i selv? Klipsene koster 10 pr stk på BMW passer rett på inpro/depo lyktene.

 

bremsene, det var 3333,- for 2 skiver og 2 sett klosser? eller for alle 4 hjula?

 

 

Det var for alle klossene og alle skivene (4 hjul) syntes d var billig.

 

Det er insats ringer. Legger dem i selv.

å det koster ikke mere. da for jeg ta å kjøpe noen neste gang jeg er forbi.. :smilbmw

 

 

Noe ellers jeg burde kjøre før den bli heil lakkert?

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noe ellers jeg burde kjøre før den bli heil lakkert?

HVis all rust og bulker er tatt hånd om så er det vel bare å lakkere.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NESTEN alt av bulker og rust er tatt men noe måtte jeg bare se igjennom fingrene på. men Den blir så godt som strøken nå=)

 

Men angånde verkstedet er dette på skolen min.. så synes ikke det er så veldig galt. for kan jobbe på egenbil i skoletiden. happyhappy

 

 

Jaja. nye bilder:

 

AV panser uten emblem:

 

Snartklarforlakk012.jpg

 

Rust som er tatt:

 

Snartklarforlakk007.jpg

 

 

Snartklarforlakk020.jpg

 

 

før

Bilde051.jpg

 

etter

 

Bilde053.jpg

 

Dette ble kappet ut og sveist.

 

Bilde049.jpg

 

Bilde048.jpg

 

Bilde047.jpg

 

Det var tilogmed rust på tanklokket ( :hvaskjera )

 

Så er det disse baklysene jeg har lyst til å bestille, de helt til venstre.

Hva synesa dere om de?

 

6E34.jpg

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser utrolig bra ut det her. Keep it up :D

 

Men ang. de lyktene du mente så kan det faktisk bli bra. Har personelig ikke sans for crystal lykter, men kjører du en all-around finish, blir det utrolig pent.

 

Edit: De samme lyktene er å finne her til en mye mer hyggelig pris: http://www.autospar.no/

-----------------------------------

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

x MB 1986 190i (Solgt og takkjørt uka etter)

x Ford Mustang 1969 302 (Desverre solgt til en med mer tid og penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen du får gjort arbeidet altså:P er jo fint me de baklyktene, jeg selv liker best de som er nest til høyre, men det er jo min smak da, kommer til å bli en bra bil det her, stå på:rolleyes:

when i turn, i do it with smoke:)

 

84 BMW 528i

86 BMW 520i (delebil) masse deler til salgs, ta kontakt.

93 nissan primera 1.6

74 volvo 144 (spikar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår