Gå til innhold

"Ny" 262c!

Ranger emnet


THO

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der har vi det riktige sitatet.!

 

Selv om det vel skulle være hevet over tvil at denne motortypen ikke er så pålitelig og "stryktålig" som en "rødblokk", er vel bildet noe mer balansert, ja. Det må vel være visse grenser for hvor dårlig den kunne være, siden Volvo kunne finne på å bruke den så lenge...

 

Men gudd for en herlig bil.. Er helt fra meg jeg..

 

Du kunne hatt lyst til å reise og kjøpe den, ikke sant...? Man kunne jo spare seg å registrere den, i hvert fall til den blir veteran...

 

Til dere som klager på taket på 262C. Volvo lagde 262 også, altså det vanlige taket.

 

262GL - visstnok bare som 76-77-modell, før 262C kom - og etter hva jeg forstår praktisk talt bare til USA-markedet.

 

Men hvor mye flaggskip er det igjen da når en Bertones ytre deler ikke skiller noe fra en vanlig 240? Taket er knallfint på disse bilene. Og det interiøret er jo som inni en bentley!

 

Det faller meg lett å si at taket er litt "rart", men det er ganske flott også. Og jeg tviler ikke på at denne hadde vært fin å ha... Men jeg kunne godt tenke meg en gang å "lage" en 264 med interiør og detaljer i klasse med 262C og diverse andre forbedringer.

 

En ting jeg lurer på.. Ble ikke Bertonen levert med takluke?

 

Jeg skal ikke si 100% sikkert at det aldri forekommer. Men jeg tror det i prinsippet ble avstått fra dette, da taket allerede var så lavt at det ville bli i laveste laget innvendig hvis takluke skulle bygges inn.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det vel

 

osv....

Ja da fikk jeg svar på hver setning :D

 

Kjøpe bilen skulle jeg gjerne ha gjort hadde jeg hatt økonomi som tillatet det. Ender nok opp med det dobbelte av kjøpsverdien bare det å få den inn til norge.

 

Blir stas å få vite hvor mye salgssummen ender opp med på denne bilen til slutt.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne hatt lyst til å reise og kjøpe den, ikke sant...? Man kunne jo spare seg å registrere den, i hvert fall til den blir veteran...

Det er desverre ikke slik det fungerer.

 

Eksempel:

På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet.

Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der.

 

Mener ene bilen stod der i to år.

Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran.

 

Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran.

 

mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre ikke slik det fungerer.

 

Eksempel:

På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet.

Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der.

 

Mener ene bilen stod der i to år.

Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran.

 

Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran.

 

mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift).

 

 

Iallefall er det ikke slik ved import av vanlig bil,å vente noen måneder før en betaler inn avgift slik at bilen har passert datoen for å bli 1 år eldre er jo helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall er det ikke slik ved import av vanlig bil,å vente noen måneder før en betaler inn avgift slik at bilen har passert datoen for å bli 1 år eldre er jo helt vanlig.

tar man den da inn i hemmelighet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar man den da inn i hemmelighet først?

 

neinei.Mulig der er annerledes på veteran da den ikke har bruksfredrag/samme avgifter da.

 

En bekjent betalte inn avgift på en motorsykkel som ble stående uten skilter alikevel.Da fikk han en dag telefon ifra tollvesnet om den egentlig skulle registreres,for hvert år sykkelen sto uten skilter ble det slik at de skyldte han penger i for mye innbetalt avgift.pga bruksfradrag per år.

 

Max bruksfradrag er vel 10 år,så hvordan det er på veteran vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar man den da inn i hemmelighet først?

 

må nesten ta den inn i all hemmelighet.

 

Den Rolls'en som stod på Bergen Lufthavn Flesland hadde vel stått der i nesten 8 år , for beløpet som den stod skyldig i var mellom 200.000 og 300.000 kr. Så det en bør gjøre er å fly lavt gjennom tollen og gjemme bilen i en låve etc der den for være laget tørt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nesten ta den inn i all hemmelighet.

 

Den Rolls'en som stod på Bergen Lufthavn Flesland hadde vel stått der i nesten 8 år , for beløpet som den stod skyldig i var mellom 200.000 og 300.000 kr. Så det en bør gjøre er å fly lavt gjennom tollen og gjemme bilen i en låve etc der den for være laget tørt osv...

 

 

Det var ikke 300 lapper i parkeringsavgifter da?yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre ikke slik det fungerer.

 

Eksempel:

På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet.

Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der.

 

Er dette noe som "eksentriske" rikinger gjør for å irritere tollvesenet og flyplassadministrasjonen, eller hva?

 

Hvis man nå hadde reist og kjøpt denne 262en, hadde vel uansett mva blitt største avgift - og den er jeg på det rene med at man skal betale i det man har med bilen til landet. Men gjelder det virkelig resten (engangsavgift) også, hvis man venter, evt helt lar være å registrere bilen?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med tollvesenet i uka som var i og med at jeg har lyst og

hente en 262c fra nederland/tyskland el lign, og de sa til meg at

det kun trengs og betale moms ved innføring ,så kan du lagre den

til den blir veteran og betale engangs avg på 4000...et ellerannet.

Men man vet jo aldrig med denne etaten,hva de sier og hva som er praksis

kan jo være to vidt forskjellige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår