Gå til innhold

"Ny" 262c!

Ranger emnet


THO

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Volvo_gutten

Enn hvis en eller annen nisse kjøper bilen, setter på laksetrapp, lakkerer flammer, setter på alt som er uorginalt og setter på sånne stygge felger...LoL, da sliter`n :D :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hard-core Volvo fanaticer så er det vel bare å handle da!

Men det spørs hvor mye motoren er å spare på da. En motor som har stått i 25 år uten å brukes er ikke noe godt utgangspunkt.

Og jeg ble litt overrasket når jeg så at speedo gikk kun til 140km/h... Trodde da det var litt mer futt i 262 bilene... :driving

 

Glenn

 

Bertonen min går til 130 miles...

Med ny type dashbord, vart det sånn...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre ikke slik det fungerer.

 

Eksempel:

På flesland, har det blitt parkert en del rolls roycer, som aldri ble avhentet.

Det er to rike brødre, som bare dumper de (helt fine biler), på flyplassparkeringen og ikke gidder å hente de der.

 

Mener ene bilen stod der i to år.

Iløpet av de to årene, hadde den blitt veteran.

 

Det endte opp med at flyplassen kunne få bilen, men, saken var den at tollvesenet skulle isåfall ha tollavgifter fra innførselsdato - altså, før den ble veteran.

 

mao.: Den dagen du innfører bilen til Norge, fra den dagen gjelder reglene (mao. tar du inn, før den er veteran, må du betale "vanlig" avgift).

 

 

Dette er feil DaButcher...

 

Jeg tok inn Bertonen min i 2005, det er en 1977 modell..

så lenge man betaler moms (25% av frakt, kjøps-sum,forsikringer, frakt fra kai og hjem++) så kan man vente til det gror mose på bilen (i 10-100 år for den del) før man betaler 1.gangs avgift. venter man til bilen er veteran, gjelder veteranbestemmelser. Simple as that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil DaButcher...

 

Jeg tok inn Bertonen min i 2005, det er en 1977 modell..

så lenge man betaler moms (25% av frakt, kjøps-sum,forsikringer, frakt fra kai og hjem++) så kan man vente til det gror mose på bilen (i 10-100 år for den del) før man betaler 1.gangs avgift. venter man til bilen er veteran, gjelder veteranbestemmelser. Simple as that.

begynn å fiks opp bilen din du. 262en :D.

mer interessant lesestoff det enn denne diskusjonen :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke betalt så mye for den der for å ta den hjem, pille den sundt, kappe take av og bygge skikkelig 242 av den.

Da hadde jeg heller betalt 200k for en 242 turbo bil som var gått like lite og var like strøken.

 

 

Hva var det for noe??

 

Noen som har sagt at man skar bygge vanlig bil ta'n?;)

 

Malone:

Alt til sin tid, har noen prosjekter på gang, hehe...

Driver med en 242 med B21at, en Renault 8 fra 1963, en 242 fra 1975, Bertonen fra 1977 + masse anna;) Ting tar tid! Begynner til høsten tenker jeg, hvis alt klaffer=)

 

Må få tak i en byttemotor imens jeg overhaler den som har sitti der.. Hehe.. bare det er jo no drit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B27 og B28 er ikke dårlige motorer, men de holder ikke på langt nær samme kvaliteten som rødblokka.

 

B280 derimot er en motor med ufortjent dårlig rykte.

 

et problem som var på mange av motorene i 262C bertone når dei var nye, var at motorblokkene ikkje var gjort skjikkli rein etter at dei var støypt og støypesand låg igjen i blokka, så etter en stund når motor var tatt ibruk kom støypesand la med olja og i oljepumpa, kjilte seg fast i oljetrykks-regulerings ventilen på olje pumpa og motor mysta oljetrykket på lavere turtal..eigerne såg oljelampa lyste og kjørte forsiktig til verksted på lavt turtal for dei trudde dei sparte motoren, men det var det værste dei kunne gjer for då var de for lite olje trykk...sittat ifra en artikkel om 262c bertone som ej fan i et svensk veteranblad en gong..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår