Gå til innhold

Beste Turbo Motor?

Ranger emnet


LadaRacing

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er IKKE mekanisk sprut på B23ET. Det er motronic!

 

alright;) Da husket jeg feil :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå ledninger, så kan jo en AT-motor være noe, selv om den er avleggs er det jo en klar forbedring i Ladaen :D En kompis av meg hadde en B21AT som startet på første tørn på startmotoren, hver gang.. Det var rått.. Men de liker jo suppe, selvsagt..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over det,har hatt flere og har en enda. koselig Motor :)

Men du skjønner vell det jeg sier at hvis man putter et annet sprut på denne så er det en veldig bra motor...altså bort med bensinfordelern.

 

Motoren i seg selv er jo en solig støpejernskloss fra åtti-tallet som det skal meget, meget mye til for å ta knekken på i forhold til de spaghetti-rådene som sitter i b230et, og t5'en. Men det er mye mer jobb å bygge en slik om til datasprut, enn å kaste inn en 230fk/ft. Dessuten er det jo mer økonomisk med elektronisk sprut, enn de game mekaniske greiene.

 

edit: Uansett er det jo bedre med b21et enn lada motoren da. Gasserturbo er det værtfall bare å styre unna.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvsagt,lada motoren min har 55hk. Så blir noe annet med 155. Men jeg finner ingen til salgs.og hvis jeg kjøper en hel bil så blir jo d dyrer for meg tror jeg.hmm.Tåler volvo 240understell godt de 155-200hestene da?.

 

Glem hele volvo motoren i ladan. Noen karer fra bygda her bygde lada med B230E motor og det var rett og slett et helvete. travers må modifiseres bunnpanne må modifiseres og ikke minst styrestag ect ect ect... bygg derimot med en abarth motor eller noe i den dur. kommer jo orginalt med 130 hk og dobble 40mm solex akkurat passe effekt til ladan og fryktelig lite lednings tull som du er så redd for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår