Gå til innhold

Dyrere bom!!!

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi får ta hele regnestykket da, så blir det nok litt mer begripelig

1 million biler i Oslo-området x 3000 kroner = 3 milliarder kroner pr år.

Oslopakke 3 koster 53 milliarder kroner.

 

X med omregistreringsavgift, X med engangsavgift, X med drivstoffavgift, X med MVA.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer er at det ikke er noen som tør! Hvis man er ulydige i trafikken kommer bare politiet og skyter - unnskyld - bøtlegger deg!

Heia norge.. Hadde det vært frankrike hadde det vært skikkelige demonstrasjoner! Vi må si ifra!!!

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, bomavgifter er vel ikke så store i nord, men så er tross alt Østlandets veier blant de bedre. I Frankrike og Spania må du betale for motorvei, det må du ikke i Norge. Men, i Sør-Europa kan du kjøre alternative veier, det kan du ikke her.

Helt riktig, man har et valg. Tenker det at vi MÅ betale kan være på kanten med EØS avtalen. :deng

 

Heldigvis kan jeg 2 veier hvor et er gratis å kjøre inn til Oslo (Alnabru & Skøyen)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som bruker veiene like mye. jeg sier vekk med årsavgift.. Bompenger er vel løsningen da for da betaler man mens man bruker veien. Tenk på de som har 3 biler og bruker kansje 1 av de på veien til jobben og ike no spesielt mer rett og slett pga årsavgifta ødelegger økonomien. Vi har ikke lov til å ha biler... Jo vi har lov til å ha 1 drittbil som er av vrakpantverdi og som bruker hysterisk lite drivstoff og ser dritstygg ut, mens politikere får millionbiler kasta etter seg og i tilleg.. så er jeg dritt lei av at bussen liksom er løsningen for alle. Buss er kjedelig, ikke pålitelig, ikke tilgjengelig nok og til slutt så koster det faktisk mer med buss av og til. Hvorfor er det ingen som har spurt politikerne om hvorfor svenskene har så lave avgifter på bakseter i en Chevy Silverado lett lastebil f.eks? Hvorfor må vi bruke en halv million på bakseter og ikke naboene?? Jeg er lei av alt nå!

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som bruker veiene like mye. jeg sier vekk med årsavgift.. Bompenger er vel løsningen da for da betaler man mens man bruker veien. Tenk på de som har 3 biler og bruker kansje 1 av de på veien til jobben og ike no spesielt mer rett og slett pga årsavgifta ødelegger økonomien.

 

WORD!

Dersom man bruker en av bilene fire ganger i året, på fine sommerdekk, må man likevel betale full årsavgift. Pay as you drive, er en bedre ting.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompenger er surt, årsavgift er surt, men det som virkelig har noe å si for økonomien er jo hvor mye du betaler for bilen. Her i landet betaler vi gull for gråstein. Har litt mer å si om du betaler 400k i stedet for 200k for en bil enn om du betaler 20 eller 27 kr i bompenger!

 

Det er jo det værste av alt faktisk. Det sykeste er jo å importere en amerikansk personbil med gjene 5 liter eller mer. Da vil jo den bilen koste noe helt vanvittig mye å fortolle osv inn hit hvis den er nyere en veteran. Bilen vil koste over 100.000 kr mer en det de alerede norsk-gående amcar koster her. De har en helt gal regnemåte. For å sammenligne en norsk Ford Cosworth f.eks. Kansje 150.000 kr.. Og en Camaro fra ca samme årstall koster 100.000 kr. Begge to har vært norskregistrerte lenge. Skal man importere samme biler fra utlandet, så vil plutselig Camaro'n koste kansje 100.000 mer en Cosworth'n når begge biler er ferdig tollet inn. Noe sier her at det kan ikke være riktig å regne på denne måten! Motorstørrelse har ikke nødvendigvis noe med bensinforbruk, forurensing og sikkerhet å gjøre. 5,7 litern har jo ikke så værst bensinforbruk, og USA er veldig nøye med forurensing av biler. Strenge krav osv. Er det bare sånn at vi ikke må ha inn store motorer i Norge?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dingo84.. Det er fordi satan ... krmt. staten.. IKKE vil ha inn flere biler som forurenser mye..

De tenker ikke på at Northstarmotoren til GM er en av de renenste V8'ere som er laget .. Det er uinteressant for staten.. Nok om det..

 

 

Hva er galt om staten låner ut penger til vegvesenet lån ut 300milliarder så vegvesenet kan få oppgradert veier, bygd tuneller, flere 4felts osv osv..

Irlan har nettopp lånt 340 milliarder for å oppgradere veienettet sitt. Av den grunn at veinettet ikke er holdbart iforhold til den infrastukturen landet trenger. Bedre veier gir bedre flyt i trafikken..

Den norske sat..stat.. tar jo inn rundt 50milliarder i året på, veiavgift, tollavgift, omregistreingsavgift, bomavgift, bruavgift, osv osv.. Av dette føres ca 12milliarder i året tilbake til veier..

Mye går til helsesektoren som er bra.. Men veier er også viktig.

 

Typisk Ola Normann sitter på gjerdet og er misfornøyd. Sier det gjerne til naboen eller arbeidskollegaen, men bortsett fra det så skal ingen vite at Ola Normann er misfornøyd. "Vi har det jo så godt her i landet" BLÆH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår