Gå til innhold

hva heter modellen? (toyota med bakhjulstrekk)

Ranger emnet


sindrulf

Anbefalte innlegg

Originally posted by aWeX

Den røde der er nok bilen min ja.

 

Motoren som står i er en 4A-GE, en 1.6l 16v motor med 115 eller 124 hk. Dette er en turtallsvillig motor med veldig bra respons, den sperrer faktisk ikke før 7800 rpm. Den er etter hva jeg har lest enkel å trimme på konvensjonell måte, og i forhold til mange andre sugemotorer koster det heller ikke så veldig mye, og det finnes massevis av deler fra mange leverandører.

 

Morsomt at det er flere slike biler på veien i Norge. Du har jo til og med fått tak i hatchbacken. Hentet en Corolla GT i går, men det er vel den som kalles for Levin så vidt jeg vet. I de europeiske landene den ble solgt i tror jeg kun den het Corolla GT Coupé, men jeg skal ikke banne på det. At du kan få litt effekt ut av motoren derimot, det kan jeg banne på. Har rundt 190hk i min, men den er tunet ned til gatebruk. Ex-rallybil ser du. Skal få opp noen bilder i morgen så alle kan se. Blir en ren driftebil, og det er nå mange baller i luften for å få til organisert drifting på bane i løpet av sommeren :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FSR

 

Morsomt at det er flere slike biler på veien i Norge. Du har jo til og med fått tak i hatchbacken. Hentet en Corolla GT i går, men det er vel den som kalles for Levin så vidt jeg vet. I de europeiske landene den ble solgt i tror jeg kun den het Corolla GT Coupé, men jeg skal ikke banne på det. At du kan få litt effekt ut av motoren derimot, det kan jeg banne på. Har rundt 190hk i min, men den er tunet ned til gatebruk. Ex-rallybil ser du. Skal få opp noen bilder i morgen så alle kan se. Blir en ren driftebil, og det er nå mange baller i luften for å få til organisert drifting på bane i løpet av sommeren :D

 

Bare et sånt lite apropos...drifting...det må da gå med no helt jæ*** med dekk vel? :D Supran min eter Yoko AVS Sport til frokost hver dag den...og de varer ikke spesielt lenge..og jeg tør ikke tenke på hvor fort de hadde blitt utslitt om jeg skulle drifte aktivt med bilen i tillegg! :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under drifting gjør man jo mye for å redusere grepet på bakhjulene så man bruker vel ikke akkurat de bredeste og heftigste dekkene til dette, og gamle brukte dekk er vel ikke så vanskelig å finne så godt som gratis :)

 

Forresten så står det en artikkel på et par sider i siste Japanese Performance om drifting: "Master the art of drifting - all you need to know". Men jeg har ikke lest artikkelen enda så jeg kan ikke si om den er noe interessant eller ikke :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjært barn har mange navn :)

Bilen min het faktisk Toyota Corolla GTI ifølge klistremerkene på siden, men jeg kaller den vanligvis kun AE86 eller corolla :)

Den kom også i en "sedan"-utgave, men den het fortsatt corolla levin eller corolla trueno. Forskjellen på Levin og Trueno er om bilen har vippelykter eller ikke (husker ikke hvem som hadde hva).

 

Jeg har faktisk hørt rykter om bilen din (ting sprer seg fort her til lands). Høres spennende ut

 

 

Originally posted by FSR

 

Morsomt at det er flere slike biler på veien i Norge. Du har jo til og med fått tak i hatchbacken. Hentet en Corolla GT i går, men det er vel den som kalles for Levin så vidt jeg vet. I de europeiske landene den ble solgt i tror jeg kun den het Corolla GT Coupé, men jeg skal ikke banne på det. At du kan få litt effekt ut av motoren derimot, det kan jeg banne på. Har rundt 190hk i min, men den er tunet ned til gatebruk. Ex-rallybil ser du. Skal få opp noen bilder i morgen så alle kan se. Blir en ren driftebil, og det er nå mange baller i luften for å få til organisert drifting på bane i løpet av sommeren :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by celicaturbo

under drifting gjør man jo mye for å redusere grepet på bakhjulene så man bruker vel ikke akkurat de bredeste og heftigste dekkene til dette, og gamle brukte dekk er vel ikke så vanskelig å finne så godt som gratis :)

 

Det brukes faktisk gode dekk, gjerne noe av det beste man får tak i. Er ikke uten grunn at Advan/Yokohama laget en egen promotion-video med drifting.

Derimot brukes det ofte store felger og lavprofil på bakdekk for å redusere grepet, og skal ikke se bort ifra at dekktrykket er med i bildet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksisen er vel veldig variert. Jeg har gått for helt ok dekk i dimensjonen 195/50-15, ettersom de er lette og få tak i til en rimelig penge. En forhandleravtale med Bridgestone gjør at jeg betaler 350 kr pr dekk, så da er det ok. Kjører på et dekk som heter Dayton D200, men har ikke prøvd det enda...

 

Poenget er å ha et dekk som sitter akkurat passe, ettersom man ikke bare skal sladde, men også ha kontroll. Derfor må man ha grep nok til å holde tempo uten at det blir ukontrollert. For å redusere grepet går man som nevnt heller opp på lufttrykket. Da blir også dekket stivt og stabilt.

 

Morsomt at det gå rykter allerede :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Praksisen er vel veldig variert. Jeg har gått for helt ok dekk i dimensjonen 195/50-15, ettersom de er lette og få tak i til en rimelig penge. En forhandleravtale med Bridgestone gjør at jeg betaler 350 kr pr dekk, så da er det ok. Kjører på et dekk som heter Dayton D200, men har ikke prøvd det enda...

 

Poenget er å ha et dekk som sitter akkurat passe, ettersom man ikke bare skal sladde, men også ha kontroll. Derfor må man ha grep nok til å holde tempo uten at det blir ukontrollert. For å redusere grepet går man som nevnt heller opp på lufttrykket. Da blir også dekket stivt og stabilt.

 

Morsomt at det gå rykter allerede :D

 

Jeg er i opplæringsfasen når det gjelder drifting, men det kommer vel med tiden :D

Siden du kjøpte en ex. rallybil, fikk du med masse deler? Hvis du har noe festlig som du er interessert i å selge må du si fra så fort som mulig.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

det blir nok en helt annen klasse biler i så tilfelle, og det må vel være Skyline og Lancer Evo, er et par andre firehjulstrekkere også men den krever en god del modifisering for å få effekt nok til å rive opp fire dekk på et bra vis.. men på den annen side er det vel kun Audi av europeerne som har noe annet enn RWD å vise til når det gjelder drifting :)

- Kristian - Toyota Sportscar Owners Group Norway - http://www.ts-ogn.no -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej på er.. ja det stämmer att jag har en AE86.

 

det är en LEVIN GT-S - 132 hk@ 7200 varv

 

TRUENO såldes aldrig i europa tyvärr.

men den är väldigt populär i USA & Japan.

 

den väger 946 kg fulltankad & gör 1/4-mile på 17,1 sekunder & gör 0-100 på 9,4 med G-Tech.

Toppfarten ligger på ca. 190 km/h - (210 mätarfart)

 

jag har monterat ett handbyggd "sport" avgassystem & sport luftfilter. Samt 300 graders ENEM rally kamaxlar.

 

Jag var på Rudskogen i Juli & hoppas komma dit nu igen nästa helg.

 

lite bra länkar:

 

http://www.hachiroku.net

http://www.driftmonkey.com

http://www.driftsession.com

http://www.drifting.com

http://www.driftschool.com

http://www.club4ag.com

 

 

Vänliga hälsningar/

..............................kristian Hesselmark - Sverige

http://www.driftsession.com/technique.htm

 

- Toyota Corolla AE86 Levin -

driftingmonter på Stockholms motorshow 12-14/3-2004

-------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår