Gå til innhold

Driver-serien, omtale

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Omtale av Driver-serien

 

Driver

 

Året er 1998, og spillet Driver kommer ut, som bringer deg til(bake) til 70-tallet. Laget av Reflections, og gitt ut av GT Interactive. Spennende biljakter med purken bak deg, gjennom solfylte Miamis bakgater. God missons-del med fin handling. Du spilte Tanner, en sur undercovercop fra NY, som tok deg med fra Miami til Frisco, til L.A. til NY, for å ta Castaldi. Ikke dårlig. Det hendte at spillet frøs, eller at du gikk igjennom bygningene. Men det er bare gøy, det er tross alt Driver.

Ett mord, i en "cutscene". Cutscenene gjorde også Driver legendarisk, og det var genialt med små filmer mellom oppdragene, som gjorde Driver til en slags film. Grafikken derimot, er ikke rå, hvis du sammenligner med Colin McRae Rally og Gran Turismo 1.

 

"The drive of your life" - Official PlayStation Magazine 9/10

 

 

Driver 2

Infogrames gir ut Driver, og året er 2000. Vi er fortsatt i 1970, på Playstation 1. Denne gangen tar tanner deg med fra Chicago, USA til Havana, Cuba, deretter til Vegas, USA og til slutt til Rio de Janeiro (Brasil). Sammen med partner Tobias Jones må han hamle opp med gale Cubanere, Brasilianske gangstere og hardbarka Amerikanere. Cutscenene er der fortsatt, mer intelligente enn noensinne. Spillet fryser og klikker mer enn før, men det er fortsatt bare koslig. Grafikken forferdelig. Store forventninger, men spillet holder ikke helt hva det lover. Imidlertid genial handling. Relativt få drap. Du kan gå inn i hver bil.

 

"10/10 Great plot, Ferocious action...Dazzling!" Official PlayStation Magazine

 

 

Driv3r (a.k.a. Driver 3)

Nå har Atari publisert og markedsført Driver 3. Det betyr stort reklamebudsjett, Playstation 2, og ett navn som passer i dagens Chat/SMS-språk, Driv3r. Selv om vi er i 2004, er grafikken dårligere enn Gran Turismo 3. Litt GTA-inspirert. God handling. Tanner skal ta biltyver fra gjengen South Beach, fra Miami. Vi er altså tilbake i Miami, men spillet bringer oss også til Europa, nærmere bestemt Nice, Frankrike og Istanbul, Tyrkia. Spillet minner meg litt om Ataris Stuntman, men det er Driver-følelse over det. Den største feilen med spillet er at Tanner skyter gjennomsnittlig 5 mennekser i hvert oppdrag. De er biltyver, hvorfor ta så mange?

Veldig James Bond-følelse, fiender hopper ut fra kasser og skyter på deg.

70-talls spill fortsatt. Tanner blir skutt av Jericho (Tanner satte Jericho i fengsel i Driver 2). Lever han videre (Tanner skal iallfall kunne sees igjen i Stuntman 2, fra Atari)?

Du kan også kjøre motorsykler og båter nå. Deprimerende musikk mens du spiller, men godt soundtrack til reklame.

 

"This is going to be the ride of your until-now worthless life" - Official PlayStation Magazine 2

 

 

Driver: Parallel Lines (a.k.a. Driver 4)

Da man minst ventet ett nytt Driver spill, ble det sagt at det kom ett fjerde. Umulig, tenkte jeg. Neida. I 2006, kom altså Reflections og Atari ut med Driver: Parallel Lines. Du spiller T.K. en ung gangster fra New York. Han blir med i en bande og lurt, og kommer ut av fengslet i 2006 for å drepe hele banden. Ganske genial story, eller hva? Bortsett fra at hele spillet handler om å ta livet av noen mennesker, og det er ett par Hitman-oppdrag, trenger du ikke å strø rundt deg med drap. Alltid like gøy, selvfølgelig, men du må ikke. Realistisk, med andre ord.

Main menu-funksjonen er borte nå, og det er som i GTA, main menu er i spillet. Så, når du før valgte "Survive" fra main menu, skal du nå kjøre dit, omtrent som i Need For Speed Underground 2. Så, hva er Driver 4? En stor kopi, rett og slett. Du er ikke bare i 70-tallet lengre, noe som er a-typisk Driver. Spillet er main menu, veldig GTA. Du må kjøre til alle oppdragene, litt som NFSU2 også. Spillet har også litt følelsen av The Getaway: Black Monday. Er det bra? Nei, ikke egentlig. Du har litt Driver-følelse igjen, men ikke mye. Vil det komme ett femte?

Interessent soundtrack, med 70-talls hits fra både Blondie og Grandmaster Flash.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spilla blir ikke noe bedre enn det de er nå? crappy grafikk på de tre første spilla hvertfall. ikke prøvd det siste

 

Syns eneren var best, til tross for en mengde bugs og forferdelig grafikk. Morosamt var det. Tok meg riktignok 48 timer å runde Driver, mens det tok 3-4 å runde Driver 2 (så var jeg ganske ung da jeg startet). Jeg har ennå ikke rundet Driv3r (gadd ikke, siste oppdrag var kjipt), mens Driver PL rundet jeg på under en uke. Storylinen, altså. Side-jobsene tar litt lengre tid, sammen med 50 tokens.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneren er fet !! Husker enda når du starter inni garasjen der, ahh :D

 

Hehe. Nå ble jeg lite ikke keen på å spille eneren da. På PS1, of course! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Driver oppsumering:

 

Driver: Det første, aldri spilt det, Var ingentingen som het svinger i 1998.. alt var firekantete... hehe

 

Driver 2: det beste av de 4, god historie, første med svinger, en del ting og lete etter, fett soundtrack.

 

Driv3r: HUFF... snakker om og bæsje på leggen.. alt er dårlig med det spillet.. ikke det minste gøy. ned tur..

 

Driver 4: Får igjen driver følelsen, poltiet er slitsomt.. litt wannabe alle andre drivere lignende spill.. Men det som er riktig er at alle vil være Driver..

F.eks i driv3er er det et side oppdrag som går ut på og skyte 20 personer ved navn: tommy virmicelli (tror det er omtrent sånn) alle skjøenner hvor det balle sparket går hen. eller?? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Driver 1 har jeg spillt i så alt for mange timer. Husker jeg kunne cruise rundt i timesvis. Samme med Driver 2 egentlig. 3ern var en ufattelig skuffelse. Driver 4 hadde jeg i 3 dager, men bytta det inn i The Godfather.. Ble fort kjedelig.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg syntes faktisk driver 3 er det beste av de 4 som hittil har kommet ut. Eneste, og da mener jeg ENESTE grunnen til det, er replay funksjonen man har i freeride. Har laget noen sinnsvake replays :fatality:

 

Grafikken er jo sugen og det er bugs ute å vanker overalt, samt at fysikken er helt sinnsvak. Men jeg liker det nå jeg da. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, Driver-serien. RIP. Hvordan KUNNE de lage et spill som Driv3r og ødelegge serien slik?:(

 

Og trådstarter skriver at Driv3r var på 70-tallet. Var det ikke en rekke moderne elementer i spillet? (Nokia 3200, en moderne Aprilla-lignende racingsykkel - ikke at jeg vet noe særlig om tohjulinger men, og en rekke 80-90-talls europeiske sedaner på Nice-banen?)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Husker da jeg var liten. Jeg var med fattern og handle. Var på den tiden ICA på Linnerud solgte spill. Jeg så Driver 1 og fikk spontant lyst på det og fikk det faktisk av en eller merkelig grunn selv om prislappen var 499 hvis jeg ikke husker feil.

Husker fortsatt godfølelsen når du setter opp chevellen (eller hva det nå er du kjører i Maiami) gjennom en sving ved et lett tapp på firkant får å få sladden og så gjennomføre ved å trykke på runding for å burne av gårde. Good times...Good times!

 

Hverken toern eller treern har jeg noensinne hatt men Driver PL derimot eier jeg. Collectors edition også faktisk hehe..

 

Jeg digger å cruise rundt i USA i 1978 og kjøre digre flakk uten kjøreegenskaper (ikke misforstå, jeg er amcar fan). Nedturen i spillet er når du blir ført til nåtiden da blir liksom godfølelsen med musiiken og bilene og alt ødelagt

95 Carina E. 2.0D Stasjonsvogn

Jeg ELSKER min toyota. Batteriet satt i 14 år før det var nødvendig å bytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver 1 var jo fantastiskt bra da. Digget det

 

Driver 2 mer av det samme, elsket det og. Her kunne man også kjøre litt rundt på 2player, desverre kun i liten avgrenset del av byen..

 

Driv3r, testet aldri.

 

Driver 4. Husker ikke om jeg har spilt det faktisk.

 

 

 

Invenez: Replayfunksjonen funket sikkert like bra i Driver 2.. Var rå funksjon der sånn at du kunne sette kameraer hvor du ville etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår