Gå til innhold

Audi 90 2.3e

Ranger emnet


Krister

Anbefalte innlegg

Chip har lite eller ingenting for seg på en original 2.3E 10v (det finnes ja), trimkam derimot gir mye ekstra. Som nevnt tidligere så har 10v 133 (136) hk og 186 Nm (motorkode NG, NF eller AAR), mens 20v har 170 hk og 220 Nm (motorkode 7A).

Konvertering til turbo er dyrt, kjøp da heller en S2. Du får da 220/230 hk og rundt 350 Nm (3B eller ABY-motor). Med chip ca 270 hk og godt over 400Nm.

 

Styling finnes det mye av, da spesielt til modellene etter 1986. Effektanlegg har også lite for seg på original motor, gir bare annen lyd. På trimmet motor derimot er effektanlegg anvendelig men ikke nødvendig, det vigtigste er fjerning av evt, katalysator. Har på min 2.3E 10v fjernet kat og satt inn trimkam, bremset etterpå 152 hk i motor (127 før modifisering).

 

Styling: Rieger, AST, Dietrich, Caractere osv

 

http://www.czt.no/catalog/index.php?cPath=30_31

http://www.astperformance.com/makeofcar/audi/index.php

http://www.powerzone.no/

http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=52_33

http://193.213.24.227/4daction/WA_Webshop/?Type=Audi&Model=&ASP=1616843

 

Type 91 / B4 med Rieger

43010.jpg

 

Type 89 / B3

AUDI_80_B3_D00039000.jpg

 

og ett til

AUDI_80_B3_D00040000.jpg

 

og enda ett

AUDI_80_B3_D00039010.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg bare er å drite i ..lettere å kjøpe en s2 da gitt....du må bytte driverke ledningsnett osv osv osv...samtidi som vhis du ikke har quattro så må du lage tunneler bakover og sånn..såå...nei..trokke det

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

hvordan er det å sette inn en s2 motor i 2.3 10/20v audi90? om det er mulig

det spørs om duu har B3 eller B4.

Hvis du har B4 er det greit da denne kommer med s2 motor orginalt i S2 sedan.

derimot B3 har aldri kommet med så sterk motor orginalt og vil derfor ikke la seg godkjenne. KANSKJE via TÜV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenning har vel blitt litt vanskelig uansett, litt usikker på åssen det har blitt nå men det er det vel andre her som har litt mere styring på.

 

Ledningsnett bør følge med motoren ja, ellers så kan du alternativt kjøre på pc-sprut. Girkassen på 2.3'en fungerer greit på 2.2 20vt, så den er det ingen grunn til å bytte. Like motorfester er det også.

 

Finnes plenty 90'er, (og 80'er forsåvidt) med 2.2-turbomaskiner så det er absolutt mulig.

 

Og bygge om fra fwd til Quattro kan du bare glemme, så hvis bilen din ikke har dette orginalt er det egentlig bare å se seg etter ett nytt utgangspunkt.

 

Skal du først begynne med den jobben det er å bygge om til 20vt, så bør du ha Q på bilen mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår