Gå til innhold

bensinforbruk passat 1.8t

Ranger emnet


nilssolli

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg passat 1.8t tiptronic 2002 modell. Hva er normalt forbruk? Brukte 70 liter på 55 mil og da kjørte jeg pent. Kan dette være riktig? Automaten girer seg sånn at motoren har et turtall mellom 1500 og 1800., høres ikke det litt lavt ut? Kjenner ikke så godt til disse motorene så vet ikke helt hva som er normalt. Bilen har gått 125000 og fulgt alle servicer.

takker for all hjelp jeg får:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98 1.8 Turbo 150hk

 

Den bruker ca 1.0-1.3 liter på mila med bykjøring avhengig av ivrighet på gasspedal og dekkdim.

 

I tungt regnvær nå med 225/45 R 17 på tur opp til Overhalla brukte jeg 0.83l i snitt på mila med snitt på 76km/h (Ca 550km) Bruker til vanlig rundt 0.75-0.78l

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ved meget pen kjøring 0,6 l/mila..

På småkjøring er alt mellom 0,8 og 1 normalt, avhengig av hvor stort trykket er på høyrepedalen..

1990 1,8 PF (107hk) GT .. Multipointinjection.

Ja, er forresten stasjonsvogn..

 

 

Så ditt forbruk er helt hinsides all fornuft..

Med mindre du normalt kjører som Petter Solberg, og alt som går saktere enn det er "pen" kjøring da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Får ta en diagnose test hos volkswagen så finner jeg vel ut om noe er galt.

 

Men noen som har no svar på at bilen legger seg til 1500-1800 omdr hele tiden? Er litt "tungt" og kjøre da det ikke er så mye kraft i det registeret. Så av den grunn girer den veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toten - Våler(2timer): 0,7l/mila. 1.8T 99modell. Men han som kjørte bilen min har selv en 97modell passat med chippa 1.8T motor. Og mente min brukte veldig lite iforhold til hans (selv når den var orginal), samt at den ikke var noe mindre "kvass" en det hans var.

 

EDIT: Klima anlegget var da på. Samt litt musikk i bakgrunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

har en 98 1,8T ikke chippet og med min kjørestil som er aktiv og klima på + anlegget så bruker jeg alt fra 0,68 på laaang kjøring til 1,3 når jeg er en tur på lokale butikken.

 

Ikke ille på en gammel turbomotor :)

V50 2.0D 2005 - Sølv

Passat higline 1998, 1.8T - sort

x Celica 1997,1,8 - sort

x Passat 1998, 1,8 - hvit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei, har en passat 98 1.8t med chip og bensinforbruket er ekstremt på syns jeg, ved blandet kjøring ligger den mellom 1.5-1.7 l/mila. Hva er det som egentlig påvirker bensinforbruket? vet om dekk har litt å si, men så er jo den chippet også noe som egentlig skal hjelpe til med å redusere bensinforbruket på bilen litt. har hørt noe om at kanskje luftmengde målern på bilen kan være ødelagt, den har forresten K&N sportsfilter om det har noe si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...

hah. googlet min gamle tråd. morsomt. For å svare på spørsmålet. K&N Filter er fy på disse bilene. Da spiser du LMMer til frokost. Har du gåen LMM? Få tatt en diagnose å se om du får for rik blanding. er LMM gåen går bilen i nødmodus. (Går ræva å drikker mye).

 

Jeg hadde nettopp min inne siden den gikk så dårlig. Ræva plugger og lekkasje på ventilen som styrer turbotrykket. Fikset nå så nå går den pent.

 

Når det gjelder dekk så har det veldig mye å si. Dekk med lav rullemotstand vil bruke mindre. Hadde 4x billige champiro på og nå har jeg 4 stk Vredestein guiggilolaro dekk. Bruker ca 1 dl mindre enn før på mila.

 

Det jeg derimot IKKE liker er at jeg skiftet olje å filter på automatboksen å fikk en ulyd. Klarer ikke å finne lignende, men vil tro det går seg til. Skal prøve med en som har VAG-COM de nærmeste dagene å se om jeg får ut noen koder.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah. googlet min gamle tråd. morsomt. For å svare på spørsmålet. K&N Filter er fy på disse bilene. Da spiser du LMMer til frokost. Har du gåen LMM? Få tatt en diagnose å se om du får for rik blanding. er LMM gåen går bilen i nødmodus. (Går ræva å drikker mye).

 

Jeg hadde nettopp min inne siden den gikk så dårlig. Ræva plugger og lekkasje på ventilen som styrer turbotrykket. Fikset nå så nå går den pent.

 

Når det gjelder dekk så har det veldig mye å si. Dekk med lav rullemotstand vil bruke mindre. Hadde 4x billige champiro på og nå har jeg 4 stk Vredestein guiggilolaro dekk. Bruker ca 1 dl mindre enn før på mila.

 

Det jeg derimot IKKE liker er at jeg skiftet olje å filter på automatboksen å fikk en ulyd. Klarer ikke å finne lignende, men vil tro det går seg til. Skal prøve med en som har VAG-COM de nærmeste dagene å se om jeg får ut noen koder.

 

Brukte du rett type olje? Veldig viktig at du bruker riktig type og da er valget enten VAG orginal eller Esso ATF LT 71141. Jeg har også hørt historier hvor oljeskift har tatt knekken på disse kassene, og det er fordi den nye olja løser opp driten i systemet som har bygget seg opp over 150000-200000km og drar den med seg rundt. Disse kassene var jo "filled for lifetime" fra fabrikken (!)

 

P.S.

Dette gjelder for automatkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en -98 sedan 1,8t.

Med 225/40-18 og mye luft i hjula gikk den på 0,8l Jessheim-Charlottenberg-Jessheim, med full bil.

Ligger på 0,8-1,0l i snitt på tankene, foten har utrolig mye å si.

 

Klima er alltid på.

 

Jeg har åpent stålfilter istedet for olje marinerte filtre, da jeg ikke ville ødelegge LMM, og ble anbefalt dette.

Endret av lindbøl

- 1998 VW PASSAT 5VT

 

x 2001 VW POLO 6N2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår