Gå til innhold

Mere futt ut av en corolla 89!!

Ranger emnet

CorollaCrew

Anbefalte innlegg

Trur det blir like billig å finne seg en motor fra GTI modellen og putte neddi.. for så å registrere den som GTI.. ;)

Tar jeg ikke helt feil, er vel corolla gti motoren den samme som sitter i Celica gt 1.6 fra samme tids epoke. Sjekk om dette er samme mottor, burde i hvertfall være lettere og få tak i :thumb .

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du den hvite gti'n med skitmasse rust og sota bakvindu?

*ta ta!*

den hører til en i parallelklassen min.. :roll:

eller har du sett den stående en plass med feks uten hjul og skilt? ;)

En hvit en med endel rust ja! Stod hos Slatlem ei stund.. Tenkte å kjøpe den for å ha motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil, er vel corolla gti motoren den samme som sitter i Celica gt 1.6 fra samme tids epoke. Sjekk om dette er samme mottor, burde i hvertfall være lettere og få tak i :thumb .

4A-GE heter motoren og var produsert over lang tid, i flere generasjoner. Den stod ikke bare i Corolla og Celica, men i mr2 også, så det er en veldig "vanlig" motor. Greit med deletilgang og sikkert greit trimmingspotensiale om du vet hva du gjør. Alt koster penger uansett ;)

Motoren passer nesten sikkert rett på girkassa om du allerede har en 4A-C, 4A-F eller 4A-FE i bilen din. Det største aberet med bytte ligger vel i ledningsnettet.

Siden det er snakk om en 1.3 liter her så ville jeg importert en Starlet turbomotor (4E-FTE er koden)... bare en tanke :spin

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider