Gå til innhold

Banekjøring 28/7 Rudskogen

Ranger emnet


RR...

Anbefalte innlegg

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du sier jo selv at du ikke kan kjøre med med en bil som ikke er godkjent, men som andre har sagt her så har du lov så lenge du venter på time for å godkjenne, og skal vi prike veldig nøye så har du ikke lov til og kjøre med styla bil så lenge det ikke er godkjent, du har ikke lov til og ha støre felger/dekk enn oppgitt i vognkort, det er mange faktorer som spiller inn, jeg har aldri hatt vært borti at folk ikke har fått kjøre fordi bilen ikke er godkjent, se cosworth et veldig godt eksempel, er veldig mange 2,0 cl som går på bane med cosworth motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier jo selv at du ikke kan kjøre med med en bil som ikke er godkjent, men som andre har sagt her så har du lov så lenge du venter på time for å godkjenne, og skal vi prike veldig nøye så har du ikke lov til og kjøre med styla bil så lenge det ikke er godkjent, du har ikke lov til og ha støre felger/dekk enn oppgitt i vognkort, det er mange faktorer som spiller inn, jeg har aldri hatt vært borti at folk ikke har fått kjøre fordi bilen ikke er godkjent, se cosworth et veldig godt eksempel, er veldig mange 2,0 cl som går på bane med cosworth motor

Denne diskusjonen drar jo greit ut i OT fila...

Du skjønner Morten, i visse tilfeller er det forskjell på hva som er lov og hva folk gjør. Jeg har vanskelig for å tro at noen på Trafikkstasjonen har gitt klarsignal til å la noen kjøre med en ombygd bil, uten at den er kontrollert. Hvis vedkommende da skulle bli drept, f.eks. pga dårlige bremser, tror jeg ikke veien fra jobb til fengsel er lang, siden vedkommende hadde gitt tillatelse til bruk.

Og hvor står det at man kan kjøre med en bil som venter på bruksendring? Det vet kanskje du?

 

Og hvor har du det med at man ikke kan bytte dekk/felger til annet en original dim fra, uten godkjenning? Hvis du ikke endrer sporvidden mer enn 15 mm og holder deg innenfor +- 5% av original rulleomkrets, så trenger man ikke fremlegge dokumentasjon på at det er tillatt.

Men igjen, hva som er loven, og hva folk gjør, er 2 forskjellige ting...

 

PS: Takk for tipset ang 2,0 cl med cossie motor. Skal huske på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er greit for dere to så sporer jeg av litt....

Det er NÅ til fredagen det skal skje :thumb

Det er også mulighet for regestrering direkte på rudskogen,dette blir en dag der du har mulighet til å bli bedre kjent med deg og bilens kjøreferdigheter under kontrolerte former!

Oppmøte fra kl ca 15 og førermøte kl 1600

 

Husk :

-Hjelm

-Førerkort

-Ta med vongkort for registrering ved påmelding

-Ta med bilen:) :thumb

-Bilen MÅ være i tekniskstand (ingen lekasje olje,bensin,vann)

-Kontroler bremsene (skift gjerne bremseveske før treffet)

-Kontroler at alle hjulene sitter godt fast

-Ingen løse gjenstander i bilen !

-Ta med eget verktøy for EGET bruk

-Extra bensin er kanskje kjekt for noen...

-MEGET kjekt å ha eget brannsloknings apparat i bilen også.

 

Dette er noen viktige punkter å huske !

 

NB ingen vits å komme med en bil som skal brukes opp å kjøres over EVNE med ,det slå vi hardt ned på!

 

Sikkerheten står Høyt i fokus!

 

Gratis inngang for publikum

 

Man kan jo også komme å se å stille ut sin bil til andres beskuelse (ingen kostnad :thumb )

 

Vi ses til fredagen,ta med godt humør

 

Mvh

 

Jan Øivind

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. bruker bilen min for det den er verdt jeg.. Men har da god peil på hvor jeg har den til enhver tid og.. Men du svarte ikke på spørsmålet RR, er vi driftere velkommne til treffet ditt???

 

Det er stor forskjell på å drifte og sladde! er man mye utenfor banen og snurrer osv. (ukontrollert) blir man svart flagget (vuderings sak)

Driftes det uten om feltet (alene, så ingen bak deg blir hindret) går det helt fint..

 

(Tok det jeg husket, men det sier det meste om hva som er lov og ikke :thumb)

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk du jo et svar...:thumb

 

 

Velmøtt til alle som ønsker å ta turen ,det er som sagt gratis for publikum og de som ønsker å "stille" ut

Banekjøringen avsluttes kl 2055

Da er terminlisten for 2012 sesongen på Rudskogen spikret:

Lørdag 21. april ,Søndag 6. mai, Lørdag 7. jul , Søndag 12. august

Lørdag og søndag 29/30 september - årets hovedtreff! ,Lørdag 13. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen drar jo greit ut i OT fila...

Du skjønner Morten, i visse tilfeller er det forskjell på hva som er lov og hva folk gjør. Jeg har vanskelig for å tro at noen på Trafikkstasjonen har gitt klarsignal til å la noen kjøre med en ombygd bil, uten at den er kontrollert. Hvis vedkommende da skulle bli drept, f.eks. pga dårlige bremser, tror jeg ikke veien fra jobb til fengsel er lang, siden vedkommende hadde gitt tillatelse til bruk.

Og hvor står det at man kan kjøre med en bil som venter på bruksendring? Det vet kanskje du?

 

Og hvor har du det med at man ikke kan bytte dekk/felger til annet en original dim fra, uten godkjenning? Hvis du ikke endrer sporvidden mer enn 15 mm og holder deg innenfor +- 5% av original rulleomkrets, så trenger man ikke fremlegge dokumentasjon på at det er tillatt.

Men igjen, hva som er loven, og hva folk gjør, er 2 forskjellige ting...

 

PS: Takk for tipset ang 2,0 cl med cossie motor. Skal huske på det.

 

 

så det vil si,vis du har en rx-7 som du har byttet til en større turbo på og kansje et eksos annlegg så har du ikke lov til og kjøre da????

 

for da stemmer jo ikke kw med det som står i vongkortet,men men den regelen der gjeler nok ikke for de som har det rette navnet og de rette jobbene.......det bør da være likt for alle???????

thewave.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det vil si,vis du har en rx-7 som du har byttet til en større turbo på og kansje et eksos annlegg så har du ikke lov til og kjøre da????

 

for da stemmer jo ikke kw med det som står i vongkortet,men men den regelen der gjeler nok ikke for de som har det rette navnet og de rette jobbene.......det bør da være likt for alle???????

Jeg tror ikke Ruud ønsker tråden mer ødelagt. Lag en ny topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror IKKE J. Øyvind tar alle bilene på rulla osv. før dem skal på banen :rolleyes: bruk litt fantasi da.

Dette blir grise bra! Har fikset ny bremsevæske, til og med nye bremser skiver å klosser som jeg håper blir nok innkjørt før treffet :thumb

 

Så alle man møt opp! happyhappy Synd det er meldt litt dårligvær :rolleyes:

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror IKKE J. Øyvind tar alle bilene på rulla osv. før dem skal på banen :rolleyes: bruk litt fantasi da.

Dette blir grise bra! Har fikset ny bremsevæske, til og med nye bremser skiver å klosser som jeg håper blir nok innkjørt før treffet :thumb

 

Så alle man møt opp! happyhappy Synd det er meldt litt dårligvær :rolleyes:

 

Moro da, trenger ikke 300 hk for å sladde i breisladden.. :P

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro da, trenger ikke 300 hk for å sladde i breisladden.. :P

 

Nei nei, alt av biler kan jo komme om dem er i kjørbar stand.

Dem jeg kommer med skal jo utpå med: volvo v50 06mod 1.6disel og bmw 320i... osv.

det er morro uansett :thumb

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår