autod Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 kjører du for fort vil du ikke klare å måle den, for multimeteret er for tregt, poenget er å rulle bilen fremover, 5-10-15kmt holder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 pulsen er raskere etter hastighet, det er jo hele poenget, den viser enten 0 eller 12 altså... 0-12-0-12-0-12-0-12-0-12 osv..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Mai 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 varigheten på pulsen er vel uansett like kort? uansett hvilke hastighet. skjønner at pulsen kommer med høyere frekvens ved høyere hastighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 pulsen er raskere etter hastighet, det er jo hele poenget, den viser enten 0 eller 12 altså... 0-12-0-12-0-12-0-12-0-12 osv..... oki, Tor Steinar mente på at den økte i spenning fra 0 og oppover etterhvert som farten gikk, han kjørte i 50kmt for å finne den, såvidt jeg skjønte det. Og jeg har funnet en ledning hvor spenningen øker fra 0 og oppover etterhvert som jeg kjører fortere. Men har ikke funnet noen som pulserer, jeg har dog bare rullet bilen frem 10 meter, men også dette var for kort i følge Tor Steinar. Så da får jeg se i morra. Kobler meg på den ledninger de på mb forumene sier og kjører litt, så får jeg se hva som skjer. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@rild Skrevet Mai 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Prøv noen av disse da? the output signal of the instrument panel (brand Magneti Marelli) on the right white connector pos 4, not wired: attach connector-pin, wired: blue/black Wd-indication: 4000 pulses/km or without ABS: the input signal of the instrument panel (brand Magneti Marelli) on the left black connector pos 13 white (twisted with brown) without ABS: original sensor on gearbox (in the front) white, wire also in bundle near brakefluid reservoir Mvh @rild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2006 Er denne pinne 4 jeg skal prøve meg på nå ja, og få kjerra litt opp i fart å se hva som skjer :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Hei Lurte bare på om du fant fargekombinasjonen på den speed puls ledningen? Har MB og leter etter den ledningen selv. MB er jo ikke akkurat så behjelpelig med og finne det ut. Mvh. Morgan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 har fremdeles ikke funnet den nei :( Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 Da har jeg målt på alle ledningene, spilleren har faktisk innebygget pulse-teller i setup'en, så da kunne jeg selv se om det skjedde noe der. Noe det ikke gjort på noen av ledningene, så da må jeg enten finne den en annen plass eller kjøpe en sånn ekstra sak. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorganX Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 hmm...ok Fikk høre av en på mercedes at på alle nyere mercedes ligger det en speed puls ledning bak plassen til stereo anlegget. Vet ikke om det medfører riktighet da jeg har en litt eldre mercedes og ikke får sjekket. Har en 94 modell w202. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 hmm...okFikk høre av en på mercedes at på alle nyere mercedes ligger det en speed puls ledning bak plassen til stereo anlegget. Vet ikke om det medfører riktighet da jeg har en litt eldre mercedes og ikke får sjekket. Har en 94 modell w202. Tvilsomt at du har den da, for de sa akkurat det samme om min, som er en 2002 modell, og den var ikke der ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotrex Skrevet Juni 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 -sort plugg bak speedometer. pinne nr.9, evnt. sett inn ny pinne. -blå ledning med sort stripe bak på stereo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg