Gå til innhold

MorganX

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MorganX

  • Bursdag 04/22/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Akershus

MorganX's Achievements

  1. Om du ikke har fiksa problemet så sjekk kombireleet i den svarte boksen som ligger i samme boks som sikringsboksen i motorommet. Releet er svart og avlangt og styrer intervalene på vindusvisker og nødblink og blinklys. Jeg har hatt dårlig kontakt der og måtte bevege litt på det,du kan også ta det ut og sjekke det eller bytte.
  2. Har du viskosevifte så er det sikkert den som er gåen ,har du elektriske vifter kan det være termostaten til viftene. Når det gjelder vannpumpa så har vannpumpa en liten tut på undersiden ved reimhjulet og når den er deffekt så drypper det vann ut der,sjekk det først. Vannpumpa er lett å skifte,men har du viskosevifte foran vannpumpa må du ha av den først og til det trenger du ett spesialverktøy. Stikk innom ett mercedes verksted og spør pent om de gidder å løsne den for deg. Vannpumpe kjøper du hos autotrio da det er veeeldig mye rimligere enn orginalt. Autotrio har 2 forskjellige pumper en Febi pumpe (900,-) og en GK pumpe (1500,-) GK er samme leverandør som orginalt . Viskose vifte kjøpte jeg rett fra KCL (1500,-) da det var under halvparten av prisen av hva mercedes skulle ha og det er samme leverandør. Husk å skru til med riktig moment når du monterer vannpumpa.
  3. Har brukt mye av produktene deres og er veldig fornøyd,spesielt på chassiet på bilen.Slipte og skrapte bort all løs rust,så hadde på Corrofix lot det stå over natten for så å skylle av med varmt vann. Så må du ha det helt tørt før du tar på Rustkiller Exp ett par strøk og lar det tørke,så kan du ha på Metalldefence og du har ett understell som ikke ruster.Bare husk å følg bruksanvisningen nøye så går det bra. Husk dette er industri produkter så bruk hansker.
  4. Skal du ha noe billig til mercedes så må du nok innom en bilopphugger da alt annet er dyrt. Det er klart du nok kan dra på biltema,men det anbefales ikke. Vil anbefale deg Mekonomen som selger sånn ok kvalitet,eller så har vi Auto-trio i oslo. Auto-trio sitter med det meste av slite deler på lager. Når det gjelder girkassa di vil jeg nok anbefale deg å kjøpe på huggeren ellers så blir det en dyyyrt. Indre foringer på nedre bærepro foran må du bruke en sånn spesielt pressverktøy for å få på plass. Du kan kjøpe foringa billig på Mekonomen og ta av bære bruene og dra på ett merceds verksted eller lign. og spørre om de vil skifte dem for en billig penge. husk bare nye bolter til bærebrua da de andre nok er helt opprustet. Øvre opphengskule får du ikke kjøpt løst da den er endel av øvre bærebro,så da må du kjøpe hele øvre bærebro. Koster ikke allverdens.http://stjerneservice.no/catalog/ er en ok side du kan sjekke priser på litt slitedeler. Husk din bil har type betegnelse W202,så da er det bare å lete etter det du trenger.
  5. Hei jeg har selv en C-klasse 94 mod. Karosseritypen heter W202 og jeg har kjøpt mekkebok fra Haynes. Du får den riktig nok ikke på norsk,men på engelsk. http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=13007&langId=-1 Speedometeret din har ikke vaier det har en elektronisk sensor som registrerer farten. Det er ett kjent problem at viserne henger på speedometere på W202 og W210. Gå inn på diverse mercedesforum og spør om løsning så får du sikkert svar.
  6. Jeg har en c-klasse 94mod og luftdysa i midten skal bare blåse kald luft.
  7. Tror jeg kommer til å velge Ingersoll Rand,men kom gjerne med flere anbefalinger om hva jeg skal velge. Skal jo ikke kjøpe før om litt over 1 uke.
  8. Hei Skal kjøpe meg trykkluft eksentersliper og har sett på Wurth og Ingersoll-Rand sine. Noen som har erfaringer med de merkene? Ingersoll-Rand roterer med 12000rpm og forbruk av luft er 220 l/m. Wurth roterer med 9500rpm og forbruk av luft er 200 l/m. begge har en slipesåle på 150mm. Har den lille forskjellen i omdreininger noe og si,hva er best høy eller lav hastighet? Skal brukes til å slipe sparkel og lakken på en bil før lakkering. Mvh. Morgan
  9. Hei, Lurte bare på om noen av dere vet hva som er den sterkeste og beste lakken av tynner basert og vann basert lakk? Hvem er mest slitesterk?
  10. Hei,lurte på om Biltema sin proff lakksprøyte med overkopp er bra nok for å legge på Dupont sin 830R epoxy grunning? Har til nå brukt min Devilbiss GTI sprøyte,men har ikke lyst til det mere. Trenger da en sprøyte med 1.4 dyse. Mvh. Morgan
  11. Billakk spesialisten på st.hanshaugen i oslo har. De har en fra Dupont til 750,- men de har engangsdresser som er langt billigere. Men Oslo er jo kanskje litt langt unna Halden. Du kan jo stikke innom en billakkerer der du bor å spørre pent om han har noen han kan selge.
  12. Den kompressoren jeg har nå har 2 cylindre i en V og den klarer å gi 317 liter fritt avgitt i minuttet ved 9 bar.Men den har bare en tank på 24 liter,og det er litt lite. Det er en sånn kompressor som står på en sekketralle. Den er av meket RACE fra Tools og kostet 6500,- så jeg kunne tenke meg å beholde den. Det er 2 utak på den så har hørt det går an å sette på en ekstern tank. Det at jeg tenkte på en varmtvanns breder er at de skal tåle ett trykk på 10 bar.
  13. Hei, Er det noen der ute som vet om det er noen som selger eksterne lufttanker som jeg kan ha i tilegg til den jeg har på kompressoren min? Den må være på min 50 liter,helst 100 liter. Hvis ingen vet må jeg vel til med en gammel varmtvanns breder som lufttank men vil helst ikke det. Mvh. Morgan
  14. Du tar av dekselet under dashbordet på passasjer siden.Det sitter med en skrue i forkant. Så må du løsne utblåsnings ventilen for varme ved bena,sitter med en plast skrue. Ta så og trekk dekselet mot deg,da vil du se ledningen til vifta som går inn i en svart plastikkboks. På siden av den svarte boksen sitter det noen klemmer som du må skyve til siden. Så kommer vifta til syne og den sitter med 4 skruer. Det er vanlig at lageret på vifta begynner å hyle etter endel år i bruk og da er det lettest å bytte vifta. Du kan også smøre opp lageret,men det holder noen mnd før du må gjøre det igjen.
  15. Hei,lurer på å montere grenrør på min merceds c-klasse,vil det slite mere på motoren enn orginal manifolden? Mvh. Morgan
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår