Gå til innhold

17" 245/40 Hjul Passer dette på Passat?

Ranger emnet


Finnovefinseth

Anbefalte innlegg

Skal handle felger nå men er litt usikker på om det passer

 

Har en Vw Passat 1.9 TDI 99 mod som er helt orginal

 

Og felgene jeg skal kjøpe er 17" S6 felger med dimensjon 245/40

 

Er dette å montere rett på?

 

Takker for svar

 

PS:Fikk chippet bilen min hos NBS igår og er veldig fornøyd

Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003

Husaberg FS 650e 2003

KTM SX 500 2006 2 stroke

Mine Cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men det å endre sporvidde på bilen er jo bare tillatt innenfor viss rammer. Samt, det vil kunne gi overdreven slitasje på hjullager og hjuloppheng.

Men jeg har da sett verre oppsett enn det..

Tror kanskje du vil bli lei av at du alltid MÅ holde begge henda på rattet fordi bilen sporer hit og dit i veibanen hele tiden .. ?? Normal reaksjon på store hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men det å endre sporvidde på bilen er jo bare tillatt innenfor viss rammer. Samt, det vil kunne gi overdreven slitasje på hjullager og hjuloppheng.

Men jeg har da sett verre oppsett enn det..

Tror kanskje du vil bli lei av at du alltid MÅ holde begge henda på rattet fordi bilen sporer hit og dit i veibanen hele tiden .. ?? Normal reaksjon på store hjul.

 

Jeg jobber ikke på biltilsynet (heldigvis)

 

men jeg jeg er veldig sikker på at den er rulle omkretsen som ikke kan økes eller minkes med mer en 5 eller 10%.. sporbredden har ikke noe å si..

 

Snakket med biltilsynet ang 265 dekk på en boble jeg hadde... Var ikke noe problem så lenge det ikke subba borti noe...

så breie dekk på bobla fant jeg fort ut at så bedre ut en det funka. spora noe sinnsykt.. var nesten skummelt å kjøre..

 

Syns 245 på en 99 passat hørtes mye... space ut fungerer sikkert det, men det spørs hvor mye du må space ut.. Er en grunn til at det ikke er lovlig. Må du space ut mye, blir det mye belastning på hjullagre,oppheng og bolter. :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Igrunn så spiller det ingen rolle om det er lov eller ikke å ha på men om det passer

 

Subber borti eller tar borti "Multlilinken"

 

Bilen er ikke senka

 

Bare håper noen vet om dette går

 

Skal kjøpe felga laangt pokker unna og har ikke mulighet å prøve de før kjøp

Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003

Husaberg FS 650e 2003

KTM SX 500 2006 2 stroke

Mine Cross sykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, der det er lyst er det vel lov. ??

Hvis du ikke har kjørt en bil som sporer, så ville jeg sjekket det først. Bare snu de originale stålfelgene bak frem og ta deg en kjøretur.. Det gir en indikasjon..

 

Sporvidden kan ikke endres mer enn 15mm, dvs 7,5mm på hver side.. Dette går hovedsakelig ut fra innpress på felger. dvs hvis bilen din originalt har 205/65-16 ET40 f.eks. Så kan du ikke øke/senke innpresset med mer enn 7,5mm. som gir deg maks 32,5mm ET eller minimum 47,5mm Sistnevnte vil flytte felgene ekstremt langt innover, så den er uaktuell for de fleste..

 

Men det ingen vet om har heller ingen vondt av.. Husk bare på muligheter for avkorting av erstatning/dekning fra forsikringsselskap hvis du skulle komme ut for et uhell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår