MSpeed Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Hei Får noen Porsche felger denne uken her som jeg skal ta og pusse og så polere. det jeg lurte på er hva er den enkelste måten for å gjøre dette? først malingsfjerner?(hvordan type?) så pusse felgen, få bort riper osv og så vårslipe og til slutt polere med Autosol? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hvilke Porsche felger er det da? De fleste er elokserte, og da er det kun sandpapir som gjelder starter med 240-320 avhenging av hvor ripete det er. Så blir det 400-500-600-800-1000-1200 før polering Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Et bilde av felgene hadde gjort seg, da er det lettere å uttale seg om hvordan du bør gå frem for å oppnå det resultatet du ønsker.. Eller ihvertfall hva som er anbefalt metode for å komme nærmest mulig ønsket resultat.. Skal de pusses for å lakkeres på nytt? Eller skal du polere de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Disse felgene her: De skal pusses for så å poleres Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Lurer litt på dette selv faktisk! Men er vel sikkert tynner eller malingsfjerner eller noe slikt som gjelder, for så å pusse med fint papir og polere med Autosol etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hvor mye av felgen skal poleres? Kun den flate senterdelen ? eller skal leppa også bli blank ? Kanten ned mot leppa, og selve leppa ligger trangt til her. Så polering av dette vil bli tidkrevende og tungt.. Ikke umulig da, men jeg anbefaler å avgrense til senterflaten.. Maskér leppa og "eikene", helt opp til kanten. Gjerne med litt solid plastteip. Deretter er det bare å kjøre igang.. Begynn med 240 tørt, 400 tørt.. Til malingen er borte.. Deretter 240 og 400 vått annenhver til overflaten er blitt helt jevn. Vanligvis vil slipe felger enten ha maskineringsstriper eller støpemerker i overflaten.. Så pusser du med 800 vått MASSSSSSE vann hele tiden.. Bruk en kork-kloss til slipingen. Ikke en trekloss eller annet hardt materiale.. Når du begynner med 800 vått er det viktig å ikke slipe i rette bevegelser.. Kun i sirkler.. MANGE små og menium sirkler. dvs fra 5 til 10cm i omkrets på sirklene.. IKKE SLIP HARDT. !!! Så tar du en omgang med 1200 vått, med mange tette små sirkler.. Til slutt må du ha polerskive.. f.eks. saktegående vinkelsliper med lamellduk, og enten Autosol eller poler VOKS.. Snakker da om voks som man får på jernvarehandel som regel, eller båtutstyrsbutikk. en voks-barre .. Vanligvis brun. Voksbarren og/elelr Autosol'en inneholder slipemidler som virkelig får frem glansen.. Jeg brukte begge deler, og synes resultatet ble like bra.. Jeg brukte ca 30-40 timer på felgene mine.. 15" AMG felger.. Polerte KUN senteret jeg også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Du har i hvertfall hatt griseflaks med å få tak i de felgene. De er de mest sjeldne. Har et sett selv med 195/40-16 på Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Takk takk, gleder meg til jeg får dem nå:D Hvor mye betalte du for dine? hvor kan man få kjøpt billige adaptere? kan ta det på pm hvis det er best Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Adaptere koster vel rundt 3200-3600 avhenging av hvilken innpress du har lyst på. Er ganske høyt innpress på disse (ET 65) så du trenger tykke adaptere. Kjøpte mine Adaptere hos Cult Society Mitt sett kom vel på 13-14T med dekk og adaptere Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Går det ann å sandblåse disse felgene? tar så utrolig lang tid og er vanskelig å pusse den kanten, så hadde vært mye lettere hvis jeg kunne ha sandblåst dem Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg