_Kenneth_ Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Hei, lurer på hvilke biler som er levert med original sperreaksling, eller difbrems som det også kalles.. Har hørt at alle GLT samt alle stasjonsvogner med ekstra høyt tak bak er levert med disse.. Hvordan kan man enklest identifisere om en bakaksling er sperre eller ikke..? Og da vil jeg ikke ha svar som "det er bare å spinne så ser du om den drar på begge".. Tenker da på utseende og om hva jeg skal se etter.. :thanks Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Utenpå er de like alle sammen.... Noen har fått et lite blekk skilt, hvor det står "Anti spin fitted", mens noen har ikke. For å være 100% sikker så er vel det beste å skru av lokket. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Ok, men er det enkelkte bilmodeller som har dette som standard..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Ok, men er det enkelkte bilmodeller som har dette som standard..?? Nei, Ingen biler i 200 serien hadde diffbrems som standard, men det kunne velges som "option" til alle. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Ahh.. Ok, da skjønner jeg.. Har en kompis som driver litt opphugging, han mente på at det var standard på alle GLT, samt de "høyt tak" stasjonsvognene.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Trodde Turbo og GLT stasjonsvogner hadde det som standard jeg. Mulig jeg husker feil. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Nei, ingen hadde det som standard.. ikke 740 Turbo heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 bare å jekke opp bak og se om hjula går samme veg det..men må vel kanskje være en viss strammhet på diffen da kanskje? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Dem skal gå samme vei om det ikke er helt ihjelkjørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morkjen Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 va orginalt på dei 240 stasjonsvogne som blei bestilt som varevogn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Har hvertfall kjørt GLT uten sperr, GL uten sperr, GLE uten sperr, ombygd varediesel uten sperr.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Varebil fra ca midt på 80-tallet har diffbrems. alle andre fikk det som ekstrautstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Diffbrems kunne fås som option til alle untatt 240 TURBO. Volvo har ikke godkjent lamelldiff sammen med turbo av sikkerhetshensyn. På turbobiler finnes bare sperre, og det var vel først rundt 1990 at det kom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Diffbrems kunne fås som option til alle untatt 240 TURBO. Volvo har ikke godkjent lamelldiff sammen med turbo av sikkerhetshensyn. På turbobiler finnes bare sperre, og det var vel først rundt 1990 at det kom. var vel helst pga. at diffen visstnok ikke tålte det høye momentet. "lest i volvo manual" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Min 245 vare, diesel, har en form for sperre iallefall, og den er iallefall original. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.