Gå til innhold

Tråden om Passat`n min.

Ranger emnet


Suvdal

Anbefalte innlegg

Heyy..

 

Tenkte jeg sku legge ut en liten tråd om Passaten min. Både for at andre skal se, og ikke minst for at jeg kan spørre andre om ting jeg eventuellt trenger hjelp til..

 

Solgte som noen kanskje allerede veit Golfen til Ålesund rett før vinteren, og en 2002/03 Passat 1.9TDI ble kjøpt inn. Noen av de viktigste kriteriene for kjøpet var først og fremst at det sku være 130hk utgaven, hel skinn eller delskinn (alcantara), svart farge (eller mørk) og sist men ikke minst at det sku vera chrom rails på den. Ellers sku det vera mest mulig utstyr. Fikk en bekjent som importerer biler til å sjekke ut litt, og etter ei stund fant han fram til denne. Det mangla noe utstyr, som navi, xenon og takluke, den var blå og ikke svart, men dette fikk bare gå, så jeg tok sjansen.

Bilen kom ei uke seinere og jeg ble meget godt fornøyd med den, ikke minst fargen overraska meg endel. Den ble kun levert med 15" sommerhjul, så det blei kjapt kjøp av vinterdekk, og omlegg over på disse felgene.

I vinter har jeg ikke gjort så mye, pga kulde, snø og generellt drit vær, noe jeg også regna med at kom til å skje på forhånd. Men nå er sommarn her, og da har det så smått begynt å røre på seg.

 

Tok ett par bilder av bilen sånn den har gått i vinter, rett før avreise til Shariff for kjøp av sommer felger:

 

IMG_1284.jpg

IMG_1283.jpg

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget av felger falt opprinnelig på helt vanlige ASA AR1, men når jeg ankom Shariffen sto han ute med AR1 felgen i chrom foran en vanlig A3. Syns dette så veldig bra ut, og tenkte at siden jeg har masse chrom på bilen min, måtte det prøves på min å. Det så som jeg trudde veldig bra ut, og etter en kjapp trekk med Visa`n var felgene betalt. Holdt på å trekke meg fra chrom kjøpet og heller kjøpe vanlige AR1 når jeg så hvordan AR1 i chrome skinte opp på veggen inne der, men tenkte jeg fikk ta en sjans. Etter maange timers venting og kø sitting inne høs Shariff, og ett par drøye timer med kjøring kom jeg hemmat:

 

IMG_1286.jpg

IMG_1287.jpg

 

Har noen hørt om Passat ALL ROAD før???? :)

Var vel ikke noe tvil om at noe måtte gjøres rimelig kjapt her, og søket etter senkesett begynte ganske snart.. Kom over Cato Risnes sitt justerbare FK silverline sett her på forumet og etter litt hit og dit bar turen innover mot Tomter for å hente det.

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på settet i dag, og tok også her ett par før og etter bilder.

 

IMG_1288.jpg

IMG_1289.jpg

IMG_1290.jpg

 

Etter ett par timer med klundring var vi ferdige framme, mens bak gikk det problemfritt, så det var fort gjort.. Fin løsning på den eine bolten som sitter rett over hjulet på Passat.. Ett lite tips til dere som skal senke eller bytte noe der. Kjøp disse boltene NYE FØR dere begynner...

Sånn blei iallefall bilen etter senk:

 

IMG_1291.jpg

IMG_1292.jpg

IMG_1293.jpg

IMG_1294.jpg

 

Settet var allerede innstilt sånn Cato hadde det på sin, så vi skrudde ikke noe som helst i dag.. Er bittelitt skakt, trur jeg, så skal kjøre med det litt for å kjenne åssen det er før vi eventuellt skrur det litt lavere..

 

Prøveturen tok vi opp til lakkereren, så jeg fant ut ca pris på lakkering helt ned, og noen andre små bætar som skal på med tida. (her på Hadeland HETER det faktisk BÆTAR ;) )

 

Noen av planene med bilen er:

 

Soting av ruter rundt om

Chip

Bakluke spoiler

Liten add on fanger under den originale fangeren

Emblemfri chrom grill

Chrom speilkapper (Disse er vel på vei etter det jeg veit)

Lakkering helt ned

Skifte antenne på taket til liten chrom "pisk"

Øyelokk

 

Dette er vel det som først og fremst kommer til å skje, men det skjer ikke innen ei uke for å si det sånn...

 

Ellers tar jeg gjerne diverse ideèr og tips som kan gjøres..

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en 200sx s14a tenker jeg..

Bli kvitt denna familiebilen din ;)

Ellers får du prøve å få til noen unger snart :D

 

Står vel oppi her at den er tell salgs for rett pris Wiggo :)

 

Og måkke skrive sånt i trådene rundt om, du hisser opp dritunga vettu ;)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken "bolt" er det du henviser til ved senkinga?

Fin bil forresten..

Drit i om folk klager på at den er stor.. Når du skal på hytta, så holder det med en tur, du får med deg nok mat og drikke for 3 uker på en gang også.

Samt at du kjører frem og tilbake på en tank..

Er ikke dumt med bil med litt plass i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare hvem bolt det er. Men om du har 3BG sjøl, kan du titte rett inn ovenfor dekket, og da ser du den med en gang. Det er masse "gods" på midten av den, og det er her den ruster fast i midten.. Den er ca 7 cm eller noe.

 

Bryr meg stort sett ikke om hva folk sier, sida det er jeg som skal kjøre rundt i den, og ikke andre. Men når jeg starter opp en tråd, og det første jeg får av svar, er sånt piss som ikke hører hjemme noe sted, så reagerer jeg litt.. Men men, det får gå :)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare hvem bolt det er. Men om du har 3BG sjøl, kan du titte rett inn ovenfor dekket, og da ser du den med en gang. Det er masse "gods" på midten av den, og det er her den ruster fast i midten.. Den er ca 7 cm eller noe.

 

Bryr meg stort sett ikke om hva folk sier, sida det er jeg som skal kjøre rundt i den, og ikke andre. Men når jeg starter opp en tråd, og det første jeg får av svar, er sånt piss som ikke hører hjemme noe sted, så reagerer jeg litt.. Men men, det får gå :)

 

Grom bil du har fått deg!

Som du sier me emblem fri chrome grill samt speil kapper og lakking helt ned blir det rått! leste litt gammelt bilsport i stad (14-15 - 05 ) var det passat lik som din med nettop dette. samt 20" chrome felger..

 

Du må ikke la Kai Wiggo overtale deg til å selge go bilen for et stykke akebrett med turbo..hehe Der fikk du den mr.blackhell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår