Gå til innhold

Ny trend at gatebiler hilser på hverandre?

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

hehe, fikk vel såvidt hilset på deg i tunellen i arendal her om dagen ;)

Gikk vel litt fort så jeg så no blinkelys fra deg, så jeg blinka vel med bremselysa eller no hehe....

 

Men har faktisk hilset på endel forumfolk da, kjenner igjen bilene og sånn på farten, ellers er det ikke så mye hilsing.

 

Hehe, stemmer det... forrige lørdag...

 

la ikke merke til at det var deg føre jeg igrunn var forbi... lette biler å kjenne igjen begge 2 igrunn ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har lagt merke til at motorsyklister gjør dette til hverandre :D

men bare de med lettsykkel (125cc) opp til tungsykkler... mopedistene er utstøtte.. *hæhæ* -.^

 

Haha.. Når jeg kjørte min Aprilia RS 50 så hilste de fleste på meg.. De ble sikkert litt irritert på seg selv når de kjørte forbi og hørte gressklipperlyden, men.. De hilste hvertfall.. Merket spess dette når jeg hadde langturen min, Oslo - Mandal, Mandal - Bergen, Bergen - Oslo.. Fin tur, annbefales.. Funket veldig fint, selv på moped.. Kanskje ikke en TS, men på en RS funket det kjempe fint.. Litt OT, men.. ;)

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske d var sånn til meg å :tannløs

Du får begynne å hilse tilbake på en hvit hiace med kufanger da :p

 

Er jeg den eneste, som synes hele norges befolkning burde innført et spesielt tegn og gi, dersom de vet at det er kontroll i motgående kjøreretning litt lenger bak ?

Dette finnes jo både for laser/radarkontroll og vektkontroll :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser alltid på poli' jeg.. som regel får jeg vink tilbake. Det har kanskje litt med

at jeg er vekter, og har ganske mye kontakt med de ang jobb.

 

Men når jeg kjører min private, er jeg litt mer beskjeden ang politi :)

Men gatebiler? Thja, her i Ålesund er stort sett de fleste med i

Ålesund gatebilklubb, så ett nikk/blink hører hjemme ;) Bare kjekt med

en liten "hei-på-du"

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

 

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kuleste var når jeg sku ta bilde av bilen min rett etter jeg kjøpte den, da kom det tilfeldigvis en buss med japanske turister forbi, stoppa og mange av de vinka og tok bilde.. mens jeg sto der å klødde meg i hodet å skjønte ikke en dritt.. før etterpå. :P

 

hehe :) dødsbra :)

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det mange som blinker med lysa på hverandre når de har kjørt forbi en kontroll..

 

Tenkte dette var normalt skikk jeg? Jeg har blitt reddet noen ganger og har reddet en del som kommer i en sabla fart mot en kontroll.

Blinking kan bety to ting... du har ikke på lysene/noe galt med lysene og at det er kontroll :)

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forbi en styla Golf 3 igår kveld, tenkte faktisk på denne tråden, og vinka da jeg passerte. Ikke noe febrilsk vinking, bare lett løfting av handa.

 

Sjåføren som så ut til å være på min alder bare så dumt på meg.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forbi en styla Golf 3 igår kveld, tenkte faktisk på denne tråden, og vinka da jeg passerte. Ikke noe febrilsk vinking, bare lett løfting av handa.

 

Sjåføren som så ut til å være på min alder bare så dumt på meg.

 

alltid noen som må være overlegne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på sykkel hilser vi alltid til hverandre. Men ikke på 125cc. Men mellomtung og oppover hilser til hverandre. Pleier og gjøre det i bil også jeg. Enten ett blink med lysa eller en hånd opp når jeg ser andre "gatebiler". 90% av gangene får jeg en hilsen tilbake også. Synes bare det er koselig jeg.

 

feil :P alle hilste på oss når vi hadde 125.. visse unntak da.. men sånn skikkelig harlyer hilser ikke på R sykkler :P noe jeg la merke til i den tiden jeg hadde sykkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser alltid på poli' jeg.. som regel får jeg vink tilbake. Det har kanskje litt med

at jeg er vekter, og har ganske mye kontakt med de ang jobb.

 

Men når jeg kjører min private, er jeg litt mer beskjeden ang politi :)

Men gatebiler? Thja, her i Ålesund er stort sett de fleste med i

Ålesund gatebilklubb, så ett nikk/blink hører hjemme ;) Bare kjekt med

en liten "hei-på-du"

 

hehe, du har det sånn du også ja :), bra å ha litt kontakt med de, så er de litt greiere når man blir stoppa ;)

 

De gliser å hilser noen av de her i byen når jeg møter på de, alltid like artig :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som hilser og smiler til snuten? Hvem vet, om mange nok gjør det kan det hende vi driver dem fra vettet. :)

 

Her om dagen holdt jeg på å fronte med en UP bil i en rundkjøring her i Bodø, dems feil da.. Jeg så Volvoen dems komme inn mot rundkjøringen, jeg kjørte inn og plutselig var dem nesten rett foran meg, både jeg og sjåføren i dems bil hoppet på bremsen. Han som satt på i Politibilen mistet et kaffebeger på dashbordet slik at frontruta var full av kaffe med melk på ene siden:D

Det hele var så komisk at jeg måtte bare le, noe sjåførene i dems bil også gjorde:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår