tjekk Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 er det ikke bare å skaffe bakende fra en golf 2 da? må da kry av det på huggern? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 jo men bakenden er nødt til å vere fra en 16v , å 16v er det ikke flust av på høggern i stavanger, som må være den mest effektive i hele landet ! Uffa meg Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Av over 300 golf 2 på huggerne i norge må det finnes en 16v :) gidda ikke lese igjennom hele lista men så fort en g60... kansje den er likedan? http://www.bruktbildeler.com/2002/bildeler.asp?huggeri=Alle+huggerier&bilmerke=95&merkenavn=VW&biltype=950612&typenavn=GOLF+II+84-91&bildel=HelBil&delenavn=Hel+bil&huggernavn=Alle+huggerier+som+har+delen&modus=Resultat Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Hvorfor i alle dager må du ha bremser bak fra 16V? Den eneste forskjellen er diameteren på stemplene i kaliperne; hhv. 36mm og 38mm. Førstnevnte bremser mer enn godt nok på denne lette bilen. Det viktigste er at du får tak i deler fra en G2, ettersom akseltappene har fire festebolter (slik du allerede har på den bakstillinga du har på bilen). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 jah men jeg må jo uansett ha kaliperne bak og !!! Og det er jo ikke all verdens biler som har det ? ?? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 jah men jeg må jo uansett ha kaliperne bak og !!! Og det er jo ikke all verdens biler som har det ? ?? Selve kaliperne er jo ikke noe problem å finne. Det kan jo tas fra Golf 2, Passat 35i, G3 osv. Det som er kritisk for deg er at du får tak i akseltapper fra en G2. Selvfølgelig er det da mest behagelig om du får tak i en komplett bakstilling fra en G2 GTI/GTI 16V. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 jeg var heller ikke klar over at bremser fra andre modeller passet ! Så hvilke biler kan jeg ta kalipere fra da ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 jeg fikk foressten tak i lasteventilene fra rocco böhser, har skjønt opplegget med de nå :D for informasjonen, er jeg ikke noe som helst kompetent mekaniker , alt jeg gjør leser jeg meg til eller får hjelp av deg, så gjerne derfor det tar litt lang tid ! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 http://i7.ebayimg.com/05/i/08/15/57/0e_1.JPG er det dette som erakseltappene og de 4 boltene du prater OM ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Dette er akseltapper, men dessverre er det umulig å se boltmønsteret, ettersom dette er dekket av den indre fettkoppen (det konkave dekslet som er tredd ned på tappen). De to festeørene som stikker ut er til å feste sadelen (festebraketten til kaliperen) i. Om du sliter med å få tak i ting komplett er det bare å begynne å samle. Det folk plukker først på høggern er selve kaliperne og ev. sadlene (for å få nye glidepinner). Tips: Dersom du ikke har Haynes-manual til bilen din anbefales det sterkt å kjøpe det. I tillegg er det nødvendig å ha manual til den mest aktuelle ressursbilen; i ditt tilfelle Golf 2. Der finnes det detaljerte tegninger av bremsene bak, som vil besvare spørsmålene dine. Mye enklere å se på konkrete tegninger enn å tolke mine forsøk på å visualisere. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Forståelig! Uansett så har jeg nå ordna meg golf 4 kalipere og regner med å få disse i hus når jeg reiser til england, så da skal jeg egentlig ha alt til å bygge om til skiver bak! Det blir kanon bra! I tilegg har jeg bestilt noen überfete filter til weberene ! Bilde her : http://www.hostdub.com/albums/Eurotrashrabbit/Memory_Stick_4_254.sized.jpg Böhser Onkäl : Reineken shop svarer ikke på mail, har du noen anelse om de har ferie eller ikke fatter engelsk ? Mvh Ole Marius Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Forståelig! Böhser Onkäl : Reineken shop svarer ikke på mail, har du noen anelse om de har ferie eller ikke fatter engelsk ? Mvh Ole Marius Når du har vært der nede og sett at mannen snakker i to telefoner og ekspederer 2-3 kunder på en gang (alene i butikken) så er det forståelig at det tar litt mer enn et par dager å få svar på e-post. Spesielt om de er av typen "forespørsel om pris". Men det er jo en nettbutikk der også. Når du finner varen du er ute etter så er jo et av valgene du har "im Warenkorb legen" (=legg i handlekurva). Da behøver man ikke forholde seg til stressa mann i det hele tatt... Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Vielen Dank FÜr Ihre Bestellung!! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Looking good dette Oli! Må få se når du er ferdig og har satt sammen :thumb Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Jah, mye småtteri som mangle :D Blir nok ferdig ved årskifte :D Gjort någe mer du ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg