Böhser Onkäl Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Om du skal ha Webere må du ha en annen pumpe enn den originale K-Jet-pumpa. Den har altfor høyt trykk. Du trenger f.eks. ei Facet-pumpe og f.eks. en Filterking trykkregulator. Dette får du f.eks. hos Kollevold, Pedersen-racing, Gundersen-racing m.fl. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Kan jo oppdatere denne delen, motor prosjektet går unna, toppen er kommet tilbake fra planing, takk til nilsen motorservice i stavanger for utrolig effektiv og billig jobb!! Delene strømmer egentlig inn, har weberene i posten nå og grenrør er bestilt, innsug driver jeg å byr på og pakningsett til weberene er ankommet. Litt bilder for å sprite opp tråden : Grenrør : Pakningsett : Eksos : Innsug: Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Delene strømmer egentlig inn, har weberene i posten nå og grenrør er bestilt, innsug driver jeg å byr på og pakningsett til weberene er ankommet. Jeg sier bare NAM!! Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Jeg vil også ha! Dette blir spennende å følge med på :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 samt et bilde av en av weberene : Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Her er litt bilder under demonteringen av motoren, skal ta noen bilder av hvordan den er nå rimelig, mye finere! Å til slutt, et lite triks jeg så dem drev me på vortex forumet : Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Hvordan gjør du det trikset der?? Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Hvordan gjør du det trikset der?? Jekk under bakakselen, er vel et ikke altfor dumt tips:jackinbox . Mye koselige biter som skal inn i denne bilen:thumb . Dette blir helt klart skikkelig trivelig! Ikke minst lyden du får av eksosen. Ser du har gjort det vettuge valget; kjøpt Supersprint Gruppe Acheers . Om du har planer om å godkjenne ombygginga er det et meget godt tips å gjøre dette mens eksosanlegget er forholdsvis nytt. Etter at innmaten er brent inn blir dette ganske mye mer bråkete (får vakrere lyd, mener jeg, da;)). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 hahah , det er ikke jekk under bakakselen nei! Bilen er så stiv ettersom den er så lav at i slike hauger og bratte svinger så letter den på rumpa rett og slett!! Jah bitene begynner å falle på plass bohser! Regner med at jeg har alt jeg trenger innen september 06! Så blir nok bilen lakkert og rundt den tid så da blir jeg nok å treffe på de fleste treff til neste år!! Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med ombyggingen, tenkte egentlig å bare gå ut å ta en prat så får vi se hva han sier egentlig! Gleder meg til å få på eksosen , kan bli enormt heftig! Tenkte å kjøpe meg noe eksos tape sak til grenrøret for å ikke slippe ut så mye varme, siden weberene står rett oppfor grenrøret! Kan vel vere en god idee ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Tape er ikke dumt, men det lureste er å bygge seg et varmeskjold over grenrøret (se bilder i Performance VW av Marco Haegers motorrom), eller kjøp en slik (se Auspuffkrümmer-Abdeckung et stykke ned på sida http://www.sandtler.de/katalogangebote/artikeluebersicht/hitzeschutz/hitzeschutz.htm) Tape/isolasjonsbånd er utrolig gørralt å legge på 8V-grenrøret. Det er så trangt mellom rørene fra 2-er og 3-er at du knapt nok får et lag med isolasjon inn mellom. Har du lav bil (som du har) så blir de nederste 20cm med isolasjonsbånd borte rimelig fort. Sist jeg var under Bad'Roc'en til Kid-A kunne jeg konstatere at han hadde lite igjen for all innsatsen han la i å surre isolasjonsbånd på grenrøret sitt (og jeg hadde desto mindre igjen for all tida jeg brukte på å vente på at han skulle bli ferdig med surringa, før grenrøret skulle inn;)). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Jah mange lure ideer, men må tenke litt budsjett og!! Så går nok for tape i første omgang!! Mye hk tror du jeg kan dra ut av 1.8'ern med weberene og div ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Mye hk tror du jeg kan dra ut av 1.8'ern med weberene og div ? Dette er Polo Classic mer kompetent til å svare på (det har han forsåvidt sagt noe om tidligere, ifm. kam). Med riktig kam, porting, dette eksosanlegget/grenrøret og riktig bedysede/justerte webere bør 140-150 reelle HK være innen rekkevidde. Sammen med de små hjulene bør aks-følelsen bli uslåeligm'm Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 ååååååå fantastisk!!! Skulle gjerne gått for polo classic sin idè , men fornuft og penger må og komme i 2-3 rekke :O Kan tro jeg gleder meg å få putta inn den motoren altså, skal bli utrolig konge, men må få bremser osv i orden og, orker ikke noe halv jall!! Hvordan er eksosen din uten om supersprint potta bak, har lurt litt på hvordan jeg skal gjøre dette, ble advart mot supersprint midt potte ??!!! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Hvordan er eksosen din uten om supersprint potta bak, har lurt litt på hvordan jeg skal gjøre dette, ble advart mot supersprint midt potte ??!!! Har Supersprint hele veien med midtpotte. Lyden er relativt dyp og fin, men en del mer forvrengningslyd på høye turtall og ikke så lavfrekvent som de senere Powersprint-anleggene (som nå kun er å få tak i i rustfritt). Passformen er så som så, men slik er det når man skal ha lav bil og relativt grov diameter på eksosen. Med bare rakt rør i stedet for midtpotte får du mye mer "hyling" over hele turtallsregisteret og spesielt på høyt turtall. Dette blir litt for mye av det gode, spør du meg, og det er nærmest en invitt for Ordensmakta til å stoppe deg. Lyd vil du få nok av, men den fineste kommer forfra:D. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 HEhe jah sant nok!! Jeg fant jo seff et midtrør fra supersprint på ebay, 570 kr! Ikke verst det , tror nok jeg går for det,, for evt sveise og kutte litt rett og slett! Er ikke så gla i MASSE lyd! Men gleder meg mest til lyden av weberene, tror det blir rimelig heftig!! Nei nå får jeg ta kvelden og lese noen tyske blader, fant en grå caddy me 8v weber motor , INSPIRASJOn! god natt! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg