andronix Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jeg prøver å få satt på mitt nye ratt,men først må jeg fjerne det gamle. Skrudd vekk skruen, men den sitter på gammel vane tror jeg... Og har ikke lyst til å slå med hammer overalt,kan jo ødelegge styrepinne... noen som har noen gode tips?Sprøyta inn i feste med wd-40 og deblock oil,men sitter fortsatt :( Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Må vel bruke tæsj.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Jeg prøver å få satt på mitt nye ratt,men først må jeg fjerne det gamle. Skrudd vekk skruen, men den sitter på gammel vane tror jeg... Og har ikke lyst til å slå med hammer overalt,kan jo ødelegge styrepinne... noen som har noen gode tips?Sprøyta inn i feste med wd-40 og deblock oil,men sitter fortsatt :( Få med deg en person til. Skru løs mutter, men ikke skru av - det kan resultere til at du får rattet i trynet. Ta tak på hver deres side å dra som fxxx... Mulig dere må dra noen minutt, men sjelden det ikke funker. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 'rikse' rattet hardt fra side til side.. pleier å komme med engang :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Avdrager, kommer lett og uten slit da, istedet for å rive i filler hele bilen. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Avdrager, kommer lett og uten slit da, istedet for å rive i filler hele bilen. Ikke alle ratt som har noen falte som er fin å sette avdrageren mot, men om rattet overhode ikke skal brukes igjen så er jo det en mulighet da. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 'rikse' rattet hardt fra side til side.. "Riste"? Er forøvrig et triks som funker, prøv det! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 rist og slå på rattet, bare slå rundt på rattet. rundt hele der du holder på rattet, så er det bare og dunke og slå så det blir vibrasjoner.. så komemr det av til slutt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianG Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 pass på at ikke rattlåsen står på når du tar av mutteren Siter 86" 740tic + diverese herje og bilcrossbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Er det ikke noen mutterhull i rattbasen som du kan skru inn en liten tæsj på? Det hender at det er det. Ellers så kan du som foreslått over rikle på rattet etter at du har løsnet mutteren noen runder, eller slå med håndflaten på instrumentsiden av rattet i ring rundt over. Bøssingen i midten er jo laget i aluminium så vidt jeg vet. mens styrepinnen er av stål, den tåler litt da ;) Jeg vil uansett anbefale deg å lage et merke i både rattstamme og ratt. Det kan hende at du får trøbbel med å sette på det nye rattet og da er det greit å kunne bruke det gamle. Har du merket delene får du de på plass igjen der de var :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg