ronjakob Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Jeg har en 90' Volvo 240 med B230F motor og M47 kasse. Hva må jeg bytte til dersom denne skal bli diesel ? Passer den gamle 6'eren fra Volkswagen LT direkte på M47 kassen ? Passer den nyere Volkswagen T4 (Sprinter) motoren på girkassen ? Evt. hvilken kasse må på ? Må jeg bytte mellomaksel ? Hv mer trenger jeg ? El-anlegg ? Følere ? Har liten erfaring med motorbytte, må ha dette inn med teskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Girkassa passer ikke, eget clutchus til D6. Mulig LaSSiS her på forumet skal selge en komplett pakke, kan prøve å sende enpm til han. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Det er ikke så mye stress å sette inn en lt motor,men du bør ha bilen vedsiden av når du bytte over om det er fra en 240 eller en lt.Mye elannlegg er det ikke på en diesel heldigvis gløding å kansje stoppen.Gode motora i hverfall hadde en som hadde ca 700 000km bak seg hadde vært drosje engang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Jeg har clutchkåpe for D24>M47 å selge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Ah... 240-serien med dieselmotor var visstnok i sin tid en av verdens raskeste dieselbiler - den skulle gjøre 0-100 på 17,5 sekunder - tall som det sto respekt av i 1980! Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 ronjakob: Har en D24 med clutchhus til deg, men bor 50 mil unna, så regner med det er helt uaktuelt. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Motoren fra Transporter/Caravelle/Audi 100 med 2.5 TDI femmer 102 hk (usikker på den nye med pumpedyse 130 hk/174 hk) passer på det clutch huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Har hørt at alle Audi diesel/bensinmotorer passer på det huset. Men er ikke sikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Det dumme er jo at når du først finner noe artig å putte clutchhuset på duger ikke volvokassa lengre.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 clutchhus til m47? hmm det kunne vært noe!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 har selv hatt 240s med lt 50 diesel motor i,og de går skremmende dårlig uten turbo! 82hk er det vel i de uten turbo. har selv nå turbo diesel motor fra 92 mod bmw 5-serie i min 245 bruksbil,samt 5 trinns getrag kasse. er ca 140hk i motoren orginalt,har montert intercooler samt en del mer ladetrykk,så det er ca 150+ hk og i overkant av 330n i motoren nå,det flytter greit på seg. den bruker ca 0,8 l per mil på vanlig småkjøring og nedi 0,6 på langkjøring.. har forrsten en m46 diesel kasse liggende om du trenger, bor også i bergen! Jeg har en 90' Volvo 240 med B230F motor og M47 kasse. Hva må jeg bytte til dersom denne skal bli diesel ? Passer den gamle 6'eren fra Volkswagen LT direkte på M47 kassen ? Passer den nyere Volkswagen T4 (Sprinter) motoren på girkassen ? Evt. hvilken kasse må på ? Må jeg bytte mellomaksel ? Hv mer trenger jeg ? El-anlegg ? Følere ? Har liten erfaring med motorbytte, må ha dette inn med teskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Har en stygg og rusten 245 diesel med m45. Med skilt og betalt årsavgift, den går billig (halv årsavgift + vrakpant + noen kroner). EU-godkjent ut september.. Positive ting: 91 frontrute, 86-speil.. Har også en m47 uten mellomaksling fra forrige eier, men om den passer diesel er uvisst. Disse motorene kan du sette turbo på uten å senke kompen, må vel bare lage hull til oljeretur.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronjakob Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Takk for alle gode foreslag - LoCDog - har et tid og plassproblem, ellers ville det vært helt ideelt å plukke over fra en annen 240 med diesler. Må evt. komme tilbake med et bud litt senere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hadde ikke vært dumt å såtte inn en 300tdt 5 syl fra mb w123!!Har motor liggenses men den kom ikke gjennom avgasskontroll da den sto i bil..600 000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Man får også girkasseadapter til MB diesel. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.