Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

knall prosjekt dette. Men har lest noen plasser at det var ganske umulig å få på lambodører på celica med uoriginale framskjermer, lurt å sjekke opp før man bestiller ;)

 

Hmm.. det der ekke good news... satser på at det går, de framskjerma koster ikke all verden så tar sjangsen.

 

Men tusen takk for tipset !

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var det helg igjen.

 

Kommer vel egentlig ikke til å få gjort noe spesielt på projectet denne helga annet enn å fortsette og oppdatere musikk video databasen.

 

Fikk endlig Blank & Jones - The Singles CD\DVD'en + ATB - Seven Years CD\DVD'en i posten idag så nå har jeg ALLE versonene av Blank And Jones - Perfect Silence videoen (tror jeg da) :mrgreen:

 

Left: Daytime Version / Right: Uncensored Version

Perfect_01.jpg

 

Left: Night Version (Martin Roth Hard Trance Edit) / Right: Night Version

Perfect_03.jpg

 

Left and Right: US Version

Perfect_02.jpg

 

Left: ATB - Fields Of Love / Right: ATB - Let U Go

ATB_01.jpg

 

Left: ATB - Till I Come / Right: ATB - Dont Stop

ATB_02.jpg

 

Mer spennende var det egentlig at jeg fikk Ayumi Hamasaki - Complete Clip Box (Japanese Edition) og M DVD Singelen fra Japan idag. Synes nesten det var verdt å ta et par bilder av den :wink:

 

AYU_00.JPG

 

AYU.JPG

 

Left: Ayumi Hamasaki - Connected (System F Remix) Right: Ayumi Hamasaki - M (Above And Beyond Remix)

Ayu_-_Trance.jpg

 

Left: Ayumi Hamasaki - M (Original Version) Right: Ayumi Hamasaki - M (Making Of)

Ayu-M.jpg

 

Left: Ayumi Hamasaki - M (Original Version) Right: Ayumi Hamasaki - M (Above And Beyond Remix)

Ayu-M_01.jpg

 

Egentlig er jeg ikke noen stor Ayumi Hamasaki fan (Japans mest selgende kvinnlige pop artist), men synes Ayu - Trance I, II og III albumene er kuule.

 

Ayumi Hamasaki - Trance Volume I

Ayumi_Trance_Vol_I.jpg

 

Disse albumene inneholder Trance remixer av Ayumi Hamasaki pop låter som er remixet av kjente DJ's \ grupper som bla Ferry Corsten/System F, Rank 1, Lange, Flip & Fill, Dumonde, Push, Senson & Gielen ect.

 

Har en fet bunke med både Promo DVDs og Retail DVDs som skal legges inn og klargjøres til bruk i CentraFuse forann meg her så jeg får vel bare bite i det sure eplet å starte.

 

Waiting_DVDs.JPG

 

Legger inn ny bestilling til uka på flere Promo DVD's. Skal jeg legge inn alt jeg har kjøpt til nå + det jeg kommer til å kjøpe innen dette project her er ferdig så må jeg nok ha mer enn 1.6 Terra, så får ta høyde for å ha plass til flere enn 4 hardisker i bilen når jeg skal tenke kabling og plassering på mandag.

 

For de som synes denne posten her ble litt for mye software, musikk og video relatert isteden for hardware\anlegg\monterings relatert har forsåvidt rett i det. Men kommer ikke lenger fysisk på projectet før mandag.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har mildt sagt vært en lang dag idag.

 

Har fått planlagt litt angående plassering av utstyr og kabling idag hos http://www.audio-art.no. Begynner å legge kabler imorgen.

 

Ellers har jeg vært en tur innom EET og henta ut masse SATA controller kort, hardisker for å kunne bearbeide data til media kartoteket til carputern. Har også hentet ut 2 Mini ITX kort hvor et går med til side projectet mitt på 306'en, mens det andre skal jeg bruke som "workstation" for Celica projectet.

 

Eller har jeg bestilt senke sett/dempere fra http://www.street-design.no

 

har tatt en del bilder fra dagens events, men er rett og slett døds sliten så jeg oppdaterer denne posten med bilder imorgen.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har kommet et godt stykke lenger idag. Måtte fjerne Varme Apperatet og bore hull i "Torpedo" veggen for å legge inn en Feit + kabel fra fronten i bilen.

 

Varme_01.jpg

 

Varme_02.jpg

 

Varme_03.jpg

 

Dro så en kjapp tur ned på ELFA og kjøpte den "proppen" som skal sørge for at det blir tett fra motor rommet og inn i bilen.

 

Torpedo_01.jpg

 

Torpedo_02.jpg

 

Torpedo_03.jpg

 

Torpedo_04.jpg

 

Torpedo_05.jpg

 

Torpedo_06.jpg

 

Torpedo_07.jpg

 

Torpedo_08.jpg

 

Fikk dratt strøm kabel og høytaler kabler til frontsettene og center. 3 x midbass, 3 x mellomtone, 3 x diskant. Da jeg egentlig ikke har den virklig store troen på at kabler med søv\gull legering ect vil utgjøre en enorm forskjell, brukte jeg vanlige "Stinger" høytaler kabler som vistnok skal være av rimlig god kvalitet som er mye brukt til bilstereo bygg.

 

Speaker_Cables_01.jpg

 

Speaker_Cables_02.jpg

 

Speaker_Cables_03.jpg

 

Speaker_Cables_05.jpg

 

Speaker_Cables_06.jpg

 

Speaker_Cables_07.jpg

 

Batteriene mine var også ankommet idag. 3 Stk Singer SP1000

 

Batteries_01.jpg

 

Batteries_02.jpg

 

Test plasserte litt i hjulbrønnen og fikk veiledning av Ketil på hvordan jeg skal plassere batterier, Pc power supply mm nedi hjul brønnen. Etter det jeg har forstått bør en helst sveise et rammeverk å montere batterier, lader og strøm forsyning i disse.

 

Batteries_03.jpg

 

Imorgen må jeg prøve å få oppdrevet data kablene jeg trenger, VGA kabler, Usb kabler og Cat6 kabler. Skal innom Carputer imorgen også å plukke opp noen deler til 306 projectet mitt. Mulig det blir noe inkjøp til dette projectet her samtidig.

 

Føler vel at ting begynner å gå framover nå. Det går riktignok ikke så fort siden det er første gang jeg gjør noe sånt som det her, så jeg tar meg god tid og er kanskje litt "Feig" siden jeg ikke liker å rive og røske for mye i bildelene som sitter i veien der jeg skal montere ting fordi jeg er redd for å ødlegge noe.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen: Fy f*** dette er fett! Måten du dokumenterer ALT på er virkelig interessant lesing! Stå på!

 

Ett av de der stinger batteriene hadde jeg ikke sagt nei til! :D Får jeg spør hvor mye ett slikt koster?

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen: Fy f*** dette er fett! Måten du dokumenterer ALT på er virkelig interessant lesing! Stå på!

 

Prøver å få gjort litt hver dag, men noen dager strekker rett og slett ikke tiden til.

 

Ett av de der stinger batteriene hadde jeg ikke sagt nei til! :D Får jeg spør hvor mye ett slikt koster?

 

Når det gjelder prisen på de stinger batteriene har jeg ingen ide. Ketil mente 3 stk SP1000 var tingen for meg, kom aldri så langt at jeg fikk spurt om prisen. Måtte jo bare ha de uansett liksom. Får vel en FEIT regning fra Ketil på diverse deler en av de nermeste dagene tenker jeg... hehe

 

Men du kan jo kontake Ketil på http://www.audio-art.no, så kan han sikkkert gi deg en eksakt pris.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY F**N!

 

respekt til deg mann!

blir grise gromt!

 

stå på! masse bilder!

 

Det her må være noe av det sykeste jeg noen gang har sett! Herlighet! Det her må jo bare bli heftig! Stå på, morro å se, og takk for at du legger ut masse bilder;)

 

Takker kara, gjør så godt jeg kan dere kan vente dere masse bilder og noen filmklipp etterhvert. Ble en større oppdatering på 306 projectet mitt idag. Check it out... Masse bilder

 

denne bilen kommer til å bli kongen av alle celica`er. skal du på rudskogen og vise den fram elr?

 

Kanskje neste år ?

 

Dagen idag har rett og slett vært helt sinnsyk. Har måttet løpe rundt som en strikkball i hele dag for å få diverse ting og tang unna.

 

Men her er ihvertfall de project relaterte hendelsene for dagen.

 

Som beregnet var jeg innom Carputer idag å sjekket ut noen potensielle Carputer kabinetter. Endte opp med Wrrom PC kabinettet da jeg syntes dette var det som tok seg best ut.

 

Carputer_Visit_01.jpg

 

Carputer_Visit_03.jpg

 

Carputer_Visit_04.jpg

 

Carputer_Visit_05.jpg

 

Fikk så vidt glimtet på Lilliput sin In-Dash 7" men glemte desverre å ta bilder av den.

 

Følgende ting tok jeg med med meg i tilegg til Wroom Pc kabinettet:

 

1 Stk 160 Watt Power Supply Type M2-ATX DC-DC ATX 160W (306 "Jalla" Projectet)

Power_M2.gif

 

1 Stk Converter fra vanlig IDE til laptop IDE (306 "Jalla" Projectet)

IDE_Laptop.jpg

 

1 Stk Hirschmann GPS 2400 "Haifinne" antenne 3 in-one Cellphone/GPS/Wlan (The Celica T23 Project)

Gps_2400.jpg

 

Må bare beklage den elendige kvaliteten på bildene fra Carputer, jeg greide selvfølgelig å glemme digital kameraet hjemme.

 

Imorgen må jeg prioritere 306 Projectet mitt, men kommer til å prøve å planlegge litt på dette projectet her samtidig som jeg jobber på 306'en.

 

Om det blir noen update på dette projectet i morgen tviler jeg egentlig på, men det vil ihvertfall komem en MAJOR update på 306 projectet.

 

For de som følger denne tråden og finner det som blir postet her nyttig og intresangt anbefaler jeg at dere tar en titt på 306 project tråden også. Alle løsninger som baserer seg på analoge singnaler som jeg finner\kommer opp med både hardware, software og monterings messig vil bli postet der.

 

Satser en på å bygge seg et analogt signal basert Carputer oppsett vil ha mer bruk for informasjonen i den treaden enn det som faktsk står i denne.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig prosjekt :) Stå på!!

 

Du snakket om å gjøre interiøret i karbon. Kom over et firma i usa som selger hele dashen støpt i karbon. Ca 6000 kr + mva hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Tenkt å bytte baklykter? Ta å sjekk APC sine next generation euro tails i titanium look. Syns bilen min fikk en stor ass-lift i hvertfall :P

 

Har du funnet Z3-fenders i plast til nogenlunde okei pris? som faktisk passer 100%. Driver å pønsker på å kjøpe slike, eller kanskje type shark hvis jeg finner bilder av det påmontert en celica en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannvittig prosjekt :) Stå på!!

 

Du snakket om å gjøre interiøret i karbon. Kom over et firma i usa som selger hele dashen støpt i karbon. Ca 6000 kr + mva hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Genialt.. har du link ?

 

Tenkt å bytte baklykter? Ta å sjekk APC sine next generation euro tails i titanium look. Syns bilen min fikk en stor ass-lift i hvertfall :P.

 

Joda har tenkt å bytte ut lyktene. Har sett på litt forskjellig. Vurder å sette inn xenon kit forran også. Men må sjekke opp lovligheten og hva som er E merka mm.

 

Har du funnet Z3-fenders i plast til nogenlunde okei pris? som faktisk passer 100%. Driver å pønsker på å kjøpe slike, eller kanskje type shark hvis jeg finner bilder av det påmontert en celica en dag.

 

Har forsåvidt fått en grei pris på en "pakke" fra http://www.streetdesign.no som jeg vurderer. Er sikkert andre som selger eventuelt importere selv fra usa, men regner med at det blir mye mer pes. Men kanskje du sparer noen kr, har ikke sjekket dette egentlig. Hvor bra passformen på de er har jeg 0 anelse om. Får se på om dette eventuelt blir et problem når jeg har fått de.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!

 

Idag har jeg fått gjort unna en god del ting :grin:

 

Var innom http://www.streetdesign.no og bestilte meg Carbon panser, fendere, nye speil og headlight covers :mrgreen:

 

Part Lista er nå oppdatert og revidert med de nye produktene

 

Betalte også inn depositumet idag for demperne mine som mest sansynlig vil dukke opp innen et par uker :mrgreen:

 

Her er noen bilder fra butikken deres:

 

Street_Design_01.JPG

 

Street_Design_02.JPG

 

Street_Design_03.JPG

 

Street_Design_04.JPG

 

Street_Design_05.JPG

 

Street_Design_06.JPG

 

Må si meg meget fornøyd med servicen hos streetdesign.no alt ble gjort raskt unna samt med at jeg fikk en pris på direkten for delene jeg spurte om og bestilte.

 

Har også tatt kontakt med http://www.styling-tech.no som skal levere meg Veilside kitet, men fikk ikke noe bestemt svar der idag heller. Har også bedt om et tilbud på felgene fra Racinghart og dekk derfra opptill flere ganger, men aldri motatt noen mail eller telefon med noe konkret tilbud. Fikk beskjed om å ringe igjen imorgen som mange ganger tidligere. :shock:

 

Fikk som svar at grunnen til at ting ikke var sjekket opp var at det kom så mange forespørsler hver dag og av 20 forespørsler fikk han kanskje 1 salg. Jeg sitter rett og slett igjen med følsen at http://www.styling-tech.no ikke tar meg seriøst. Jeg personlig stusser litt da jeg allerede for lenge siden har betalt inn depositum for styling kit'et. :cry:

 

Vi får se hvordan ting ligger ann imorgen. Får jeg en mer konkret leveringstid og en pris på felgene med dekk har jeg "no hard feelings"

 

Hvis jeg derimot ikke får et konkret svar imorgen vil jeg eventuelt be om å få depositumet tilbakeført så kjøper jeg heller kit'et fra http://www.streetdesign.no

 

skal ta en tur ned til http://www.audio-art.no imorgen også, om ikke annet for å teste et AD frontsett om alt går etter planen. Ser frem til å høre hva Tru Ampene mine duger til kombinert med AD settet :mrgreen:

 

Stay tuned for masse bilder muligens i liten video snurt imorgen :mrgreen:

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår