Gå til innhold

Acidica

Bruker
  • Innholdsteller

    167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Acidica

  • Bursdag 09/14/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, stereo, Pc, sauetelling og annet moro!
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    CNC operatør
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    acidica84@hotmail.com
  • Bosted
    Jæren

Acidica's Achievements

  1. Høres ut som N75 ja! Jeg betalte 850kr for en ny på Møller for 5 dager siden :) Angående strupventil så tror jeg ikke det er så bra i lengden, gå for chip heller visst du skal ha høyere ladetrykk, da får du riktig luftblanding, bensinblanding osv. Correct me if Im wrong...
  2. Ja, denne tråden er ett prakteksemplar på hvor nyttig ett forum kan vær! :)
  3. Nå er staget på plass og bilen funker 100% nå!! :D Jeg kan ikke utrykke hvor glad jeg er nå, ENDELIG! TUSEN TAKK til alle som har gitt meg tips og hjelp!
  4. Update: Jeg var akuratt ute og prøvde å kjøre uten slangen til wastegate tilkoblet og det var INGEN forskjel, 0 BAR, kanskje litt over 0 jeg er ikke sikker, jeg måtte følge med på veien også :). Jeg prøvde så å kjøre trykkluft inn i slangen og jeg så att staget bevegde seg helt ut, når jeg tok vekk trykkluften gikk staget tilbake inn i klokken. Har staget hoppet av turbo tro? Er det mye arbeid å skru av eksosen inn på turbo for å se om staget står på? Evt. andre metoder for å se dette? Update 2: Staget var knekkt! Det knakk nok igår etter jeg satte i den nye N75'n. Skal prøve å sveise det nå, krysser alle fingre og lemm og håper att jeg endelig får fikset bilen etter all frustrasjonen! :)
  5. Det der med att staget kan ha hoppet av, vil det være "løst" da slik att jeg kan bevege på det på noe slags vis? Jeg var hos møller idag, de fant ingen feilkoder nå heller. Jeg skal ut nå og prøve å koble fra slangen fra n75 til wastegate og koble på turbotrykksmåler for å ha oversikten, og trå saaaakte på gassen og prøve å unngå nødmodus viss den plutelig skyter trykket til værs :)
  6. Glimrende! Gjør ett forsøk i morgen! :D
  7. Takker for gode svar! Når du skriver "slangen fra wastegate til turbo", er det den slangen som går via N75 og inn i wastegate du mener? Jeg klarer ikke se noen andre slanger. Vil bilen gå i nødmodus når man "tvinger" bilen opp i maks ladetrykk? Hva ligger prisene på en ny wastegate?
  8. Har tenkt samme tanken. Finnes det noen lettfattelige triks for å teste funksjonen på wastegaten? Evt. vil dette komme opp på enn VAG-COM test?
  9. Hei! Jeg kjøpte meg en A4 1.8T 97mod for 2 mnd siden. Jeg følte bilen var dau som bare det og prøvde å finne ut om noe var galt. Jeg fant aldri ut noe, så jeg "lurte" meg selv til å tro att den bare "skulle vær slik". I sist uke chippa jeg bilen med BSR Stage 1+. I god tro så tenkte jeg att nå skulle det bli fart i sakene. Mekanikeren så igjennom på VAG-COM og fant ingen alvorlige feilkoder. Etter chipping så ble bilen ikke bedre i det hele tatt, vi koblet til turbotrykk måler og bilen ladet knappt 0,2 bar. Mekanikeren mente på att det var N75 som var ødelaggt. Jeg kjøpte ny idag og monterte den. Når jeg skulle ut og prøve om ting omsider var i orden så hørte jeg klart og tydelig at turboen begynnte å spole opp, denne lyden har jeg aldri hørt før i bilen min. Men gleden var kortvarig, sikker ikke mer enn 1 sekund eller 2. Den kraftige ladelyden forsvannt og bilen var like dau som før. Jeg monterte på en turbotrykk måler igjen, sannsynligvis av mye dårligere kvalitet enn den mekanikeren som chippa bilen min hadde, men den viser 0 bar når jeg trør på. Dette synns jeg er litt pussig siden den viste 0,2 før jeg monterte ny N75. Jeg hører turboen såvidt, men merker ikke noe til den. Bilen sviver helt perfekt, lugger eller hopper ikke, det er bare effekten som mangler. Jeg har også akuratt byttet LMM så den kan det umulig være, det sitter også enn Resirkventil av type Turbo Dynamics (?) på bilen og åpent KN luftfilter. Forrige eiger av bilen spiller enten stein dumm eller så er han det for han vet ingenting om bilen virker det som... Jeg har sjekket de fleste slangene og slikt og de ser ut til å være i fin form. Nødmodus? Defekt Wastegate? Håper noen tar seg tid til å svare på dette! Jeg mister nattesøvnen min pga dette. Beklager om det ble litt i lengste laget :)
  10. Igår når jeg var ute og kjørte ble jeg møtt av en pokkers traktor som lå midt i veien rett etter jeg kom rundt en sving på en relativt smal vei, dette resulterte i att jeg måtte legge meg ut i grøfta, det resulterte i att jeg smallt nedi ett hull med begge dekkene på høyre siden. Og nå sitter jeg igjen med 2 helt nye 19" orginale RS4 felger som har fått en solid "bul" på innsiden av felgene! :( Men heldigvis har ingen av felgene sprukket. Det ene dekket lekker i hverfall ut luft. Det frister veldig lite å kjøpe nye felger, så er det mulig å få fikset dette på noe vis? Evt. butikker som gjør dette, helst i rogalands området!
  11. Pga. Møller tar blodpriser eller pga. de skiffter ting som du ikke har saggt skal skifftes? :) Jeg har ikke levert den hos Møller. Jeg fikk besked om att de (verkstedet jeg har levert den på) skulle ringe meg viss de finner noe, sånn de får bekreftelse fra meg om de skal fikse det eller ikke. Sånn sett så sikkrer jeg meg mot att de ikke bytter halve motoren uten mitt samtykke. Jeg reiser til syden rett etter jeg har levert bilen, så jeg trenger ikke noen svære verkstedregninger akuratt nå!
  12. Er det noen her som har vert borti godkjenning av senkesett etter 1/1-2008? Hvordan testet de denne minimums klareringen på 11cm? Jeg leste denne nyheten på VACN men er ikke medlem der så da tenkte jeg å ta diskusjonen i denne tråden, viss det allerede finnes en slik tråd så vennligst pek meg i den rettningen!:) Kilde
  13. Da har jeg vert å fått diagnostisert bilen. Etter å ha fjernet alle feilkoder og nødmodus, så kom det ikke opp flere feilkoder etterpå. MEN bilen drar forsatt dårlig på lave turtall, og dette var mekanikeren enig i etter en kjøretur. Så jeg må levere inn bilen den 29 mars for litt mer omfattende feilsøking. Jeg har en ekkel følelse om att dette blir dyrt...
  14. Mener å ha lest att dette trikset bare funker på '98-modeller og oppover, TROR jeg :P
  15. Den der var slett ikke dum! Takker! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår