Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke du "hermet" litt fra min ide? dette er det jeg hadde planlagt til min celica.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=104102&highlight=airbag

 

Såg mystisk likt ut.

 

For å være helt ærlig har jeg ikke hørt om dette projectet ditt før nå. Tror uansett mitt project blir ganske anderledes enn ditt. Jeg har planlagt dette projectet siden november ifjor.

 

Det som gjorde at jeg fikk interessen var at jeg ble tipset av en kompis at en fikk in-dash vga skjermer til bil. Det nermeste jeg kommer av å herme etter noen var å få grunn ideen til center consollen utfra dette projectet her:

 

http://www.carputer.no/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=298

 

Dette projectet var også det som gjorde at jeg bestemte meg for nettop Celica T23.

 

Men jeg tok hele greia litt lenger ved å bruke 8" og 2 stk in-dash skjerm er i tilegg. Tittet foresten så vidt på tråden din. Jeg skal ikke ha noen laptop på passasker siden der airbaggen sitter. ikke skal jeg ha noen 27" lcd tv eller glassfiber baksete. Mest sansynlig kommer jeg heller ikke til å lakke da jeg har planer om å bruke carbon invendig istedet.

 

For å si det slik: ut fra den lille dokumentasjonen du har lagt ut om dine planer ser det ikke ut som våre projecter vil ha spesielt mye til felles i det heletatt, bortsett fra at vi begge skal bygge anlegg i en Celica T23. Du skal bruke Pioneer RS anlegg. Jeg skal bruke en kombinasjon av mange merker. Lambo dører, nye felger og styling kit blir hovedsaklig montert på for at uteseende til bilen skal stå i stil med anlegget. Ikke har jeg noen planer om å gjøre noe som helst med motoren heller.

 

Eneste grunnen til at jeg valge Pioneer headuint var at det var eneste externe 5.1 decoder systemet som kan brukes til formålet mitt som lot seg skaffe på kort tids varsel.

 

Du kan lese om de tekniske detaljene her om du er intresert:

http://www.carputer.no/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=957

 

Tar du deg tid til å lese gjennom hele den tråden å faktisk gidder å sette deg inn i detaljene i den, så kommer du sikkert til og være enig med meg at være projecter er ganske forskjellige.

 

Så hvordan du kan synes at mitt project ser mystisk likt ut ditt skjønner ikke jeg. Uansett ønsker jeg deg lykke til videre med projectet ditt.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ikke vondt ment sjø. jeg har forandret myyyye på planen mine etter jeg skrev den tråden. LCD tv'n går ut.. og har kommet nye planer angående designet av interiøret. Tok kanskje litt i da jeg sa har du hadde "hermet litt".. det beklager jeg.. Du er, som jeg ser, mere ut etter multimedia og jeg er en lyd perfektsjonist.. Laptopen blir til meg bygd inn i dash'n skjult, og skal komme ut ved å trykke på en knapp.. dashen blir litt slik som Anders har gjort i sin Civic. høytallerne kommer oppå dashen.

Interiøret blir heller ikke lakkert. Ser for meg noe finnere med Alcantara. og noen krom detaljer her og der :)

 

Lykke til med ditt prosjekt også :)

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er, som jeg ser, mere ut etter multimedia og jeg er en lyd perfektsjonist..

 

Hehe, jeg er nok ute etter begge deler gitt. Pioneer ODR var aldri egentlig et alternativ for meg siden en ikke kan kjøre det med surround. C 7.4 forsterkerne er RØR baserte forsterkere i High-End klassen.

 

Høytaler settene jeg vurderer ligger også i High-End klassen. Signal kabler er i hovedsak fiberoptikk fra ALLE kilder, eneste analoge signal veien vil bli fra DEQ-P6600 prosessoren til Tru ampene. Alle billedkabler blir VGA og alle video signaler vil være progressive scan med mulighet for video scalering.

 

Satser på at jeg skal kunne matche andre high end projecter lydmessig og samtidig ha høyere kvalitet på billed delen kombinert med muligheten for AC3\DTS\DD2.0\Prologic\LPCM prossesering fra ALLE kilder. Vil også ha muligheten til å oppskalere lyden til 96 khz 24 bit. 96 khz 32 bit eller 96 khz 32 bit float taklet ikke DEQ-P6600 prosessoren.

 

Vi får eventuelt treffes da når vi begge er ferdige for "The Celica T23 showdown" å få noen kvalifiserte "dommere" til og bedømme bilene på alt fra design, lyd, funksjonalitet og multimedia features. Tenker eventuelt på dette mest for gøy da, en sånn liten intern konkurangse. Tar du utfordringen ?

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe nå har jeg ikke tenkt å å gjøre noe me multimedia delen men hadde vært gøy å møttes :) har så vit begynt me bilen. Går litt tregt pga noe dempematter jeg har bestilt fra Anders..

 

Mitt anlegg blir ganske enkelt og stil fullt design. PRS er evig bra nok til meg lyd messig.. Blir kanskje ODR i en annen bil om noen år om jeg ikke prøver Alpine F#1 serien.. Sikler litt på begge.. men er mest en Pioneer mann :)

Alt av kabler blir fra Stinger pga kvalitaten.. Orginal dynamoen blir sendt inn til USA for å bli bygd om til 180amp.. Strøm er viktig vettu :)

 

Planen er at jeg skal bli ferdig til neste sommer.. Jobber offshore så jeg tar litt etter litt når jeg er hjemme..

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe nå har jeg ikke tenkt å å gjøre noe me multimedia delen men hadde vært gøy å møttes :) har så vit begynt me bilen. Går litt tregt pga noe dempematter jeg har bestilt fra Anders..

 

Mitt anlegg blir ganske enkelt og stil fullt design. PRS er evig bra nok til meg lyd messig.. Blir kanskje ODR i en annen bil om noen år om jeg ikke prøver Alpine F#1 serien.. Sikler litt på begge.. men er mest en Pioneer mann :)

Alt av kabler blir fra Stinger pga kvalitaten.. Orginal dynamoen blir sendt inn til USA for å bli bygd om til 180amp.. Strøm er viktig vettu :)

 

Planen er at jeg skal bli ferdig til neste sommer.. Jobber offshore så jeg tar litt etter litt når jeg er hjemme..

 

Vet enda ikke hva jeg kommer til og bruke av kabler. Dynamo på 200 amp og skal satse på stil fremfor "bling bling" (Juletre)

 

Siden du skulle satse på LYD fremfor multimedia, og komenterer at jeg sater mer på multimedia enn lyd (noe jeg egentlig ikke gjør), hvorfor satser du da på noe annet enn det beste Pioneer kan levere ?

 

Men møter deg gjerne en gang jeg om vi får med oss noen kvalifiserte "dommere" og det kan bli litt show ut av greiene.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt sansen for alpine også, men ODR er jo helt klart nr1 på ønskelisten. Pioneer sponser meg for andre året på rad. spilte desibel i fjor. det tør jeg ikke prøve på i Celicaen igjen. 5000watt var noe mye..

 

Når det gjelder kabler så anbefales Stinger. har snakket med Anders om dette.. Stinger er best på kvalitet..

 

Du trenger ihvertfall myyye strøm ser jeg.. ser for meg kaos med kabler :)

 

 

Skal du ikke ha Touchscreen på 32" tv'n da?

 

Litt usikker på om jeg orker å sette inni tv jeg..

 

Vi får spøre Anders og Ketil om de stiller som "dommer". vet ikke om noen som er mere kvalifisert.

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt sansen for alpine også, men ODR er jo helt klart nr1 på ønskelisten. Pioneer sponser meg for andre året på rad. spilte desibel i fjor. det tør jeg ikke prøve på i Celicaen igjen. 5000watt var noe mye..

 

Når det gjelder kabler så anbefales Stinger. har snakket med Anders om dette.. Stinger er best på kvalitet..

 

Du trenger ihvertfall myyye strøm ser jeg.. ser for meg kaos med kabler :)

 

 

Skal du ikke ha Touchscreen på 32" tv'n da?

 

Litt usikker på om jeg orker å sette inni tv jeg..

 

Vi får spøre Anders og Ketil om de stiller som "dommer". vet ikke om noen som er mere kvalifisert.

 

Er nok en fordel å være sponset på slike projecter som dette. For meg kommer dette projectet her til å svi godt i lommeboka. Men regner med at dette i utgangspungtet blir en en gangs greie for meg. Når jeg har bygget en bilstereo så har jeg "done that" liksom.

 

Neste "project" for meg vil neppe være en ny bilstereo.

 

Hehe, vet ikke om noen andre som er bedre kvalifisert som dommere jeg heller. Vi får spørre pent om de gidder å stille opp. Tror hele greia faktisk kan bli ganske arti. To i utgangspungtet like biler, men muligens helt vidt forskjellige. Vi får finne sted og dato da når begge er ferdige.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deleted: kan bli en morsom "konkurranse" :)

interiøret er ganske lett å bygge i.. blir bare to setter til deg eller? noe speseilt du skal gjøre me interiøret?

 

al3x: har alt begynt jeg.. tatt ut meste parten av interiøret.. men jobber 4 uker på og har 4uker fri.. offshore er saker :P kommer hjem 31Mai og da skal jeg først til syden i to uker sammens med min kjære..

etter det blir det fullt kjør på bil stereo fronten :)

 

skal lage en egen tråd etterhvert som jeg får gjort litt.. Bilen er inne til lakkering nå.. mye steinsprutt på fronten..

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deleted: kan bli en morsom "konkurranse" :)

interiøret er ganske lett å bygge i.. blir bare to setter til deg eller? noe speseilt du skal gjøre me interiøret?

 

Ja, som nevnt tidligere hadde jeg tenkt å lage eller kle alt invendig med Carbon. Jeg ingen planer om noe glassfiber sete ect. Skal prøve å beholde baksetet intakt.

 

skal lage en egen tråd etterhvert som jeg får gjort litt.. Bilen er inne til lakkering nå.. mye steinsprutt på fronten..

 

Tar hel lakkering og motiv lakkering som siste instangs tenkte jeg.

 

Men over til Projectet igjen:

 

Har vært en heller liten produktiv dag idag, har rett og slett ikke vært helt iform idag.

 

Fikk en ny forsendelse med Promo Only DVD's i posten idag, og bør vel tenke på og legge inn en ny bestilling snart.

 

More_PO_Discs_01.JPG

 

Her er noen screen shots fra Club Video Mai:

 

Club_Video_May_01.jpg

 

Club_Video_May_02.jpg

 

Club_Video_May_03.jpg

 

Club_Video_May_04.jpg

 

Var en kjapp tur innom http://www.streetdesign.no idag å forhørte meg angående leveringstid på justerbart senkesett\dempere. Får vurdere dette 1 dag eller 2.

 

Tok et par bilder av en "bar krakk" eller hva jeg skal kalle det, som jeg tenkte kunne være et fint utgangspungt til og lage et lakk motiv ut av.

 

Chair_01.JPG

 

in other news: Xbox360 DVD-Rom firmwaren er hacka nå, så jeg bør kanskje begynne å titte litt på dette å se hvordan muligheter det åpner for Xbox360'en i og med at jeg skal ha en Xbox360 i bilen. Hadde vært utrolig fett om en kunne kjørt Xbox Media Center på Xbox360, men etter det jeg har skjønt er ikke dette mulig enda.

 

Får håpe jeg får gjort litt i morgen, men blir jeg ikke bedre form enn jeg føler meg akkurat nå tror jeg at jeg skal holde senga imorra.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XBMC får du ikke ennå nei, de sliter med å få kjørt homebrew software, da det er helt hinsides med sperrer i boksen.

 

Enesten grunnen til at Firmware hacken funker, er fordi den sier at _alle_ plater du legger i, er signed med samme "signaturen" som orginale xbox360spill, slik at xboxen da faktisk godtar dem :)

 

Håper de får tatt resten av hardwaren snart, men den er visst !"(#)& godt sikra :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal nok få til dette begge to :) kommer til å ta noe tid til meg da pga jobbing.. må ha noe justerbare senkesett på min jg å.. ser etter sponsor på dette nå.. har funnet lambo døre også. 9000kr. bestilles igjennom http://www.maxam-tuning.no 2-3 måneder levering ettersom de kommer fra japan..

 

har funnet ut at jeg skal ha 32" LCD skjerm inni lell.. fant en med touchscreen display :) til den skal jeg koble denne opp til

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10195

happyhappy

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår