EVO IX Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Mitsubishi viser i år mange nyheter på bilutstillingen i Geneve i mars. Blant disse finner vi Concept-X, en bil som vil rulle på norske veier i nær fremtid. Inspirert design Mitsubishi Motors visjon og fremtidsrettede design tanker kommer tydelig frem i Concept-X frontlinjer. Med en aggressiv, mer åpen grill og en trekant-formet, dominerende 3 Diamanter logo, ser man at Concept-X har gått et skritt videre fra Concept-Sportsback som ble vist på bilutstillingen i Frankfurt i september 2005. Concept-X front er blitt et blikkfang der den nye logoen står i fokus. Innvendig ser vi at det enkle er kombinert med det funksjonelle. Her skal all oppmerksomhet kunne rettes mot selve bilkjøringen. Design teamet har ikke spart på noe når det gjelder utvikling av farger, setetrekk og lys som gir den virkelige rally-følelsen. Bilen er designet i Europa, og med bruk av Mitsubishis sportlige DNA sammen med japansk arv og visjon, har Concept-X kjøreegenskaper som har kjennetegnet Lancer Evolution serien siden 1992. Det er ikke vanskelig å se for seg at dette er en konseptbil bil som dagens Mitsubishi Galant, Carisma og Lancer kunder vil finne seg til rette i når gateversjonen av Concept-X kommer på markedet i nær fremtid Fremtidsrettet motor, avansert 4WD system Concept-X er utstyrt med en 2.0 liter turboladet MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control) aluminium motor. En 6 trinns clutch-løs girkasse styres fra rattet og gjør at føreren kan konsentrere seg fullt og helt om å styre bilen. Videre vil Concept-X bli utstyrt med Mitsubishis nye 4WD teknologi, også kalt ”Super All Wheel Controll (S-AWC). Denne nyvinningen gir bilen sterkt forbedrede kjøreegenskaper under alle forhold. Basert på 4WD systemet som er brukt i Lancer Evolution, som er bygget rundt ACD (Active Centre Differential) og Super AYC (Active Yaw Control) teknologi, vil S-AWC systemet i tillegg få Active Brake Control, Active Steering System og Roll Control Suspension teknologi. Alle disse systemene vil kobles sammen og samarbeide gjennom S-AWS. Aluminium For å gjøre bilen lettest mulig er store deler av karosseriet i Mitsubishi Concept-X produsert i aluminium. En ny type rammedesign gir vesentlig økt karosseristivhet, mens ved bruk av aluminium i panser, bagasjeroms lokk, skjermer, tak og dør paneler er vekten redusert. Vektreduksjonen i tak og øvre deler av karosseriet gjør at tyngdepunktet senkes, mens den i dører, panser og bagasjerom forbedrer styreegenskapene. Multi-media system på plass Innvendig har Concept-X et nytt og avansert interiør. En LCD skjerm gir sjåføren oppdatert informasjon om bilen og S-AWC systemet, samtidig som han tilgang til navigasjonssystemet. Passasjerene i en Concept-X vil dessuten ha sine egne LCD skjermer i baksetet. Spesifikasjoner Total lengde 4530 mm / bredde 1830 mm / høyde 1470 mm Akselavstand: 2650 mm Sporvidde: F/R 1565 / 1565 mm Antall seter: 4 Dekk: 255/35R20 Hjul: 20 x 9J (Hentet fra pressesiden til mitsubishi motors) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 På de bildene der ser det ut som at den er så utrolig høy i forhold til hvor lang den er... mulig det er bildet som lyver, men jeg likte den ikke... Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapissj Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ikke pen syns jeg Siter 67" Camaro ss cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Figgi Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 syns den var litt grom i fronten jeg, men baken var ikke pen. smaken er som baken, den er delt Siter Vw Golf Highline 01' (x) Subaru Impreza gt 99' (x) VW polo 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Absolutt en bil jeg skal vurdere å kjøpe :) Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ser ut som bil fra bilspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Mer bilder her: http://forum.evolutionforums.com/zerothread?id=5920 Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimman Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Faen, synes at bilen var rå!! *sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Enig med Eiriksmil om at spionbildene ga meg en helt annen oppfatning av bilen enn disse bildene har gjort. Jeg tror jeg er in løøøv... Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 spare vekt spare vekt spare vekt sier de og setter på 20" hjul... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludrio Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 En av de fineste bilene jeg har sett :) Siter Sviddgummi.no1999 BMW E46 318i 1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition 1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet x 1991 VW Golf MK1 GTI x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet x 1977 VW Polo MK1 0.9 x 1982 Ford Taunus Bravo x 1991 Nissan 200sx s13 x 1991 Honda Accord 2.0 CB3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Ser ikke akkuratt ut som noe du kan hive på et nummer, og stille opp i et rally med lenger.. Jeg liker den definitivt ikke! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Jøss. Enten så digger man den, eller så hater man den ser det ut som som. Vår er iallefall bestilt ; ) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simonsen Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Mer bilder her: http://forum.evolutionforums.com/zerothread?id=5920 Har ikkje dette vert oppe før om ein tenker seg om? Uansett, rå bil. ;) Siter - 96' Nissan Primera 2.0 LX - 90' Audi 200 TQ 20 V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Ryktene sier at Mitsubishi har fått "kalde føtter" og kommer til å "ta bort" de mest ekstreme forandringene. Ca. 20% forandring på utseende fra denne til produksjons modell. Det tror jeg blir bedre for den er vel ekstrem noen plasser etter min smak Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg