ZyreX Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Noen som har noen bilder av en 240 med "lower braces" installert.. ? Jeg husker ikke hva de heter pånorsk heller, men de som liksom er som staga som er mellom torpedoveggen og støtdempertårna, bare under bilen... Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 slikt har jeg det... her er det du er ute etter Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 De såkalte "ambulanse\varebil - stagene" (øverste bildet) er det du bør satse på da de mye kraftigere og er festet med 2 bolter i rammavangene i tillegg til bærebro festene. hvis du ikke har innfestingene bak fangeren, kapper du de ved traverssen Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 slik ser de ut nye: De heter "Stag Bærebru" hos pedersens racing og koster ca. 400kr mener jeg å huske. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 De såkalte "ambulanse\varebil - stagene" (øverste bildet) er det du bør satse på da de mye kraftigere og er festet med 2 bolter i rammavangene i tillegg til bærebro festene. hvis du ikke har innfestingene bak fangeren, kapper du de ved traverssen er da ikke vanskelig å dra ut frontfangeren og borre 3 hull på hver side og sette i bolter, ?? så har du alle festene!! min ble mye bedre:) men så skifta jeg til større stabstag og "nye" gummiforinger til stabstaget samt stagene mellom torpedo og støtdempertårn samtidig.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 slik ser de ut nye: De heter "Stag Bærebru" hos pedersens racing og koster ca. 400kr mener jeg å huske. Ikke for å være frekk eller noe sånt! Men det er jo ganske latterlig å betale 400KR for to rør stomper som er klemt flat i endene!!!!!! Om det er noe dere volvotunere burde klare å lage selv.... Ja så er det dette!!!! Tar ca 2min og klemme flat de rørene!!!!!!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 var på tur tilå si det samme, jeg skal lage slike selv ivertfall:) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Ikke for å være frekk eller noe sånt! Men det er jo ganske latterlig å betale 400KR for to rør stomper som er klemt flat i endene!!!!!! Om det er noe dere volvotunere burde klare å lage selv.... Ja så er det dette!!!! Tar ca 2min og klemme flat de rørene!!!!!!!!! bedre å betale 400kr for to slike, enn å betale deg 6000kr for en diff som koster 4000kr på døren :P om vi skal være frekk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 bedre å betale 400kr for to slike, enn å betale deg 6000kr for en diff som koster 4000kr på døren :P om vi skal være frekk. :roll: Dritbra!! :thumb Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er det noe fordel å få senket bærearmen når man senker en bil? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 bedre å betale 400kr for to slike, enn å betale deg 6000kr for en diff som koster 4000kr på døren :P om vi skal være frekk. OJ!!!! Burde kansje sjønt at du tok deg nær av den!!! :well Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er det noe fordel å få senket bærearmen når man senker en bil? Når man senker mye er det en stor fordel!!!!! Får mye mindre bevegelse av cambern om man får dem så vannrett så mulig! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Når man senker mye er det en stor fordel!!!!! Får mye mindre bevegelse av cambern om man får dem så vannrett så mulig! oki.. hvordan er den peste måten å få senket den på?? slik har jeg det nå..:well den går jo oppover..!! å ser på Butcher's så går den "rett" veien..;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 er det noe fordel å få senket bærearmen når man senker en bil? Jo lavere i bilen du får montert ting&tang, som f.eks motor, gir osv, jo lavere får du tyngdepunktet i karrosseriet. Og da får du bedre vegholdning på kjøpet. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Syntes det i det hele tatt er dumt å klemme flat rørene i endene jeg, får jo ikke no flat overflate mot hverken skruene eller brua. Min måte å gjøre det på: Bore opp stagene i hver ende, dreie hylse med diameter som passer i staget og har en innerdiameter på det skruen måler samt har igjen tilstrekklig gods. Deretter vil jeg sveise fast denne hulsen i røret og da har jeg plan overflate mot både skruen og brua pluss at jeg har et stag som ikke gir etter eller løstner på noen måte. Med andre ord så er det gjort på en skikkelig måte!! Takk for meg om mine ord =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg