OPEL 2RE Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 :eek: Jeg får ikke start på bilen... den står bare og chinner og chinner, men det høres på en måte ut som det er overledning en plass. hører liksom den "strømlyden", men finner ingen plass det er overledning.. men dette er det som har skjedd: 1.dag: bilen ville ikke starte bare chinnet, brukte startkabler fra annen bil og da kom den. 2.dag fikk start på bilen men den sveiv veldig ujevnt i 5-6 sek før den dauet.. prøvde ijenn litt senene på dagen og da startet den.. 3.dag sto jeg på bensin starsjon og hadde daua bilen og når jeg skulle starte den svev den utrolig ujevnt for daua. gikk ut og nappet i pluggledninger uten helt å vite hva jeg skulle gjøre, men satte meg inn og fikk startet bilen, men på vei hjem merket jeg at viss jeg gav gass så bare jokket bilen så jeg måtte kjøre på 2000 omdregninger hjem.. Har sjekket pluggene, ledningene, bensinpumpe og skal prøve hjerne seinere i dag. men noen som har peil hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Du har vel ikke fylt diesel på bilen? Bilen kan være lei å starte i så fall. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hehe nei eg e ikkje så nøldis at eg har klart d nei:tannløs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 kanskje det er noe galt med bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 pluggledninger og fordeler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 har sjekket fordeleren, tennpluggledningene, registerreima, bensinpumpe, bensinpumpe rele, dyser og "bankesensoren" vett ikkje ka merr eg ska sjekkadamndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 kan ikke være pluggene som kan være dårlige da? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 vakumslange til tomgangen? Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 har sjekket pluggene at gnisten ser god ut litt blåaktig ikke for gul(god da vell!?) har sjekket luftmendgemåleren og vakuumslangen fra luftmengdemåleren tl innsuget. fant et bittelite hull og fikset dette men det var ikke det heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Sjekk om den får bensin du, kan hørsut som pumpe eller pumperelè... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 okei eg har hørrt at pompå suse og eg har sjekka at d komme bensin i slangande i motorrommet der me det lilla filteret, men d kan jo kanskje ver at d ikkje e nokk trøkk i pumpå så an ikkje får nok bensin!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Har du sjekket tomgangstilleren, evt renset denne? Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 jepp eg har hatt an av å skyllt gjonnom an me 5-56 men den såg egentli ganske bra ud... så nå tror eg bare eg gir opp heilte driden.... få d på knoksen:deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Så bilen får bensin, det er gnist på pluggene, og alt går rundt? Pluggene våte eller tørre når du skrur de ut etter å ha prøvd...? Ligger det inne noen feilkoder forresten, altså har motorlampa lyst noe (kan vel garantere at den har gjort det... :P) Prøvd å lese ut feilkoder, dette gir ofte en veldig god pekepinne på hva som kan være galt... Om det værste skulle være så er nå dette en vanlig motor som man nesten kan få kastet etter seg, tusenlappen for en pent brukt skulle ikke være umulig Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 ja motorlyset har lyst, men feilkodene e sletta for eg har hatt batteriet av i merr enn ett minutt å då blei di visstnok sletta. men eg har prøvd. men eg får vell ikkje opp nye feilkoder uden at bilen har svev? d nytte vell ikkje bare å ha på tenningå.?? tennpluggene syns eg d va litt olja på men ikkje mye... men kanskje nok t at d e någe galt...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg