Gunnar KRC Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Har hørt at det ikke lenger er mulig å få godkjent 240 med V8!! stemmer det? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 hvor har du hørt dette? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Jeg var å kjøpte en vectra i går på brumunddal å han som solgte bilen sa det... Volvo Norge hadde vist sagt stopp for det begynte å bli så mye av det... vet ikke om det stemmer men.. Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Kan nok ikke trekke tilbake godkjenninger. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 er ikke prat på å trekke tilbake godkjenninger bare slutte å godkjenne biler... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Papirene ligger på volvo Norge. Som Nissan sier det er vel ikke mulig å trekke tilbake noe som er godkjent. Kode YVl D3 - Alternativ motor: Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom spesifikasjonene i kode YVI Dl oppfylles, og om følgende tillegg utføres: - Forfjærer byttes til "dieseltype", det.nr. 1229338, eller det monteres forstilling fra varevogn med forfjærer det.nr. 1229 337 *). Fjærer diesel: Tråddiam. 13,5 mm - Ytterdiam. 165,5 mm - Effektive vindinger = 5,5 Fjærer varev: Tråddiam. 14,2 mm - Ytterdiam. 166,2 mm - Effektive vindinger = 5,5 - Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn: Delenr. 1246228/1246229 (h og v) Distansehylser for disse delenr. 1255671 (2stk) Bolter for samme: delenr. 945444 (2stk) - Bremsene bygges om slik: Bremsereg. ventiler: delenr. 1228688 (2stk) Bremsekraftforsterker (booster) 2 x 8 delenr. 1229336 (På eldre modeller må også hovedsylinderen byttes, da bremserør kommer i konflikt med hjulhustårn.) *) Originalfjærer på 242 og 244 har tråddiam. 13,3 mm og 165,3 mm ytterdiam. Trafikkstasjonen må kontrollere at nevnte endringer på kjøretøyet er utført. Med ovennevnte endringer utført tillates en foraksellast som angitt under kode YV1 D5. Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides. Kode YVl D4 - Ombygging fra varevogn til stasjonsvogn, biler med bensinmotor: Volvo 245 varevogn med bensinmotor er tillatt ombygget til stasjonsvogn når følgende forhold oppfylles: Vektene foran samt oppbyggingen for forfjærene fjernes. Skilleveggen bak forsetene fjernes, og bakseter monteres. Bilen må vises på den lokale Trafikkstasjonen for endring av vognkortet. Følgende vekter anbefales: Egenvekt ca. 1320 kg Foraksel-belastning 830 kg Bakaksel-belastning 1160 kg Totalvekt 1930 kg Laveste belastningskode for dekk (Li) er 89. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 er ikke prat på å trekke tilbake godkjenninger bare slutte å godkjenne biler... dra ett anet stedå godkjenn bilen med v8 da. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 dra ett anet stedå godkjenn bilen med v8 da. tror nok at det var ment i hele landet men dette er bare noe jeg hart hørt og ikke sett noe sted. har heller ikke ringt til noe biltilsyn og hørt Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Men papirene ligger jo ute, så da kan de ikke trekke de tilbake, som sagt. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Men papirene ligger jo ute, så da kan de ikke trekke de tilbake, som sagt. nei får håpe på det!! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Det hjelper ikke at volvo "trekker tilbake" godkjenninga, når "alle" har papirene liggendes... Det eneste som er litt på kanten med V8 i 240 er dreiemomentet, og det DRITER de i, de bryr seg stort sett bare om hvordan det ser ut, samt hk og kg...hk/kg er ikkenoe problem med en standard-V8 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Er det noen som har godkjent med 350, eller må det brukes 305 ved godkjenning? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Det har ingenting å si, siden de begge er under kravet på HK, og det er ikke så mye forskjell i dreiemoment. Husk at 305 veier mer enn 350! Ikke mer enn ca 10 kg, men alikevel... Dessuten er det meget praktisk om staget mellom fremre og bakre porter i forgasseren skulle hoppe av når man er inne til effektmåling. :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Oki, greit å vite. Har en billig van på hånda, g20 med 350 injection, lurte på om det kunne være noe brukandes? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Jepp, den er brukendes, hvilken årsmodell er det? I van med innsprutmotor er det oftest såkalt TBI - en mellomting mellom k-jet og forgasser. Den vil ha et litt lavere forbruk enn gasser. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.