hw- Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Med det samme man snakker om å sette inn true trac i aksling. Hvilken olje skal brukes? Jeg vet på vanlig lammelsprerre så skal man bruke spesiell LSDolje. Er det samme her? eller er det vanlig gir olje som skal brukes? Eller har dere noen anbefalinger? Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Får å få det svart på hvitt, Hva må gjøres for å få sette inn en slik klump? :thanks Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 levere til en du kjenner som kan det.. som har noe utstyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Du får ikke satt inn den selv... du får ikke ut gamlediffen engang uten utstyr.... Enten må du selv ha verktøy eller så må noen andre gjøre det... Bruker vel 80-90W GL5.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Er ikke store problemet å plukke ut den som står der da, er bare å trekke ut stikkakslingene og skru av lagerskålene.. Det som blir problemet er å trekke av lagrene på diffen uten å ødelegge dem. Jeg har faktisk ikke testa speedometergreia enda.. så vil vise seg om jeg må flytte den mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Må ha utstyr til å blokke ut diffen når du skal ha ut klompen ja... Har tilogmed prøvd med spett.... Det nytter faen ikke... Kødder du lenge nokk får du den ikke ut, men da får du ikke shimsa igjen... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Trakk den ut med nevene jeg.. Sikker på du løsna de fire skruene (to på hver side) som holder lagrene da? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Bare se litt i 4x4 blader + forum på internett, så ser du at dette ikke er så vanskelig. Jeg fulgte en artikkel i Petersen's 4-wheel and off road magazine når jeg satte inn Dana diffen min. Jeg fikk ut den gamle diffen med brekkjern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Å få den ut er ikke noe problem, en kompis av meg har tatt ut mange klumper i bakakslinger.. Aldri vært noe problem. Men vil vel levere den inn tror jeg for å få den montert, slik det blir gjort ordentlig.. Men hvilken klump må jeg kjøpe da? Hva heter den liksom? Og hvor får jeg kjøpt den? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Trakk den ut med nevene jeg..Sikker på du løsna de fire skruene (to på hver side) som holder lagrene da? :P Prøvde nå med spett jeg men... Tok av lagerbukkene ja... Hvis en ikke ser det engang når en skal ha den ut kan en jo ihvertfall bare drite i å fortsette.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg