AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hei, Har nå søkt litt, og funnet ut en del, men ikke akkorat det jeg lurte på. Lurer på og kjøpe meg en slik klump som dette her, men det jeg lurte på var om den vil passe inn i akslingen jeg har nå.. Det er en 83 mod med org diff brems i, utvekslinga er 3.73 (temmeli sikker på det!) Har sett rundt på akslingen for å finne ut hvilken type det er (1030,1031 osv) men finner kun et langt tall, men står vertfall ikke noe av de to overnevnte akslingene.. Forsto det slik at de klumpene passer til forskjellige utvekslinger.. hvor mye av dette stemmer? Men tingen er om en slik klump, vil passe inn i min aksling? -Hvordan er det med el speedo på de her, om jeg får tak i ei anna kasse utn speedo uttak, hvordan får jeg montert el speedo på truetracken? Er det vanskelig å få tak i de nødvendige delene, og er dem dyre? Håper på et fornuftig svar :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 der følern til el speedometer skal sitte på diffen er truetracen visstnok kon. men dette går det visst ann å dreie ned.. kan ikke gå helt god for dette, men det er ihvertfall hva jeg har hørt. Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 TrueTracken er ikke kon den nei,bare å dreie ned til målet på speedometerringen der! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Men hvordan er det å montere den i min aksling, og hva må til for å få til dette med speedometeret? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Men hvordan er det å montere den i min aksling, og hva må til for å få til dette med speedometeret? hva som må til?? dreie diffen, presse på tonehjul.. samt du må ha giver på bakakselen.. ergo. giver og lokk til giver. ps. du må shimse også! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Var det ikke noe med at man kunne hive speedometeret på framhjula? Mener det var Euro-1 som hadde gjort det på sin? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Men den sperra passer inn i de fleste akslinger, så lenge man kjøper rikti utveksling osv? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Men den sperra passer inn i de fleste akslinger, så lenge man kjøper rikti utveksling osv? ja, den vil vel passe i 1030 også, men 1031 er litt kraftigere (iht. pinjon og kronehjul) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Den ringen du ser koster 420 kr + mva på Volvo. Måtte dreie ned ca 3mm for å få den på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Den ringen du ser koster 420 kr + mva på Volvo. Måtte dreie ned ca 3mm for å få den på plass. hehe, gamlefar med få tenner. slik er 960 tonehjul: 1031 aksel fra 92' 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Så eneste jeg trenger, er den skiva eller hva du kalte dne, å dreie den til så den passer, så skal alt gå knirkfritt nesten helt ja? hehe Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 oeb: veit du om det faktisk stemmer å ha triggerhjulet der? Dreide like langt inn på min, men der måtte en flytte den 6mm lengere ut, ellers så traff givern feil.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 giveren på baklokket behøver ikke og ha hele tonehjulet som signal,den gir signal også vis halveisen av tonehjulet står riktig ble det jævlig dumt skrevi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Men hvis den står der jeg hadde den i utgangspunktet så blir det feil, for da ser givern rett ned på den breie ytterste ringen.... Veit ikke om det funker da... :/ Euro1 som fant det ut når han skulle settan inn! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 stemmer det, men jeg husker på gamle lammel sperra mi så satt jeg på tonehjul for og få speddo og da fikk jeg ikke satt ringen hundre prosent men det hadde ikke no og si,fikk signal den.det var lenge sia,kåla endel da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.