Gå til innhold

TT Problemer, erfaringer?

Ranger emnet


ZpiFF

Anbefalte innlegg

Begynner å tvile litt på om et eventuelt TT kjøp vil lønne seg. Leser på nettet at mange har problemer med det elektriske på disse bilene. Men så gidder man jo som oftest bare å skrive når det er problemer. Derfor lurte jeg på deres erfaringer med denne bilen? Har den så mye problemer som folk skal ha det til, eller har folk bare vært uheldige?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En av de mest gjennomgående feilene er i hvertfall instrumentpanel som løper løpsk...ca 10 000,- for bytte av dette inkl arbeidet.

 

Samtidig bør det sjekkes etter bobler under lakken langs listene på taket, dette er ikke rust, men heller dårlig grunningsarbeid/forarbeid fra fabrikken.

 

Ellers virker bilen å lide under notorisk knirking fra alle mulige kanter å vinkler, men dette er greit nok å ordne, da det også her er gjengangere som går igjen. Verst er kanskje hatthylla som knirker som 10 dører i et spøkelseshus som åpnes samtidig, når man kjører over ujevnheter.

 

Vindusmotoroene har også en tendens til å løpe løpsk etter hvert, men dette ordnes som regel ved å bare gjøre en reset.

 

Tjaaa........er vært borti en del hvor det kommer en helt fæl "hvine" lyd under oppstart, antageligvis startmotoren, det virker også å være en gjenganger.

 

Har man første generasjons Audi Concert spiller i bilen (den med 1 vribryter) virker det som om 90% av disse lider av at spilleren ikke takler kald temperatur, og at volumjusteringen ikke fungerer ordentlig da. Justerer man volumet ned for eks mens spilleren er kald fyker den opp til maks volum, slik at man iaffal våkner om morran. Dette kan dog motvirkes ved å skru spilleren av, la den være av en liten stund og så skru den på igjen..back to normal. Dette er visstnok en motorola chip som overbelastes på en eller annen måte, kan fikses men relativt dyrt.

 

Ellers er det en artig bil. Alle de overnevnte feilene er ting som går greit å rette, eller evt kan leves med uten for store problemer. Eneste er instrumentpanelet som kan føre ganske store konsekvenser med seg. Watchdog i England kjørte en sak om dette for en stund tilbake...

 

TTen er fortsatt en bil folk snur seg etter, mange år etter at man først så den på vegen.

Mattig - ABT - Forge - OSIR Design - BOSE - B&B Automobiltechnik - H&R - Falken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du angrer ikke på at du eier en, tross i feilene? Altså, den er verdt det? Er denne bilen jeg har mest lyst på for tiden så får vel bare sette av litt ekstra til reperasjoner kanskje :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er glad i bilen min jeg absolutt. Bilen har sine problemer som alle andre, men for meg finnes det ingen andre alternativer i samme klasse...bortsett fra biler jeg allerede har hatt :)

 

Jeg er VELDIG kresen og bare den minste filleting kan irritere vettet av meg, mange av de tingene jeg reagerer på ville de fleste andre sikkert ikke brydd seg det minste om!

 

Og bare så det er sagt; jeg har ikke hatt alle disse feilene på min bil - men jeg vet at dette er mange av gjengangerene som det kan være greit å se opp for ved et evt kjøp.

Mattig - ABT - Forge - OSIR Design - BOSE - B&B Automobiltechnik - H&R - Falken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene :) Dama er ikke så begeistra for denne, men det er klart den feteste i prisklassen jeg er ute etter, så hun har desverre ikkeno makt :P

 

Tenkte på en svart en, med svarte felger, tona vinduer og sota baklykter.

 

Det anlegget som sitter i disse bilene, er det vanskelig å bytte ut? Ser noen kommer med kasett og cd veksler, men vil heller bruke en spiller med mp3 støtte.

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte ut spilleren er ikke så vanskelig, men da mister du jo såklart CD veksleren.

 

Personlig ville jeg heller beholdt spilleren og satt inn en Phatbox i stedet for veksleren!

http://www.phatnoise.com/audi/

 

Et annet problem er å finne en spiller som passer ordentlig inn, istedet for den originale. Kan få problemer med å lukke igjen metall dekslet som dekker spilleren. Vet at noen av Alpine sine modeller fint passer inn dog.

Mattig - ABT - Forge - OSIR Design - BOSE - B&B Automobiltechnik - H&R - Falken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ble visst TT eier du tror jeg cheers

hehe det tror jeg også gitt. :)

Ikke den jeg prøvde først men er fornøyd allikevel jeg.

 

Som skrevet i tråden her..mye knirking i disse bilene.

 

Bremser og hjullager skal byttes denne uka her.

 

ellers er jeg helt TOPP fornøyd med å eie en Audi TT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår